רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 בפברואר 2018

משאו של הנופל מר פרסטר על האדמו''ר מבעלזא

אל רומע''כ הרב הגדול לוחם מלחמת דת האמת אהוב חביב נחמד ונכבד בן יקיר לשכונת מאה שערים המקודשת המאיר עיני ישראל בנועם לקחו עד קצות איים רחוקים כשמן תורק שמו צדיק בן צדיק רבי חיים שאולזאהן שליט''א

לא אעמוד במקום גדולים לדבר לפני מי שגדול ממני בכל מובן ואין אני רושם הדברים אלא לאנשים כערכי שעודם מתלבטים הכיצד לעכל (פראסעססינג בלע''ז) את דברי מר פרסטר באותו 'הספד' קינה או איך שלא נקרא לדברים שהגיעו לדפיכם.
מרגלא בפומיה דמר חמי ע''ה לאמור: ווען מען קען קיין ווארט נישט גלייבן ברויל מען אלעס גוט גוט אויסהערן.. ואני קראתי שניתי ודקדקתי ולא מצאתי בדברים אף רמז קל לשבח או לגנאי על 'רוחניותו' האמיתית או המדומה של האדמו''ר והבוס האהוב. הכותב הרהוט השתפך על תל-אביבי מאוד כשרוני וקר רוח שגדל עם עיניים פקוחות בצל הדולצ'ה ויטה ואיתני ההשפעה והממון הישראלים אדם מיוחד המשכיל לשמור על תל-אביביותו והאוטונומיה האינטלקטואלית המקורית של עצמו ומגעיו עם החסדים 'שלו' הם מאוד מאוד מקצועיים ומתוחכמים. מה גם שהוא מרמז (מבלי משים) על אלמנטים מגלומניים במשיח והכהן הגדול מטעם עצמו, אדם ה'מעצים' ככל שרק מגלומן הרוכב על כוכבו שלו מסוגל להעצים. 
ואני צירפתי דבריו של מר פרסטר לדברי חילוני (מלידה) ובוריס קרסני שמו והאיש הוא מומחה בעל שם עולמי בפסיכולוגיה חברתית ובעל חברת פוליסי לייעוץ פוליטי בתל-אביב שסיפר לי לפני קרוב לשלושים שנה שהוא מייעץ לאדמו''ר מבעלזא ועשה אין קץ שעות מקצועיות במחיצתו.
בקיצור וככל שיצרמו דברי: אני איכפת לי מעט מאוד מהאדמו''ר הזה כאינדיווידואל ומפרגן לו מכל הלב כל מיליון דולאר שיש לו על שמו ובוודאי כל מטר רבוע במקדש והארמון שבנה לעצמו. אבל אני גם חייב להמודד עם כך שמדובר כאן על חווה מקצועית לגידול חסידים, עסק שמנוהל במקצוענות תבונה וכלכלה ערמומית שחייבת לגדול תוך שהיא ממנת את עצמה (חייבת להיות רוחית וולא ניתן לה לגעת בשום מצב ברזרבות הכספיות הגדלות של בעל כל המניות אדון העסק..) נשמע מעט מפליג? אמנם כן, אבל טרם נגלה לי דבר מסיפורו של אותו אדמו''ר שיכול להציע לי סיכום שונה והלוואי שידעתי כי אני מכיר הרבה אברכי חמד בעלזאים שנתחבבו עלי. 

ובסיום דברי אני שב וקד בפני רומע''כ הרב שליט''א
יהודי פשוט מלאנדאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.