רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בינואר 2018

מי התיר מצוה טאנץ שכזה?

בכל פעם שאני נקלע לחתונה היכן שרוקדים מצוה טנץ נהיה לי רע מזה, ואני אומר לעצמי אשרינו שאיני נמנע על אותן קהילות שנהגו כך, אני לא יודע איך זה התחיל ומי התיר זאת, אבל חלילה לי להכנס למה שהיה פעם, ככל הנראה היו סיבות טובות לכך, אבל האם בימינו זה עוד מותר ואולי הגיע הזמן לחשוב שוב האם המצוה טאנץ לא הפכה להיות עבירה טאנץ

בשנים האחרונות הענין של מצוה טאנץ הפך להיות פרוץ, בעבר גם אם רקדו מצוה טאנץ זה נשאר במשפחה, היום רחמנא לצלן העולם כולו רואה את הטאנץ ומספר הריקודים הללו שהם רחוקים מאוד מלהיות כשרים הולכים וגדלים ולא רואים שנמצא מי שיעשה סוף לזה

כפי שמספרים לי, בעבר המצוה טאנץ היה מוגבל מאוד ולהורים וזקנים בלבד, לאט לאט החדירו לענין גם דודים ואחר כך קרובים וידידים והיום ישנם מקומות שרשימת הרוקדים היא ארוכה וזה לוקח כמה שעות

הרבנים והעסקנים העוסקים בעניני צניעות עסוקים כל כך ונאבקים על כל שטות, והנה פירצה נוראה בראש כל חוצות ולא נמצא אותם רצים מרב אחד למשנהו לעשות סוף לזה או לפחות סדר בדברים, תקנות ברורות שיאסרו את כל הריקודים הללו, יגבילו להורים וזקנים בלבד וגם זה צריך להיות קצר יחסית ולא לעשות מזה ענין

אני יודע שיהיו מי שיקפצו ויטענו כי המצוה טאנץ אצלהם זה עיקר החתונה וכי בכך מונחים דברים גדולים ונשגבים, אם הם מאמינים כך שיארב להם, איני מאמין לרגע שזה מותר בצורה שכזו כפי שהוא נעשה היום

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.