רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 במרץ 2018

עונג שבת אמיתי

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד, ערש"ק פר' ויקהל פקודי פרה תשע"ח,
ידידיי ומכובדיי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה' הע"י.
ניגש אלי יהודי היום ושאלני, שמכיון שהוא עושה בשבת קודש הבעל"ט שבת שבע ברכות לבתו )וסימן לדבר: שבת פרה(, ורוצה
לברר ההלכה, האם עליו לברך 'ברוך שפטרני מעונשה שלזו?'
והוסיף היהודי הנ"ל ואמר: תאמין לי שהשמחה שיש לי מחתונתה של זו הרבה יותר גדולה מכאשר בירמצתי את בני, אז תסביר לי
למה שלא אברך 'ברוך שפטרני'?
עניתי לו שאינני רב ואין לי סמיכה, אך נראה לי שאין לברך 'ברוך שפטרני' מג' טעמים: א. במקום שחב לאחריני, ב. לעיני החתן
הטרי שזה ודאי יהי בחינת 'מתכבד בקלון חבירו', ג. מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?
ציינתי לו את המובא בשו"ת 'הלכות קטנות' להגאון רבי יעקב חגיז זצ"ל, ח"א סי' ז' שנשאל ע"י חתן אחד האם עליו לברך ברכת
'שהחיינו' על אשתו החדשה?
והביא בשם הרב אור שרגא זצ"ל שהשיב: עד שאתה שואלני אם לברך 'שהחיינו', עליך לשאול אם עליך לברך 'דיין האמת'?
מסופר על אחד מהרבנים המפורסמים בבני ברק שאשתו היתה ידוע כקשוחה וחריפה, פעם אחת כשחזר ובא לביתו ראה אדמו"ר
מפורסם זצ"ל יוצא מפתח ביתו, שאל הרב את האדמו"ר 'מה לידידי בביתי?' ענה האדמו"ר 'אודה ולא אבוש, בשעתו, כשלמדנו יחד
כבחורים בישיבה, הציעו לי את הרבנית שלך לשידוך, פגשתי אותה ולא אמרתי הן, ובסוף נשאתי את אשתי הרבנית תחי', אך כיון
שכבר עברו כמה שנים מנישואינו ואין לי בנים, אמרתי לעצמי, שמא פגעתי ברבנית שלך כשאמרתי לא לשידוך, ולכן, אלך
ואפייסנה, והנה זה עתה יצאתי מביתך וביקשתי את סליחתה.
שאל אותו הרב: והיא סלחה לך?
'ודאי סלחה' ענה האדמו"ר
'דע לך' אמר הרב 'היא סלחה, אבל אני איני סולח'...
בדומה לזה מסופר כי שומר בית הקברות בהר המנוחות שמע קול בכי של יהודי המתייפח על קבר וזועק מרה: 'למה עשית את זה?
למה הלכת ככה באמצע החיים, למה לא שרדת לאריכות ימים ושנים?'
כשסיים, ניגש השומר לנחמו ולהרגיעו, 'מי זה הנפטר הזה שאתה כל כך מצטער על שהלך בטרם עת?' שאל השומר
ענה הבכיין: לא מזמן התחתנתי בזיווג שני עם אשה אלמנה אחת. הנפטר דנן, זהו בעלה הקודם של אשתי שממנו התאלמנה...
לו עדיין היה חי
לו האריך ימים על ממלכתו
חבל על דאבדין.
בגליון מובא 2 סיפורים מופלאים על אבי מורי ז"ל שבמוצ"ש הבעל"ט היארצייט שלו, מי שהכיר את אבי ויקרא את הסיפורים
יתמוגג, ומי שלא הכיר, שווה לו לקרא ויבין צורה של יהודי יקר עתיק יומין עם ניחוח ירושלמי איי איי איי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.