רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 23 במאי 2018

הגר"מ שטרנבוך שליט"א ימריא ביום שני הקרוב לכינוס האהרוני נגד הציונים להכות בזאלונים

יהדות הגולה בארה"ב לובשת חג לרגל מסע חיזוק של מרן פוסק הדור כ"ק ראב"ד ירושלים הגר"מ שטרנבוך שליט"א, שימריא ביום שני הקרוב בליווי פמליא של תלמידים ומקורבים מארץ ישראל לארה"ב, לאחר עשרים שנה בדיוק שלא ביקר בארה"ב
במהלך הביקור יישא מדברותיו בהיכלי הישיבות והכוללים * שיעור כללי מיוחד יימסר בהיכל ישיבת לייקווד עפ"י בקשת ראש הישיבה הגאון רבי מלכיאל קוטלר שליט"א * גולת הכותרת של הביקור – בדרשה מיוחדת בפני רבבות חסידי סאטמר בכינוס הכללי בכ' סיון בניו יורק
בהתרגשות גדולה קיבלו בשבוע האחרון יהודי ארה"ב את הידיעה ההיסטורית, על מסע החיזוק המיוחד לארה"ב, שיערוך מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א ראב"ד ירושלים, לאחר עשרים שנה בדיוק שלא ביקר בארה"ב.
למרות גילו המופלג – ולמרות כך שכבר עשרים שנה לא יצא מארץ ישראל, ניאות מרן פוסק הדור הראב"ד שליט"א לצאת לניו יורק להשמיע דבר ה' זו הלכה ולחזק רבבות יהודי ארה"ב המבקשים לשמוע דבר ה' זו הלכה, מרב האי גאון וצדיק שריד לדור דעה אשר זכה לשמש וליצוק מים ולקבל תורה והדרכה מרבותינו גדולי הדור העבר זי"ע כמו הגה"ק רבי אלחנן ווסרמן והחזון איש והגאון מבריסק זי"ע.
מיד עם היוודע הבשורה המרנינה על ביקורו המפתיע וההיסטורי של מרן פוסק הדור שליט"א, הפך המסע המיוחד וההיסטורי לשיחת היום בעולם היהודי בכלל – וביהדות הגולה בניו יורק בפרט, כאשר רבים עומדים וממתינים מתי יזכו לראות פני מלך – מאן מלכי רבנן, ואף גדולי הרבנים ומורי ההוראה עומדים ומצפים מתי יזכו להיכנס בקודש פנימה להרצות את שאלותיהם הסבוכות בהלכה בכל חלקי התורה, בפני גדול וזקן פוסקי דורינו, הנושא על כתפיו כשמונים שנות הוראה בכל חלקי התורה, ולמעלה מחמישים ספרים בכל מקצועות התורה.
נודע כי הצעת הנסיעה עלתה לפתחו של מרן פוסק הדור ע"י נגידי סאטמר כבר לפני כמה חודשים, כאשר עלו למעונו של הראב"ד לבקשו שייאות לנסוע למסע חיזוק מיוחד לישיבות והכוללים בארה"ב, כשבגולת הכותרת של הביקור יבוא לישא מדברות קדשו ב"כינוס הכללי" של רבבות חסידי סאטמאר, שייערך בארה"ב בכ' סיון הבעל"ט.
אך אם במשך כל התקופה האחרונה היה נראה כי בעקבות גילו המופלג הנושק לגיל 93, לא ייצא מסע החיזוק לפועל – בעקבות המאמץ הרב הכרוך בנסיעה שכזאת, ובעקבות השיעורים הקבועים הנמסרים בקביעות ע"י מרן פוסק הדור שליט"א בהיכל ישיבתו - מתוך קפידא שלא לבטל שום שיעור, הרי שלפני מספר ימים הופתעה יהדות הגולה בארה"ב בבשורה המרנינה, כי בניגוד גמור לכל התחזיות, על אף גילו המופלג, ניאות מרן פוסק הדור הראב"ד שליט"א להטריח עצמו בטירחא דגברא רבה לנסוע מהכא להתם לחזק את יהדות ארה"ב, וזאת לאחר שביקורו האחרון בארה"ב, היה לפני שני עשורים בדיוק – בכ' סיון תשנ"ח.
נודע כי כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר שליט"א שוחח לפני מספר ימים דרך הטלפון עם מרן פוסק הדור הראב"ד שליט"א, והזמינו לשאת את משא הכבוד בכינוס ההיסטורי – "כינוס הכללי" של רבבות חסידי סאטמאר במשנתו של כ"ק האדמו"ר בעל ה"דברי יואל" מסאטמר זי"ע.
כבר קודם לכן – ביום ל"ג בעומר האחרון, שלח כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר שליט"א קבוצת נגידים שייכנסו למעונו של מרן פוסק הדור הראב"ד שליט"א, להזמינו לבוא לשאת את משא הכבוד בכינוס רבבות חסידי סאטמר שייערך בניו יורק בכ' סיון, אך כאמור לעיל – במשך כל התקופה האחרונה היה כל דבר הנסיעה מוטל בספק גדול, ורק בימים האחרונים – ובפרט לאחר בקשתו האישית של כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א, ניאות מרן פוסק הדור שליט"א לטרוח בנסיעה המיוחדת לארה"ב – למרות גילו המופלג.
אחד מרגעי השיא של הביקור המרומם, יהיה ללא ספק ב"שיעור כללי" בהיכל ישיבת לייקווד, כאשר עפ"י בקשתו האישית של הגאון הגדול רבי מלכיאל קוטלר שליט"א, ניאות מרן פוסק הדור הראב"ד שליט"א למסור "שיעור כללי" בהיכל ישיבת לייקווד, על הסוגיא הנלמדת כעת בישיבה – סוגיא דהוצאה במסכת שבת, כשבסופו של השיעור יעורר בדברי מוסר וחיזוק, ואף יישא מדברותיו בענייני השעה ובעיות התקופה.
במהלך הביקור צפוי מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לישא דברים בהיכלי הישיבות והכוללים ברחבי ניו יורק, בשיעורים שונים בכל מקצועות התורה, בסוגיות הש"ס, בהלכה, ובאגדה, כאשר שיא הביקור יהיה בהופעתו ההיסטורית של מרן פוסק הדור ב"כינוס הכללי" בפני רבבות חסידי סאטמר, שם יישא את "משא התקופה" - דברות קודש בענייני השעה ובבעיות התקופה.
הביקור ההיסטורי יחל כפי הנראה ביום שני הבעל"ט – י"ד סיון, ויסתיים ביום שני שלאחריו – כ"א סיון, כשמרן פוסק הדור ישוב למעונו שבירושלים – לרגל חתונת נכדתו בת לחתנו הג"ר יששכר שרייבר שליט"א שתיערך בירושלים ביום שלישי כ"ב סיון.
עם זאת נמסר כי ייתכן ויחולו שינויים קלים בתאריכים, ובמהלך הימים הקרובים יתבררו עוד ועוד פרטים על הלו"ז המדויק של מסע הקודש.
בריכוזים החרדיים בניו יורק הופצו שלטים לכבודה של תורה הנושאים כרזות שונים כמו, "הנה מלכך בא", "יהדות הגולה לבשי בגדי תפארתך, לקבל פני גאון התורה ונושא דגלה בטהרתה", "אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך", וכדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.