רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 22 במאי 2018

הראשל"צ רב מטעם צריך ללמוד להתמודד עם שערורייה


שלום ר' חיים,

הנה ראיתי עוד פוסט שהעלית שכל כולו רצוף שקרים (וגם לשוה"ר), והוא מעיד על עוד ניסיון כושל של תלמידי הראשל"צ לטשטש את דבריו במקום להתנצל, והנה הפירוט:

התקשורת העולמית עסקה בימים האחרונים בנושא דברי הראשל"צ לגבי מתי מברכים ברוך משנה הבריות . לא. בזה עסקה התקשורת הישראלית. התקשורת העולמית עסקה גם בזה, וגם בהתבטאותו שנשים לא צנועות הן בהמות, ושאסור לגוים לגור בארץ ישראל.
הרב דיבר על קופים ושחורים. לא. הוא דיבר על כושים, ולא הוציא מפיו אף פעם אחת המילה 'שחור'.
לרגע הרב לא השווה בין קופים ושחורים בקטע גזעני. שקר. השיעור מוקלט ומצורף כאן. אם ניתן להתווכח על השימוש במונח 'כושי', שבהטעמה מלרעית הוא מונח מקראי ותלמודי, (ולדעתי אבן הבוחן צריכה להיות אם הוא נוהג לדבר על 'בתי כיסא' בארה"ב או על 'שירותים'...), השוואתו בין כושי לקוף - כשהוא אומר שלשני הורים לבנים יצא בן 'קוף' - שאינה תלמודית אלא פרי יצירתו בלבד לא ניתנת לוויכוח.

יכול להיות שהדברים שנאמרו בצורה מסוימת היו צריכים להאמר בצורה שונה, אך זהו ניסוח תלמודי של הרשל"צ, הרב התנצל על דבריו שלא הובנו כהלכה. סגנון תלמודי???!!! אילו רק היה אומר 'כושי' היה יכול לטעון כן (ולהוסיף שהוא למד מהאשכנזים את ההטעמה המלעילית...), אבל ברגע שהוא אמר שיצא להם בן קוף והדברים מוקלטים, אינו יכול לטעון כך. בנוסף לא זכור לי שהוא אי פעם התנצל על כך.
'עיתונאי בשם יעקב קורנבלי מארה"ב, חסיד בעלז, החליט שהוא צריך לייקים וריטווטים בטוויטר, צייץ לקהל השמאלני והליברלי שלו שהרב יוסף השווה בין קופים לכושים, ושהזוג קושנר בתו וחתנו של הנשיא טראמפ, קיבלו ממנו ברכה בטקס העברת השגרירות'. שקר. כולם ראו וצילמו את הזוג קושנר מדברים עם הראשל"צ, קורנבלי (שמרתי על השגיאה המקורית...) רק עדכן שהוא בירך אותם, והתקשורת זכרה מעצמה את דבריו על הכושים, הנשים והגוים, כי דברים כאלה לא שוכחים...

השנאה לרבנים ולחרדים וליהודים עלתה לשיא דווקא במקומות שכן יש אהדה לחרדים ולישראל, רק בגלל שחרדי חובש שטריימל חסיד בעלז, שנורא רצה לייקים וליטופים מהשמאל צייץ בטוויטר ולכלך על כלל הציבור החרדי בפרט והיהודי בכלל. שוב במקום להאשים את האשם האמיתי מנסים להאשים את מי שפרסם (כמו בהקלטות המביכות לדרעי, ובעוד מקרים).

וכמובן יש להעיר שניכר שכל רצונו להגן על כבוד הראשל"צ, אך כדי לטשטש ניסה ליצור רושם שהוא בא להגן על הימניים ועל כלל היהודים...

וברצינות: בעידן שלנו, אי אפשר להכחיש, אז שיעור ראשון ביחסי ציבור/תקשורת הוא שכשנוצרה שערוריה, מודים על הטעות, מביעים חרטה וקבלה על העתיד, ומתנצלים. הגיע הזמן...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.