רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 במאי 2018

ידיעות כלליות


עמית סגל: ‏קצינים בכירים במשטרה: אלשיך ואנשיו מנסים לטפול על ניצב יורם הלוי טענות לקשרים עם נתניהו כדי לסכל מינויו למפכל ולהכשיר לאלשיך שנה רביעית בתפקיד ‏לדבריהם, אלשיך ואנשיו מפיצים במערכת הפוליטית והתקשורתית טענות שהלוי נועד עם נתניהו בחשאי כדאי לצייר אותו כשפוט של רהמ, אך לא גיבו את טענתם זו בעובדות. דוברת המשטרה מנעה לטענתם מהלוי לפרסם תגובה לטענות שהופנו אליו בידי עיתונאים.
שמעון ריקלין: ניסיון החיסול שעשה המפכל אלשיך לניצב במשטרה מראה איזו משטרה יש לנו. אם ניצב הלוי לא בטוח, מי בארץ הזו בטוח? מתי ארדן יפסיק את הקרקס הבזוי הזה?.
כאן: לצה"ל היה מידע מודיעיני מדויק על מועד התקיפה האיראנית בגולן בשבוע שעבר. רמז לבאות קיבלו אנשי הטייסת שתקפה באותו לילה בסוריה יום לפני כן, כשהרמטכ"ל אייזנקוט, בטקס הענקת אות הערכה לטייסת, אמר לטייסים כי "אם המודיעין צודק – יהיה לילה מעניין".
ויסברג בפרויקט חג השבועות ב'בחדרי': פרופיל ראשון לדמותו של מנכ"ל 'איחוד מוסדות גור' החדש  לייבל יוסקוביץ, "זוכה לאמון מצד הרבי מגור, פיתח את הקהילה בערד וגייס מיליוני שקלים. כעת ייכנס לנעליו של המנכ"ל הפורש נחמן וידיסלבסקי".
"כאן 11": נתניהו יוזמן ל-4 חקירות נוספות בתיקי בזק, 1000 ו-2000.
ישראל כהן ב"כיכר": גדול השלום. חגי בן ארצי גיסו של ראש הממשלה ואחיה של שרה נתניהו שיצא נגדם בעבר בחריפות והיה בנתק עם אחותו, השתתף הערב בחוג התנ"ך בבית הזוג נתניהו.
קובי נחשוני בטוויטר על חוג התנ"ך בבית ראה"מ: צורם מאוד להיתקל פעם אחר פעם באפס חרדים באירוע המסורתי החביב הזה. זו תעודת עניות לשני הצדדים.
פרידלנדר בטוויטר: ‏הקרב על מתחם התחנה נמשך: רוב חברי מועצת עירית ירושלים, 16 במספר, פנו לפני דקות אחדות לניר ברקת לכנס את מועצת העיר או את ועדת המשנה לתכנון ובניה לדיון בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית מתחם התחנה, כדי שלא יעקפו את העיריה ויילכו ישר לועדה מחוזית.
ארגון חמאס קרא לציבור הפלסטיני להגיע להפגנות מחר בגבול רצועת עזה ובגדה המערבית, במה שהוגדר ״יום שישי של נאמנות לשהידים״. ההערכה: ההפגנות לא תצאנה משליטה, ואילו הפגנת ההמונים האלימה הבאה מתוכננת ליום הנכסה, שיצוין בחמישה ביוני. ‎
מקורות פלסטינים טוענים כי המגעים בין חמאס למודיעין המצרי נמשכים כל העת. כמו כן, ייתכן ומשלחת של ראשי חמאס תצא בקרוב שוב לקהיר להמשך שיחות.
ארה"ב: הפנטגון אמר כי "אין שיחות על חזרה לאחור בתרגילים הצבאיים עם קוריאה הדרומית למרות הדאגות של קוריאה הצפונית" ‎
האתר הרשמי של חמאס מדווח: אסמאעיל הניה שלח איגרת לנשיא טורקיה ארדואן בנוגע לפעולות צה"ל נגד המפגינים הפלסטינים ברצועת עזה. באיגרת כינה את מעשי צה"ל טבח, והודה לארדואן על גירוש השגריר מטורקיה ועל היוזמה לארח פסגה מיוחדת בנושא ירושלים.
מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום: הדברים שאמר יחיא סנוואר ל"אל ג'זירה", לפיהם הייתה הזדמנות לחילופי שבויים וישראל נסוגה, אינם נכונים. חמאס מוזמן לפנות מיד כדי להניע את התהליך.
דוברת הבית הלבן: "קיבלנו את הזמנת צפון קוריאה לפגישה, ואנחנו ממשיכים בהכנות. אם הם ירצו להיפגש אנחנו נהיה שם" ‎
משרד האוצר האמריקני הודיע כי יטיל סנקציות על שני אנשים המקושרים לארגון החיזבאללה.
דוברת הבית הלבן: טראמפ תרם את משכורתו מהרבעון האחרון לטובת טיפול ביוצאי צבא.
נדב אייל בטויטר: דרמטי. טראמפ מכריז ש"מודל לוב" איננו מה שהם רוצים בצפון קוריאה. מודל לוב הוא הפירוק המלא מנשק גרעיני ללא תנאי. זה מה שהיועץ לביטחון לאומי שלו, בולטון, אמר שארה"ב רוצה.  מוסיף שקים יקבל "הגנות חזקות". אין לי מושג אם זה אומר שהממשל עודנו מתעקש על פירוק הנשק הגרעיני. כדאי לקוות שכן.

להמשך כנסו כאן:


ישי כהן חושף בכיכר:
הגר"ד לאו לשטייניץ: אל תסייע לביצוע מחטף במינוי דיינים, הראשי הגאון רבי דוד לאו שיגר מכתב לשר יובל שטייניץ, יו"ר הוועדה למינוי דיינים, בו הוא שוטח בפניו את החששות ממחטף, שנחשפו לראשונה ב"כיכר השבת", ומבקש לדחות את הוועדה.
מקור ראשון: העזתים מתחילים להתעורר? החשש הגדול של חמאס, בכיר חמאס הודה בריאיון כי 50 מהרוגי העימותים בגדר היו חברי הארגון וגרר אחריו גל של התפתלויות מצד חבריו. תושבי עזה מרגישים את הניצול והשימוש של חמאס בהם למטרותיו והתחושות האלו עלולים לייצר מחאה פנימית.
ערוץ 20: ארה"ב: קמפיין אנטישמי נגד סנטורית יהודיה מכהנת, הודעה קולית נגד דיאנה פיינשטיין קוראת לעשרות אלפי בני אדם בקליפורניה להיפטר מ"יהודים בוגדים ורוצחי ילדים" לטובת מועמד הימין הקיצוני.
חדשות 10: המתיחות בדרום | אתר חמת גדר פותח את שעריו לתושבי הדרום, שיוכלו להיכנס למקום בחינם עם הצגת תעודה מזהה.
עבדאללה מלך ירדן יעמוד בראש המשלחת הירדנית לכינוס החירום של ארגון המדינות המוסלמיות שייערך מחר באיסטנבול כדי לדון באירועים בעזה ובהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים.
הנשיא האמריקני דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "למרות ציד המכשפות נגדי, היו לנו את 17 החודשים המוצלחים ביותר בהיסטוריה של הממשל האמריקני"
שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו: נעביר הצעה הנוגעת לירושלים בעצרת הכללית של האו"ם. ההרג שמבצעת ישראל ברצועת עזה צריך לבוא בפני בית הדין הבינלאומי בהאג.
הנשיא ריבלין על דברי ארדואן: מה שאמר מגוחך, הוא היה צריך להמנע מלומר זאת. זו לא הפעם הראשונה. איש בטורקיה לא היה מרשה לאף אחד לאיים על הגבולות שלו. הנשיא הטורקי עבר את כל הגבולות המותרים בין מדינות משתפות פעולה. התנהלותו כמגן על האנשים שבשם האיסלם רוצים בהרס ישראל וזה חמור מאוד.
שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בחשבון הטוויטר שלו: "צלפים ישראלים ירו ביותר מ-2000 פלסטינים לא חמושים - ביום אחד. התגובה הסעודית בערב הרמדאן? שיתוף פעולה עם ארה"ב. בושה"
קלמן בבחדרי: בחירות 2018: המחלקה המונציפלית בש"ס יוצאת לדרך, מנכ"ל ש"ס פונה לחברי הכנסת בדרישה לצאת לחוגי בית בימי ראשון שלישי וחמישי "להיחשף ככל שניתן לקהלים חדשים בערים השונות"
"כל הזמן": האסירים היהודים בברלין קיבלו תפילין, את התפילין העביר שר המשפטים בברלין דירק בערענט לידי הרב טייכטל. עד היום נאסרו התפילין בבתי הכלא.
רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ׳ לרונן כץ ב׳קול ברמה׳:* במהלך השנה החולפת עלו לכותל לפי ההערכות, 11 מיליון איש, זה מספר בלתי נתפס. העלייה לכותל בחג השבועות היא חוויה רוחנית עצומה שבשנים האחרונות תופסת תאוצה חסרת תקדים. אנשים מספרים על ישועות ודברים גדולים שראו ביום הקדוש הזה.
ח״כ רועי פולקמן (כולנו) לרונן כץ ב׳קול ברמה׳:* בפסקת ההתגברות בנט לא חיפש לפתור את בעיית המסתננים אלא רק לעשות קמפיין פוליטי. אם רוצים לפתור את בעיית מבקשי המקלט יש מספיק דרכים שלא קשורים להתגברות, אנחנו לא צריכים לשתף פעולה עם הקמפיין של בנט. ככל שזה לא תלוי בנו חוק הגיוס לא יוביל למשבר. אין כשל הסברתי, זו פשוט סיטואציה מלחמתית מורכבת להסברה. אין ספק שמשרד החוץ לא נמצא בימים לא קלים. צה״ל עשה את מלאכתו נאמנה בהגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל. הירידה במחירי הדיור היא לא מספקת אבל היא תחילתה של דרך ארוכה וזו שינוי מגמה דרמטי, זו הבטחת הבחירות המרכזית שלנו ואנו עושים הכל כדי לממשה. לא שברנו ימינה, מפלגת כולנו הייתה מאז ומתמיד מפלגת מרכז ימין.
ח"כ ישראל אייכלר בראיון לישי כהן ב'כיכר':  "אני מייעץ לדרעי וליצמן, שאנחנו עושים טעות, אנחנו צריכים להוריד את אחוז החסימה. הפסדנו 130 אלף קולות בבחירות הקודמות. למה צריך את הסיכון הזה?
רענן גיסין יועצו לשעבר של אריק שרון אצל רונן כץ ב׳קול ברמה׳:* לא חושב שהמצב כיום ביחס לעשור הקודם הוא כישלון הסברתי, היחס של העולם השתנה, ישראל נמצאת במתקפה כללית של גורמים בינלאומיים חזקים בסדר גודל שלא היה בעבר, המשחק השתנה. בסך הכל יש לישראל דוברים טובים שעושים עבודה מעולה בעולם.
דפנה ליאל: בום במונחי מסדרונות הכנסת-דוברת יש עתיד הדר אלוני עוזבת ומי שיחליף אותה הוא שלמה צזנה, עד היום הכתב המדיני של ״ישראל היום״.
פרידלנדר: הוועדה המחוזית דנה היום במתחם התחנה, אחרי שאמש התקבל הערר  בעיריית ירושלים. הוועדה הכריעה על דיון נוסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.