רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 בפברואר 2018

איפה היו הרבנים הדתיים-לאומיים במשך שבעים שנה?

מאת: חרדי/פעם חילוני

שלום הרב שאולזון שליט"א.

לאחרונה אנו עדים לתופעה מבורכת בקרב רבני הציונות הדתית שמתנגדים לגיוס בנות לשירות משותף בגדודים קרביים עם בנים. 

אך אליה וקוץ בה...

הטיעון המרכזי שלהם זה שזה פוגע בחוזקו של צה"ל לעמוד במשימות שהוטלו עליו. רק אחרי זה הם מעלים את הטיעון של בעיות הצניעות ששירות כזה גורם. 

אבל בראש ובראשונה הם מתייחסים להחלשתו של צה"ל בעקבות השירות המשותף. בכך ניתן להבין שהדתיים מתייחסים לצה"ל הרבה יותר ברצינות מהציבור החילוני שלא מודאג מהיחלשותו של צה"ל. צחוק הגורל הוא, שצה"ל שהוקם ע"י חילונים כופרים ושכל מהותו היא מהות כפרנית, של לבוא לקב"ה ולומר לו שלא צריך אותו ושנסתדר לבד..., "נכבש" ע"י הדתיים במקום שיתעסקו במשימות הרוחניות שמוטלות עליהם קרי ללמוד תורה ולא להתעסק בעניינים של כוחי ועוצם ידי.

אבל השאלה המרכזית שאני רוצה לשאול את רבני הציונות הדתית: למה רק עכשיו נזכרתם? למה נזכרתם רק כאשר מדובר בשירות קרבי משותף? איפה הייתם במשך שבעים שנה כאשר היה שירות משותף בין בנים לבנות ביחידות עורפיות ולא קרביות?

למה אתה חושבים ששירות משותף בתוך טנק או נגמ"ש פוגע בערכי הצניעות יותר מאשר שירות משותף במשרד צבאי בקריה? או יותר מאשר נסיעה באוטובוס כאשר חיילים דתיים ג'ובניקים חוזרים הביתה וצריכים לשבת ליד בנות עם מכנסי חאקי צמודות שמנבלות את הפה? 

אני שירתי בבסיס עורפי בתוך משרד עם בנות ואני יכול להעיד שחוסר הצניעות הוא לחם חוקו של בסיס מעין זה. תופעה נפוצה היתה לראות חיילות מניחות את הרגליים על השולחן בפוזה לא צנועה ועוד אירועים שלא כאן המקום להזכירם. שלא לדבר על בתי החייל במדינה שהפכו למעין "זולה" ושהחיילות מרשות לעצמן להסתובב בתוכם בהלבשה תחתונה.

שירות לא קרבי מעין זה לא פוגע בערכי הצניעות? לא פוגע בנשמה היהודית? איפה הייתם שבעים שנה? רק כאשר זה פוגע ביכולות של צה"ל להלחם, רק אז אתם נזכרים להרים צעקה?

אתם לא חושבים שהגזמתם שאתם מנסים להיות יותר חילונים מחילונים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.