רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 23 במאי 2018

אברהם פרידמאן בדי צייטונג משמיץ את הזאלונים

מאת סאטמארי-זאלוני

לכבוד העורך החשוב של העיתון, 'די צייטונג' 'נייעס באריכט' 'אידישע צייט' הסופר והעסקן הרב אברהם פרידמאן, ושאר הרבנים, עסקנים, סופרים, וקוראים אחב"י שליט"א.



באתי בזה אודות היקשור מלמעלה לטוויטער, איך שחילול ה' שמים היסטורי, נבילה נעשתה בישראל - על ידי לא אחר מהרב אברהם פרידמאן שליט"א, ובאתי בזה להוציא חובת המוחאה שלי, במקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד להרב, הרי זה מצב שאין איש אז אני מהשתדל ליהות הקטן הקופץ בראש. מאוד מאוד אני מתבייש מזה, ומאוד מאוד אני מצטער מזה, מי אני ומה אני, אבל למחות נגד מעשי רשע, חובתי ולא זכיתי, כשאין אחר שיעשה את זה.

הרב ר' אברהם פרידמאן הדפיס מאמר תחת הכותרת הרעשנות ''די הכחשה'' בעיתון שלו על שפת האידיש לחסידי סאטמאר, השבוע שעבר ערב שבועות קבלת התורה. היה זה גועל נפש בשבילי, כחסיד סאטמאר שלא קונה לא ה'דער איד' של האזלונים, ולא ה'דער בלאט' של הארונים, פשוט לא להראות להילדים שלי שאני מחזיק במחקלוקת. ופתאום אני רואה את ר' אברהם פרידמאן משמיץ הזאלונים במאמר כה ארוך ביותר מכל שנותיו שהוא יוצא לאור זה יותר משלושים שנה.

בצער רב הננו משתף את זה רק כצילום פה כATTACHMENT המאמר הוא לכל הפחות ארבעה עמודים מלא רשעות שאין כדוגמתה מלא תעמולה דברי שקר, נגד הזאלונים כאילו האסיפה שלהם שהם עשו בשנה שעברה בכ' סיוון בבארקלי סענטער עם ההשתתפות של כל גדולי ישראל מכל קצוות היהדות החרדית, מהאדמו"ר ממונקאטש והאדמו"ר מפשעווארסק, עד ר' אהרן שעכטער שליט"א, הגדול הליטאי זקן הראש הישיבות שבדורינו אלו, היה איזהו מעמד ''הכחשה!!!'' למה? בשביל שדיברו שם אודות גזירות רעות של גיוס בני ישיבה, ולא כל כולו רק נגד ציונות בלבד!

הארונים עושים עכשיו כ' סיוון אסיפה משלהם ור' אברהם פרידמאן הוא בעצמו ארוני אבל גם עושה הרבה כסף מהמודעות מזה. אז אני לא יכול לדון אותו לכף חוב, מסתם צריך לשלם הרבה חובות. אז מכר נשמתו והעיתון שלו להארונים להדפיס שקריהם מלא שנאה ויריבות.

אני בעצמי הייתי שם בבארקלי סענטער, לא שאני כשר לעדות, אבל אין אדם משים עצמו רשע שקרן, בהחלט כן דיברו שם בעיקר נגד ציונות הרבה יותר מהגזירה של גיוס בני ישיבות. רק הליטאים דיברו נגד הגזירות היה שם הרבה דרשנים חסידים שדיברו נגד ציונות כמו הרב אשכנזי מאלעסק שליט"א ואפילו הגאון רבי יעקב שפירא שליט"א, מהאירגון הסאטמארי, ''נטרונא''ה שהוא קרוב משפחה של רבינו הקדוש בעל ויואל משה זי"ע בדיוק כמו הארוני והזאלוני, שדיבר באנגלית יפה מאוד מה הבעי' עם ציונות. לאו דווקא אם גיוס. אלא פשוט מה שהרבי מברר בויואל משה ובעל הגאולה ועל התמורה.

הארוני תמיד מפרסם מאמריו מלא שחצנות אצל הציוני איציק פראנקפוטער מעמי מאגאזין, אבל הדי צייטונג הוא בשפת האידיש שבני היקרים מבינים את זה וקוראים את זה והם צעירי צאן קדשים בני ישיבה תשב"ר שלא טעמו טעם חטא. למה ר' אברהם פרידמאן מטמא אותם בעד בצע כסף?! לא סתם לפרסם שקרים וכזבים, אלא גם כן דברי נאצה והרס כאילו אם מוחים על גזירות רעות של הציונים אז מודים חלילה לעצם רעיון הציונות עפ"ל.

אני צעיר מדי לומר אם הארוני משקר שדודו הסאטמאר רב בעל הויואל משה לא מחה בכלל נגד גזירות מלפני ההתקף מוח בתשכ"ח ר' אברהם בוודאי זוכר את זה יותר טוב ממנו, אבל אני הייתי ילד כשהברך משה מחה נגד גזירות של הציונים כל הזמן עם זה היה נגד ניתוחי מתים, או חפירת אריכילוגית אצל קברי אבות, וכו' - האימא שלי תמיד לקח אותי אל כל המוחאות על גזירות מיום היוולדו.

הרב ר' אברהם פרידמאן הוא בן של ר' ליפא פרידמאן הרי אבא שלו היה יד ימינו של רבינו הקדוש מסאטמאר זי"ע אבל לא נגד ציונות דהיינו לא ברוחניות, ר' ליפא היה המנהל הכספי הוא היה בראש חלק הגשמי של סאטמאר בעיקר. נגד ציונות דהיינו על רוחניות לפרסם ה'שיטה הקדושה' היה זה ר' נתן יוסף מייזעלס הראש ישיבה ז"ל ור' סענדער דייטש עורך העיתון דער איד ז"ל.

להרב ר' אברהם פרידמאן היה גם כן אח גדול בשם, ר' בערל פרידמאן שנהי' לאחר כך הראש הקהל של הארונים ופער פיוו נגד זקן הדור הלא הוא כבוד קדושת הגאון הצדיק זקן הדור רבי רפאל בלום זצוק"ל, בחוצפה ובעזות לאמור שהוא בעצמו ר' בערל פרידמאן צריך ליהות קאשוי רב ולא ר' רפאל בלום עפ"ל. - הוא כבר נפטר לעולם האמת אז אסור לי לדבר על המת, אבל אחיו הקטן יבלח"ט הר' אברהם פרידמאן הלזה, הוא ליבעראל מושבע כשבא לפוליטיקא עולמית, אבל הוא ארוני מושבע וגם עושה הרבה כסף מהארונים עכשיו להשמיץ את הזאלונים. הפרידמאן שלנו החי עוד משתולל בעמי, ועל זה אני אומר למלאך המשחית הרף! די! נא להספיק אם השקרים והדברי שנאה נגדי וקהילתי.

הארונים משלמים חצי מיליון דולער לייבוא את הראב"ד ר' משה שטערנבוך שליט"א אל האסיפה שלהם. כאילו מחוץ גזירות הקברים אין לו בעי' אם גזירות.... יכול ליהות שבשביל כסף הוא ישתיק להם את כל הגזירות ורק ידבר מהרצל ומקוק ומנתניה' וכו' לא ידבר נגד שום גזירה. הרי הוא כבר בן תשעים ושש, ויש לו שנאה אדירה כלפי הקנאים שבירושלים שנטלו את הרב טויבי' ווייס לגאב"ד מאנטעווערפן שבבעלגיע מתחתיו על אף שהוא מסתמא יותר גדול בתורה והוא היה הראב"ד מלפני זה.


כימות בלעם שעשה שלום עם בלק להכות את עם ישראל במדבר, גם כעת הארוני שונא את הקנאים, קורא להם בבוז ''סיקריקים'' וגם קרא להגאון הגדול ר' שמואל אויערבאך זצ"ל ''קשה גרים כספחת'' עפ"ל הוא משלם עכשיו להרב שטערנבוך לעשות אסיפה גדולה להכות ביהדות החרדית, - ור' אברהם פרדימאן הזונה מפרסם כל שקריהם ההרסנים. אוי לנו כי חטאנו שכך עלתה בימינו.


אני זרקתי את העיתון שלו לאחר יום טוב תיכף כשהספקתי רק לצלם לכם את הדברי דופי של פרידמאן הארוני צריכין לשרוף את זה בריש חוצות לדעתי אבל אין לי עיתון משלי.

כבוד הרב הצדיק רבי אברהם אני קורא מנהמת ליבי, נא ונא לחזור בתשובה. חזור בך! ותפסיק להפיץ שקרים נגד רוב רובם של חסידי סאטמאר משתתפי הכינוס בבקרליס סענטער כאילו אנחנו מכחישים הקליפה של הציונים דווקא מפני שאנו לוחמים נגד הגזירות של הציונים גם כן.

צירפתי פה תמונה ATTACHMENT מהעיתון שלו מתחתית האימעיל הזה איך שר' אברהם פרידמאן פוגע בנו ותוחב סכין בגב הקוראים שלו, זה רק הכותרת, הדברי בלע של ר' אברהם פרידמאן פורס על גבי הרבה עמודים מזאת הטענה שהמוחאות על גזירות של הציונים משתיק ומכחיש העצם הכפירה של הציונים.

והוא רחום יכפר עוון על שכתבתי בחוצפה יתירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.