רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 במרץ 2018

בכי נהי תמרורים בעולם הנשמות - על אליש אנגלנדר

נכדו היתום של הנגיד המופלג רבי אליש אנגלנדר גילה שאביו המנוח הכשר רבי בעריש בן אליהו נ''ע בא לסבו בליל הפורים בחלומו בבכי תמרורים ואמר לו - אבא כלום לא די שעליך אומר רבי מנחם ישראל בן רבי פנחס שלום כי בך ובביתך נתקימו דברי הכתוב משלם רעה תחת טובה וגו' וכי שאננותך היא זו שגרמה לי שעליתי בחצי ימי והנחתי ילדי יתומים ואשתי אלמנה אתה עוד לא מטיב ומביא עלי חרפות נוראות בעולם הנשמות כי ידיד ה' רבי משה שמואל בנו של אותו רבי מנחם ישראל  חשוב כאן מאוד מאוד בעיני הצדיקים המתיקרים ביסורי עוניו ותם דרכיו וכבר כו''כ פעמים הכריזו מארי דדינא שאתה ציערת וביזית לאותו צדיק וחכם ופנקסיך פתוחים וגלויים ועד מתי אוכל לשוב ולפייס את רבי מנחם ישראל שלא יזמינך להתייצב לדין התורה בפני הבית דין של מעלה, צר לי עליך אבי כי אלף ארמונות שועים בבני ברק לא יכפרו עוון דף של ספר תפילות שהוציאו אנשיך ממדרש רבי משה שמואל שחרב אבלה נפשי בחיים היותך והויה לנו כולנו במלאת ימיך ליתן דין וחשבון עולמך כי אין פה מרמה חנף ומשא פנים..
ובמקום להזדרז להתרפס ולהסות קטגור אומרים שאותו זקן יהיר ועיקש  קרא לאדמו''ר גליציאי נכבד התלוי בו שיטיב לו חלומו למען התברך בלבבו לאמור שלום יהיה לי והשם ירחם.
------------------------------ ------------------------------ ------------------------------ -
והנה הסיפור מעולם העשיה דברים כהויתם כידוע לרבים פה בלאנדון

בקרבנו מתהלך הרב משה שמואל ראטנברג שליט''א שהוא בנו של רבי מנחם ישראל מקאסון ברונקס וחתן בעל בית מיוחס מכאן והאיש איש חמודות  אוהב הבריות ואהובם ותלמיד חכם מובהק וחריף שכל ששלח ידו לעסקי הנדל''ן הצליח במשך עשרות שנים והיה חונן ומלוה מפזר נותן מייעץ ועוזר לכל כאחד מצדיקי קמאי. ולמרות שכבר נשא תואר קאסאנער רבי והקים מדרש קטן לתורה ותפילה מאז שנסתלק אביו עוד הכל מכנים באהבה לאותו אדמו''ר נגיד טוב ונעים מוישה שמיל גם בפניו ואין מכלים.  אלא שלפני כו''כ שנים נהפך עליו הגלגל ל''ע והבנקים הנושים שלחו ידם ברכושו וגם את מדרשו ובית מגוריו העמידו למכירה, ותזכר לטובה מרת איטה צימרמן שתחיה מהאגודה שקנתה את ביתו על מנת שהרבי יישאר שם בשכ''ד כפי יכלתו ועל מדרשו היתה התכנית להרתיע קונים בשמועה שהיהודים יילחמו להשאיר את הבית בקדושתו ואז אפשר יהיה לקנות הבית מהבנק במחיר טוב ולהניח את הקוסונער שטיבל על כנו כי זה חלקו של הקוסונער רבי מכל עמלו .  אלא שאליש אנגלנדר חמד את הבית בשל קירבתו למוסדות המחנובקא שלו ולא הועיל שאביו של רבי משה שמיל פתח בשעתו את ביתו לפני אליש בחדשי חוליה של אימו ןאליש שונא העניים והפקחים אטם אזנו לתחנונים שימשוך ידו וקנה הבית וחונפו פינה תיכף את כלי בית המדרש קוסון לרחוב ועשו בו כאשר עשו למען כבוד בית מכנובקא. ואילמלא עשה עצמו אותו אליש למין ע''ז כלומרשט פארפרומטער גביר ואויל מחריש שהכל רואים את רוב אדמו''רי תבל נכנסים ויוצאים מביתו היו מרחיקים אותו כנבילה וקוראים אחריו מלא אכזר רשע וערל לב אלא בגלל שהקוסונר נעשה עני ורש ואליש עדיין טעון מעות תועפות טרם הייתה מחאה של ממש אבל עוד משיחים וישיחו ברשעו של אליש וו ועלבון הקוסונ'ער המתבוסס ברישו. ע''כ ר''פ מסיפור הדברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.