רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 בפברואר 2018

תדהמה במערכות הכשרות החרדיות ובקרב עשרות מרבני אירופה לאחר חקיקת "חוק השואה", פולין מבקשת להגביל גם את השחיטה הכשרה במדינה

תדהמה במערכות הכשרות החרדיות ובקרב רבני אירופה לאחר שהשבוע התגלה כי מפלגת השלטון בפולין לא עוצרת בחוק השואה. לאחר שנשיא המדינה, דודה חתם על החוק השנוי במחלוקת, כעת מגישים במפלגה הצעת חוק שכוללת הגבלות חדשות על השחיטה היהודית ומאיימות לשלוח ל – 4 שנות מאסר את מי שיפר את ההגבלות הללו. פולין מהווה אחת המדינות המרכזיות בהן מקיימים וועדי הכשרות למהדרין שחיטת בשר.

ממשלת פולין אמנם לא הכריזה על ההגבלות החדשות (אולי כלקח מהסערה שגרמה ההכרזה על חוק השואה) אך מעיון בהצעת חוק כללית בת 48 עמודים בנושא זכויות בעלי חיים שמבקשת הממשלה לעלות לדיון השבוע, מסתתרות ההגבלות על השחיטה הכשרה בעמודים 13-14 וכוללות בין היתר איסור על ייצוא בשר כשר מפולין דבר שיפגע בחלק גדול מאוד מהקהילות היהודיות באירופה. החוק גם מבקש לאסור לבצע את השחיטה כאשר הבהמות נמצאות "במצב לא טבעי" (בעמידה) דבר שמקשה מאוד על האפשרות לבצע שחיטה כשרה בשל העובדה שכחלק מחוקי הכשרות, המקפידים על צער בעלי החיים, אסור להפעיל שום לחץ על הסכין – מה שאינו מתאפשר כשהבהמה עומדת, וראשה נשען בכבדות על הסכין.
מנכ"ל מרכז רבני אירופה' ויו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין הודיע ש'המרכז' והאיגוד ייאבקו לביטול החוק המביש וכי הוא קורא לממשלת ישראל להתנות את תיקון חוק השחיטה בכל הסדר בין הממשלות וציין כי: " איסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לעקרון חופש הדת – עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת. אני קורא לממשלה בפולין לא לחוקק את החוק המביש הזה ולקחת בחשבון שהאמון של העם היהודי בהנהגה הפולנית הולך ומתדרדר. אני לא רוצה לדמיין מה יהיה השלב הבא לאחר חקיקת חוק השואה, והטלת מגבלות על שחיטה כשרה במדינה"
כידוע הפרלמנט הפולני אסר שחיטה כשרה בפולין לפני מספר שנים, אך ההחלטה בוטלה ע"י בית המשפט החוקתי שקיבל את עתירת איגוד הארגונים היהודיים באירופה ופסל את החוק בפולני בשל העובדה שהוא סותר את עיקרון חופש הדת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.