רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 22 במאי 2018

ווארטים


חבר ליטוואק שואל דחוף אם הענין ללבוש את הפראק מתחיל ביו"ט או שאפשר להקל ללבוש משבת

סיפר לי יהודי אשתקד ביום חג השבועות:
כל שנה לאחר הסעודה של ליל יום טוב שבועות הוא נשכב 'רק' לכמה דקות, לאגור כח לקראת הלילה הארוך (באידיש: 'איך פאל צוזאמען' בלשה"ק: 'מתה מחמת מלאכה') ומתעורר בבוקר לקראת המנין של 9.15, ממש כמו מתן תורה, רק שהוא מחמיר גדול, שהרי בתורה כתוב 'ויהי ביום השלישי', והוא מחמיר שהיה גם 'בשעה השלישית'.
 השנה: מספר לי היהודי בגאוה גלויה, אזרתי כח והלכתי לבית הכנסת מיד אחר הסעודה ואף הצלחתי לומר תיקון ליל שבועות.
את כל התיקון? שאלתי בפליאה. 'לא'! ענה האיש, 'עד ויקרא' סחבתי. שמחתי בשמחתו עד שפתח לי את התיקון והראה לי, עד 'ויקרא אלקים לאור יום'...

בגלל כל הגבינות שאכלתי בשבועות עברתי לילה חלומי ודמיינתי שיש לי קוטג׳ משלי ושאני נפוליון שעושה סקי עם בולגרית בין עצי אשל לצלילי מוזיקה של רוקפור. בסוף התנגשתי בעמוד  ואושפזתי צהוב מלא בחורים ופרוס דק דק בבית חולים העמק..  סיכויי החלמה: 9 אחוז..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.