רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 בפברואר 2018

כמה לכלוך במקום אחד - מוקדש לחברי כת יש עתיד, בהנהגת המאסטרו יאיר-פוליטיקה חדשה פח- לפיד

מוזר ש"העד המרכזי" יאיר לפיד לא נחקר עד היום על קשריו עם מילצ'ן, נוני מוזס, וחוק 'ישראל היום' שקידם. לכו תדעו אולי אחת העובדות נעוצה בכך שכל חוקרי תיקי מילצ'ן ומוזס היו מינויים של סגלוביץ' שבעצמו התפקד ליש עתיד. לכו לבדוק לבד מהם הפוסטים שחוקרים/ות בפרשות אלה פרסמו.

מבחינתי התוצר של נסיון הפוטש האנטי דמוקרטי בהובלת גורמי שמאל המוברגים עמוק בעמדות מפתח, לא רק שמשדר לציבור הימני הערכי שאם אין רצוננו לחיות ברפובליקת בננות שמנוהלת על ידי פקידים שלא נבחרו על ידי העם בסגנון דרום אמריקאי או בולשביקי מצוי, עלינו בסיכומו של דבר להתאחד, ולתת בעיטה כזו הגונה לכל הגורמים האלה בקלפי בבחירות הבאות ולהמשיך לכווץ את נוכחותם בעמדות הכח, עד לטיהור המערכת (כן, טיהור מהזוהמה הזו) ולהשיב את הדמוקרטיה הישראלית לעם.

ועכשיו הגיע הזמן לכמה עובדות משמעותיות. זה הולך להיות ארוך ומשמעותי.

1. אז זה מתחיל ביאיר לפיד ב2004, לפיד מתווך עסקה בין מילצ'ן לערוץ 2 'רשת'. בעסקה שמתווך יאיר לפיד מילצ'ן אמור לקנות את אחזקות 'ידיעות אחרונות' בזכיינית ערוץ 2. בתמורה יקבל יאיר לפיד ממילצ'ן תפקיד ניהולי ומניות. יאיר לפיד עבד בעבר עם מילצ'ן ונחשב לידידו [1]. יאיר לפיד הכחיש כי היה מעורב במגעים; "ארנון מילצ'ן ובעל השליטה ב'ידיעות אחרונות', ארנון מוזס, מכירים 20 שנה ואינם זקוקים לעזרתי כדי להיפגש", אמר. עם זאת, ברשת העריכו כי אם תושלם העסקה יזכה לפיד בתפקיד ניהולי בכיר בחברה, והוא עשוי לקבל גם מניות כגמול על יוזמתו. לפיד מונה כחבר הצוות המכין את חברת רשת להתמודדות במכרז על הפעלת ערוץ 2 החל בנובמבר 2005.

2. כמה ימים לפני הבחירות בינואר 2013, מו"ל ידיעות, נוני מוזס, ערך מסיבה פרטית לכבוד ראש מפלגת "יש עתיד" -יאיר לפיד, שסיים לעבוד אצלו (שימו לב עד כמה שבועות לפני הבחירות לפיד המשיך לכתוב טור חצי פוליטי אצל נוני ולקבל כסף על כך).המסיבה, בעלות של מאות אלפי שקלים, נערכה הרחק מעיני הציבור, במלון "קראון פלאזה" שבמגדלי עזריאלי. [2]

3. באופן "מפתיע", לאחר היבחרו לכנסת, תמכו חברי "יש עתיד" בחוק "ישראל היום". יאיר לא הצביע בגלל ניגוד עניינים, הרי הוא עבד אצל נוני. נשמה ישרה וגבוהה שכמותו. לעומת זאת הח"כים של "יש עתיד", אלו שע"פ פי לפיד ישק ויקבע מיקומם במפלגתו...הצביעו בעד....
מעניין...[2]

4. דוד אברהם מ "וואלה", חשף כי משרד הרוווחה בראשות שר הרווחה מ "יש עתיד" -מאיר כהן החליט לרכוש דווקא מעיתון "ידיעות אחרונות" שירותי תדמית ופרסום ללא מכרז בעלות מאות אלפי שקלים. מדהים הא? רק שנייה חכו... מסתבר שמחצית מהסכום לנוני שולם מתקציב משרד האוצר עצמו. ומי היה שר שר האוצר? ניחוש אחד... נכון. יאיר לפיד. ההוא שלא מדבר עם נוני.
האיש שרוצה פוליטיקה אחרת, נקייה אך הופ, איך שנכנס לכנסת המשיך לשמן את הפוליטיקה שבוחריו כ"כ תיעבו. [2]

5. חודש לפני, ביולי 2013, חשף אורן פריסקו מ "העין השביעית" שגם משרד החינוך בראשות השר שי פירון רכש מודעות בשווי מיליון שקלים ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet. במקביל, החלו להופיע בעיתון ובאתר דרך קבע ידיעות שפירגנו לשר. שר החינוך. שי פירון כן? ההוא מ.. "יש עתיד"... ענק !!! מדהים איך שהם "עובדים" שם ב-"יש עתיד" בשביל האלקטורט שלהם [2]

6. בחירות 2015, קרב על קולות השמאל בין "יש עתיד" ל "מחנה הציוני" ב "‬ידיעות אחרונות' מאיימים על המחנה הציוני. "אם תתקפו את יש עתיד - תקבלו סיקור שלילי. כך חשף היועץ האסטרטגי ליאור חורב בראיון לגל"צ. לפי חורב, "בבחירות האחרונות מפלגת כולנו בראשות משה כחלון היתה המפלגה היחידה שתקפה את יאיר לפיד שבועות, ולא הבנו למה המחנה הציוני לא תוקפים אותו. הרי הם היו צריכים לתקוף אותו, אלא שהם קיבלו הנחיה לא לתקוף את יש עתיד‭."‬
"היו מפגשי תיאום בין בכירים במחנה הציוני וביש עתיד, בתיווך גורמים ב'ידיעות אחרונות‭,'‬ והם הבהירו להם שהם לא יסקרו אם יהיו מתקפות כאלה". ‬אמר חורב. [2]

7. מילצ'ן עצמו תמיד בחש בפוליטיקה הישראלית ועם מי לא עמד בקשר עוד מימי מפא"י 'העליזים'? שמעון פרס (שמילצ'ן אף קרא לבנו הצעיר שמעון בהשראתו), אהוד אולמרט, סילבן שלום ורעייתו ג'ודי, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, ציפי לבני ויצחק הרצוג — כולם הכירו ומכירים היטב את סלון ביתו של מילצ'ן, שכבר שנים מנסה לתווך בין המפלגות וליצור קואליציות רחבות. ברפ"י תיווך מילצ'ן בין משה דיין לפרס, ובהמשך היה צץ בכל ריב — למשל, בין נתניהו לאריאל שרון ובין נתניהו לסילבן שלום. ב–2005, עם הקמת מפלגת קדימה, היה מילצ'ן אחד מאלה שתיווכו בין שרון לפרס. בהמשך סייע בקמפיין של פרס לנשיאות המדינה; ולאחר שקדימה וציפי לבני זכו ב–28 מנדטים ב–2009, היא שהתה בביתו של מילצ'ן לא מעט בזמן שהמיליארדר ניסה לתווך בהקמת ממשלת אחדות. התיווך האחרון שבו היה מעורב מילצ'ן היה בין נתניהו ליו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, כשבמסגרת המגעים לממשלת האחדות פורסם כי השניים נפגשו בביתו של מילצן [2]. עוד מקושר מילצ'ן לראש המוסד יוסי כהן הם חברים מעל עשור.

8. אחד הקשרים המשמעותיים ביותר של מילצ'ן היה כנראה דווקא עם יאיר לפיד. מילצ'ן הכיר את אביו של לפיד, יוסף (טומי), כשזה היה יו"ר התאחדות הכבלים בראשית שנות ה–90 ומילצ'ן החל לפתח את עסקי המדיה שלו. ב–1997, כשיאיר לפיד, אז מגיש בערוץ 1, ראיין את מילצ'ן, הציע מילצ'ן ללפיד עבודה בניו ריג'נסי. לפיד קיבל את ההצעה, טס ללוס אנג'לס והחל לעבוד כמנהל חטיבת הטלוויזיה בניו ריג'נסי. לאחר חצי שנה לפיד חזר ארצה (נסו לחשוב לבד מדוע מטיסים מנהל חצי שנה לאחר שמונה לתפקיד) ואולם הקשר בין השניים נמשך. לאורך השנים נהגו השניים לבלות יחד במועדון הגנקי בתל אביב כשמילצ'ן היה מבקר בישראל, ובראיון ל"עובדה" ב–2013, אמר מילצ'ן שלפיד התייעץ עמו לפני שנכנס לפוליטיקה.

9. בזמן ממשלת אולמרט חוקק חוק 'מילצ'ן' שלפיו ישראלים חוזרים יהנו מפטור ממס בן 10 שנים. הרוח החיה בתהליכי החקיקה היה פיני רובין, עורך דינו של מילצ'ן ושל בעלי הון אחרים. ב2004 סילבן שלום ורעייתו בילו אצל מילצ'ן במסיבה מפנקת, לדברי ג'ודי ניר־מוזס־שלום, "אף פעם לא קיבלנו ממנו שום מתנה. אני גם מעולם לא שמעתי שהוא נותן מתנות לפוליטיקאים" (טוב, אולי חוץ מכרטיס טיסה ואירוח מלא והשתתפות במסיבות וכיופים). לדברי דב ויסגלס, ראש לשכתו לשעבר של אריאל שרון, "שרון לא קיבל מתנות ממילצ'ן, הוא לא היה מקבל מתנות שהן מוצרי צריכה" (טוב, כסף, מזומנים משומנים לחשבונות בחו"ל, זה לא נחשב מוצרי צריכה, את זה פרס לא היה מקבל). לדברי רפי ולדן, חתנו של פרס, "ככל שידוע לי, פרס לא קיבל מתנות ממילצ'ן. הוא בטח לא ביקש ממנו מתנות. הם היו בידידות, אבל אני לא זוכר אותו כדמות משמעותית בסביבת פרס" (זכרון הוא דבר סלקטיבי במיוחד כשמדובר באנשי שמאל קיצוני)

10. יאיר גם מקושר לאודי אנג'ל, דן טוקטלי, רון צוקרמן, ויעקב פרי ממפלגתו מקושר למשפחת עופר, דוד קוליץ ומשה אדרי. ונעבור אחד אחד.

11. אודי אנג'ל, מבעלי זכיינית הטלוויזיה רשת, בעל 6.5% ממניות החברה לישראל, ושותפו העסקי של עידן עופר בעסקי הספנות, התקשורת וההיי־טק. שמו של אנג'ל כאחד מאנשי העסקים שנרתמו לעזור לאולמרט בזמן שניסה לשמור על נאמנותה של שולה זקן. בהקלטה שהושמעה בבית המשפט בדיוני משפט טלנסקי המחודש, נשמע אולמרט אומר לזקן שאם הבעיה שלה היא כסף, הוא "יכול לסדר את זה עם אודי" [3]. במסיבות ההון שלטון שלו נגיעם גם בן כספית ואלון בן דוד. בעבר, כאשר היה עיתונאי, היה מגיע לשם יאיר לפיד, שאותו מכיר אנג'ל ממועדון הגנקי והחברה המשותפת שרוף. אנג'ל הוא חברו הטוב של נוני מוזס. לדברי עיתונאי לשעבר בקבוצת "ידיעות", "מי שעובד בקבוצה יודע שיש שפת קוד בלתי רשמית שמגיעה מלמעלה המחלקת את העולם לטובים ורעים. אנג'ל היה מהטובים, מאלה שברור לך שלא תצא נגדם". חברת הספנות המשותפת לאודי אנג'ל ועידן עופר נקראת XT.

12. טוקטלי הוא מחבריו הטובים של יאיר לפיד ואחד מהתורמים לקמפיין של מפלגת "יש עתיד" בבחירות 2013. את טקס החתונה של ביתו ערך החבר הטוב של משפחת טוקטלי, ויו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד (אגב, מי שעשתה שמח והקפיצה את האורחים בחתונה הייתה הזמרת עינת שרוף). אגב, הוריו של דני טוקטלי, בני הזוג אבינועם ועדנה טוקטלי, היו חברים טובים של טומי ושולמית לפיד. דני טוקטלי, אמו עדנה ואחותו דפנה היו בין התורמים וחותמי הערבות הבנקאית לטובת הקמת מפלגת יש עתיד [4] "בגנקי התחילה התרבות הזו של התחנפות לעשירים ולעושר, המאפיינת את החבורה שסביב לפיד. חלק גדול מאנשי החבורה - כמו רונן פלד מבראק קפיטל, צבי לימון, שמעון גולדברג ואחרים - נהפכו לערבים של לפיד. הרבה פעמים טוקטלי היה מזמין את החברים, שישבו בשני שולחנות מרכזיים, לכל הערב על חשבונו. הוא היה יכול לזרוק אלפי שקלים בערב בגנקי" [4].

13. הלל קוברינסקי ראש מטה יש עתיד לא הגיע למפלגה חסר ניסיון פוליטי: לפני בחירות 1999 הוא היה אחד הפעילים המרכזיים בקמפיין של אהוד ברק לראשות הממשלה [5] קוברינסקי היה מהאנשים הראשונים שאסף דורון כהן, אז גיסו של ברק שהקים את עמותת א.א.א שתמכה בו, עוד כשהיה יו"ר האופוזיציה. בין הערבים של יש עתיד (המפלגה הזו המציאה את שיטת הערבויות על מנת לא לעקוף את חוק מימון המפלגות) נמצאים הבעלים של קרן ההשקעות פימי, ישי דוידי, צפוי לרכוש בקרוב את השליטה באל על, שלה יש לא מעט סוגיות רגולטוריות מול המדינה. גם גילעד אלטשולר, שכבעל בית ההשקעות אלטשולר־שחם הוא אחד מהגופים המוסדיים הגדולים בשוק ההון.

14. לפיד לא היה במסיבת הניצחון של בחירות 2013 שחגגה לו קליקת הגנקי. תרומות ענק, סיגרים והמון גברים־גברים דווקא היו. צוקרמן, ששבועיים לפני כן, באירוע אחר, התחנן שארי ליבסקר יצביע יש עתיד, היה מפוכח. "כל מה שנותר לנו לקוות הוא שלפיד יעמוד בהבטחות שלו", אמר לי, "עכשיו זה לא בידינו אלא בידיו" (ולנו נותר לחפש אילו הבטחות ומה הוא קיים ביחס להבטחות לתורמיו, לערבים לו, ולחבריו מהאלפיון העליון). אלכסנדר מיטרוביץ', גרמני שעובד עם צוקרמן ומעורב בחברה ביטחונית זרה וסודית תרם חצי מיליון דולר, כך לפחות אמרה שרוף על הבמה בגנקי [6]. במהלך המסיבה, כך מספר ארי ליבסקר, פתאום צוקרמן הופיע ואמר שהגרמני (מיטרוביץ') כל כך התלהב שהוא מעוניין לתרום עוד מיליון דולר. לכו תדעו, אולי אז נסגרה עסקת הצוללות למצרים (אותה אישרה לכאורה ממשלת ישראל כשיאיר כיהן כשר האוצר וחבר ממשלה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.