רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 בינואר 2018

משיחת כ"ק אדמו"ר בא שנת ה'תשנ"ב

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת בא שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
הענין הנזכר לעיל שייך גם ליו"ד שבט , יום ההילולא דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , המתברך [ בשנה זו ] משבת פרשת בא אל פרעה [ וההסתלקות היתה
 [ בשנת ה'שי"ת ] בשבת פרשת בא עצמה ] , ידוע שביום ההילולא של צדיק עולה נשמתו למעלה , יחד עם כל ימי חייו , וזה מתגלה ומאיר בבחינת גילוי מלמעלה למטה , , ופועל ישועות בקרב הארץ , וביארצייט בכל שנה ושנה נוספת עליה שלא בערך בנשמת בעל ההילולא [ שזהו הטעם לאמירת קדיש ביום היארצייט בכל שנה ] ועליה בעילוי אחר עילוי , ובסגנון פרשתנו , ביום יו"ד שבט נעשה אצל בעל ההילולא – משה רבינו שבדורנו [ כידוע שאתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא ] – בא אל פרעה , דעייל ליה  קודשא בריך הוא אדרין בתר אדרין [ בעילוי אחר עילוי ] אל פרעה דקדושה , דאתפריעו ואתגליין מיניה כל נהורין , ובכל שנה – ועל דרך זה בשנה זו – נוספת בזה עליה נעלית יותר , עד – שלא בערך , והגילוי של בא אל פרעה אצל נשיא הדור – שהנשיא הוא הכל – נמשך ומתגלה למטה ופועל ישועות בקרב הארץ , אצל כל אנשי הדור [ ובפרט מצד בחינת משה שבכל אחד ואחד מישראל ] , נשמות בגופים דוקא , ובפרט שדורנו זה – כפי שאמר בעל ההילולא – הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , שדור זה [ דעקבתא דמשיחא ] הוא גלגול מהדור דיוצאי מצרים , במילא מתחזקת יותר ההשוואה של בעל ההילולא נשיא דורנו
 [ משה שבדורנו ] למשה שבדורו – כמאמר חז"ל שמשה הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון , כמדובר כמה פעמים , שלנשיא דורנו יש שייכות מיוחדת לגאולת כלל ישראל [ של דור זה וכל הדורות ] בגאולה האמיתית והשלימה , כמרומז בשמו יוסף יצחק , יוסף על שם שעתיד הקדוש ברוך הוא להוסיף ולגאול את ישראל , , כשם שגאל אותם ממצרים , דכתיב והיה ביום ההוא יוסיף אדנ"י שנית ידו וגומר , ויצחק – על שם כל השומע יצחק לי , ששלימות הצחוק והשמחה תהיה בגאולה [ אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רנה ] , כפי שראו בפועל בעבודתו והנהגתו של בעל ההילולא שהצטיינה בכך שהיתה דוקא מתוך שמחה , והפלא בזה חזק יותר בהתחשב בכך שהיה בעל יסורים גשמיים לא עלינו , עד כדי כך שהפריעו גם על עניניו הרוחניים  [ כדלקמן ] , ומזה מובן עוד יותר , איך האתפריעו כל נהורין אצל בעל ההילולא [ ובפרט ביום ההילולא ] , כולל בהנהגתו מתוך שמחה , נמשך לכל אחד ואחד מבני ישראל ולכל בני ישראל בדורנו , שכנשמות בגופים יוכלו לקבל את האורות הגדולים ,
סימן י"ד ,
ומזה מובן הלימוד עתה מבא אל פרעה , דובר כמה פעמים , שכבר כלו כל הקיצין וכבר סיימו הכל , והגאולה היתה צריכה לבוא כבר מזמן , ומפני טעמים שאינם מובנים כלל וכלל עדיין לא באה , מזה מובן שעל כל פנים כעת , צריכה הגאולה לבוא תיכף ומיד ממש , ובלשון העולם , זהו הזמן הכי נעלה [ העכסטע צייט ] לגאולה האמיתית והשלימה ! ולהעיר , שבלשון הזמן הכי נעלה [ העכסטע צייט ] מרומז תוכן הגאולה – שזמן , הקשור עם מדידה והגבלה [ עבר הוה ועתיד ] , נעשה
 [ הזמן ] הכי נעלה , באופן שאין למעלה הימנו , זאת אומרת שהגבול [ זמן ] עצמו נעשה בלי גבול [ הכי נעלה ] , עד שמתאחדים ממש , על דרך המדובר לעיל בענין אתפריעו כל נהורין , ואדרבה , עיקר ההדגשה בזה היא על הגבול של זמן גשמי [ זמן ] – כי ברוחניות [ עד לדרגות הכי נעלות ] יש כבר שלימות הענינים עד לשלימות דגאולה [ רוחנית ] , העיניים הרוחניות של יהודי רואים כבר את הגאולה , כעת צריך רק לפתוח את העיניים הגשמיות , שגם הם יראו את הגאולה כפי שהיא בגלוי לעיני בשר בזמן הזה , וכמובן גם בפשטות , עיקר הבקשה והגעגועים לגאולה הם לא כל כך מצד הרוחניות והנשמה , כי מצד רוחניות הענינים הנשמה היא בשלימות וכל הענינים בשלימות [ והגם שיהודי נמצא נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי , הרי מצד הנשמה והרוחניות לא מורגש חושך העולם ] , מה שאין כן מצד גשמיות הענינים של הגוף , שם בעיקר נרגש ההעלם והסתר , ובמילא – הרי זה מעורר את הגעגועים לגאולה באופן חזק עוד יותר , והחידוש בגאולה הוא בכך , שהגילוי דאתפריעו כל נהורין יהיה גם בגשמיות העולם הנראה לעיני בשר , במקום וזמן גשמי , שייעשה דירה לו יתברך בתחתונים , ואדרבה , בזה מתבטאת השלימות גם ברוחניות [ שלכן לעתיד לבוא הנשמה ניזונית מן הגוף ] , משום כך הגאולה בגשמיות תביא גאולה בכל העולמות והדרגות למעלה ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.