רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בפברואר 2018

שקריו של ברוך הימל שביקש להציל את כבוד שותפו במלחמתם ברבי מסרט ויזניץ - שפיטץ נתפס בדבר חמור מאוד

מאת בקי בענין בכל הפרטים

כתבה של ברוך הימל
מסירות נפש למען השבת: הרה"צ רבי אהרן טוביה שפיטץ מארה"ב, נעצר ביום שישי בשדה התעופה הסמוך לאנטוורפן שבבלגיה, ונותר במעצר כל השבת.
הרב שפיטץ עשה את דרכו במהלך סוף השבוע לבלגיה, כדי לשהות בשבת בשמחה אצל אחיינו. מסלול הטיסה שהזמין היה עם עצירה באנגליה, בה היה שלשה ימים לגיוס כספים, משם המשיך כשהמריא מלונדון לכיוון אנטוורפן.
בביקורת הגבולות בבלגיה התעוררה בעיה. התברר שאין לרב כרטיס טיסה מוזמן לחזור. שקר היה לו כרטיס טיסה בחזרה ליום ראשון. כללי ההגירה הקפדניים באירופה אינם מאפשרים הכנסה בחלק מהמדינות למי שלא מציג כרטיס חזרה בתקופה הגיונית ושאינה עוברת את גבול הימים המותרים בשהות.
כפי שמקובל במצבים אלו, הבלגים דרשו להטיס אותו חזרה לארה"ב. אך הרב הפתיע אותם וביקש להשאר בשדה התעופה ליממה נוספת, זאת בשל השבת הקרבה ובאה. הרב חישב כי בשעות שנותרו עד השבת לא יספיק להמריא ולהגיע בזמן עוד לפני כניסת השבת בארה"ב.  הוא לא ביקש ולא התחנן. יש טיסה לנוא יורק בשעה 1 צהריים שמגיע בשעה 2 ערב שבת, כך שטענה זו שקרית. עצרו אותו, ללא שום התחשבות בדעתו, בגין אישיות בלתי רצויה.
שוטרי משטרת ההגירה הסכימו לעיכוב, אך הסבירו כי בזמן ההמתנה הוא יאלץ להשאר במתקן סגור, מעין מתקן קבוע של שוהים בלתי חוקיים, המיועד לנחשדים בניסיון הגירה לאירופה ללא אישורים.
על אף התנאים הקשים וחוסר הנוחות, הרב הסכים ואמר שהוא מעדיף את השהות הזו במעצר, מלחלל שבת.  איזה שקר ואיזה צביעות!!!
עסקנים מהציבור החרדי באנטוורפן נכנסו לעובי הקורה, וניסו לעזור לרב, אך לשחרר אותו ולאפשר לו להכנס לתחומי העיר לא הצליחו. הם ווידאו שהוא לכל הפחות ישהה בחדר נפרד ולא עם שאר השוהים הבלתי חוקיים, שלעיתים מדובר באנשים בעיתיים.
מעדויות מקורביו אחר השבת, הרב לא אכל את האוכל של בית המעצר, מפני שלא היה אוכל כשר. והסתפק בכמה פירות שהיו עמו באמתחתו. רק במוצאי שבת אכל הרב אוכל כשר שאנשי הקהילה דאגו שיוכנס אליו. אמש, מוצאי שבת, הוא המריא מבלגיה חזרה לארה"ב.
עסקן חרדי מאנטוורפן אומר ל'בחדרי חרדים' "השמועות שכביכול הוא נעצר על עבירות מסויימות, שקר מוחלט. זו ההזדמנות להבהיר ולומר לציבור היהודי כולו - בבלגיה מחמירים מאד ואוכפים בקשיחות את ההוראה, כי למי שאין כרטיס טיסה חזרה, ולא משנה מי האדם, לבלגיה הוא לא נכנס".  העסקן הוא לאחר מאשר ברוך הימל, יד ימינו של שפיץ.
אותו עסקן גם אומר נקודה נכונה, "אם זה לא היה קורה בשבת, אף אחד לא היה יודע מהסיפור הזה. מדובר במעשים כמעט שבכל יום, שפוסלים או אוסרים כניסה לבלגיה ושולחים חזרה לארץ המוצא. הרב אמנם נעצר, אך רק כי לא רצה לטוס בשבת".
הרב שפיטץ הוא בנו של אב"ד ביסטריץ, חתן הרבי מסערט ויזניץ בעל החכמת אליעזר זצ"ל וגיסו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ. מתגורר בבורו-פארק בברוקלין ומכהן כאב"ד סערט ויז'ניץ ארה"ב. הוא לא מכהן בשום תפקיד בסערט ויז'ניץ, וההיפך הוא הנכון, הוזרק משם. הוא גם גיסו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.