רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 במאי 2018

שלשה ימי תורה שמחה ומנוחת הנפש

זה קורה פעם בכמה זמן, רגילים אנו ליום טוב שני של גלויות שהיא מתנה מן השמים, אבל שלשה ימים דבר שכזה זו מתנת המתנות, מפני שהפעם זה לא סתם שלשה ימים זה מאפשר לנו בשבועות בלילה ללמוד כמו בני אדם. בדרך כלל נכנסים לשבועות עייפים ובקושי מעבירים את הלילה, בשביל לשמור על עצמי ער כל הלילה זה שנים אני נותן שיעור ב-1 בלילה בבית הכנסת שנמשך כמעט שעתיים, ומשתדל לעסוק בנושאים מעניינים בשביל שלא ירדמו. השנה אין צורך בכל אלו, מפני שנחים בשבת ומגיעים לשבועות עם מלא הכוחות

אבל גם בחג הזה יש לאנשי חוץ לארץ מה שאין לאנשי ארץ ישראל, גם בארץ יומיים, שבת וחג השבועות, לנו יש כאן את יום טוב שני של גלויות יום שהוא עונג שמחה והתעלות עצומה, עבורי יום כזה זה יום הכי מאושר בחיי, מפני שאני מתנתק מכל העולם ומרוכז אך ורק במה שאני רוצה ללמוד ולדעת, אני מכין לעצמי כל כך הרבה לקרא וללמוד, בשבתות בקושי מספיק, מפני שאני נותן 2 דרשות ושיעור קבוע ולעיתים שיעור נוסף כך שכל הזמן שלי כמעט תפוס, ביום טוב זה יום שאני יכול להשקיע ולהספיק המון, ואין עושר גדול מזה

אני יודע שישנם מי שזה משעמם להם והיו מעדיפים ימים טובים קצרים יותר, אומר לאלו, קחו נושא או ספר שאתם אוהבים לקרא וללמוד בהם, ותראו איזה עונג יהיה לכם ביום כזה תרצו עוד הרבה כאלו

עבורי להתנתק מהטלפון שלשה ימים זה האושר הכי גדול בשבילי, במשך ימי השנה לא נותנים לי לישון, הטלפון לא מפסיק לצלצל, והנה שלשה ימים שב"ה זה סגור ואני בן אדם אחר

המנוחת הנפש ביום טוב בכלל ביום טוב שני בפרט והשנה שלשה ימים אי אפשר לתאר את הדברים, זו מנוחה ורגיעה שמשיגים אחת לשנה. בראש השנה כשזה יוצא שלשה ימים יומיים בבית הכנסת עסוקים כמעט כל היום בתפילה, בשבועות כל רגע זה עונג ומנוחה

מאחל אני כאן לכל בית ישראל חג שבועות שמח, נשוב להשתמע במוצאי יום טוב שני של גלויות ביום שני בלילה

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.