הרה"ח עוסק בצ"צ
באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת בא שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
הענין הנזכר לעיל שייך גם
ליו"ד שבט , יום ההילולא דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו ,
המתברך [ בשנה זו ] משבת פרשת בא אל פרעה [ וההסתלקות היתה
[ בשנת ה'שי"ת ] בשבת
פרשת בא עצמה ] , ידוע שביום ההילולא של צדיק עולה נשמתו למעלה , יחד עם כל ימי
חייו , וזה מתגלה ומאיר בבחינת גילוי מלמעלה למטה , , ופועל ישועות בקרב הארץ ,
וביארצייט בכל שנה ושנה נוספת עליה שלא בערך בנשמת בעל ההילולא [ שזהו הטעם לאמירת
קדיש ביום היארצייט בכל שנה ] ועליה בעילוי אחר עילוי , ובסגנון פרשתנו , ביום
יו"ד שבט נעשה אצל בעל ההילולא – משה רבינו שבדורנו [ כידוע שאתפשטותא דמשה
בכל דרא ודרא ] – בא אל פרעה , דעייל ליה קודשא בריך הוא אדרין בתר אדרין [
בעילוי אחר עילוי ] אל פרעה דקדושה , דאתפריעו ואתגליין מיניה כל נהורין , ובכל
שנה – ועל דרך זה בשנה זו – נוספת בזה עליה נעלית יותר , עד – שלא בערך , והגילוי
של בא אל פרעה אצל נשיא הדור – שהנשיא הוא הכל – נמשך ומתגלה למטה ופועל ישועות
בקרב הארץ , אצל כל אנשי הדור [ ובפרט מצד בחינת משה שבכל אחד ואחד מישראל ] ,
נשמות בגופים דוקא , ובפרט שדורנו זה – כפי שאמר בעל ההילולא – הוא הדור האחרון
לגלות והדור הראשון לגאולה , שדור זה [ דעקבתא דמשיחא ] הוא גלגול מהדור דיוצאי
מצרים , במילא מתחזקת יותר ההשוואה של בעל ההילולא נשיא דורנו
[ משה שבדורנו ] למשה
שבדורו – כמאמר חז"ל שמשה הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון , כמדובר כמה פעמים
, שלנשיא דורנו יש שייכות מיוחדת לגאולת כלל ישראל [ של דור זה וכל הדורות ]
בגאולה האמיתית והשלימה , כמרומז בשמו יוסף יצחק , יוסף על שם שעתיד הקדוש ברוך
הוא להוסיף ולגאול את ישראל , , כשם שגאל אותם ממצרים , דכתיב והיה ביום ההוא
יוסיף אדנ"י שנית ידו וגומר , ויצחק – על שם כל השומע יצחק לי , ששלימות
הצחוק והשמחה תהיה בגאולה [ אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רנה ] , כפי שראו בפועל בעבודתו
והנהגתו של בעל ההילולא שהצטיינה בכך שהיתה דוקא מתוך שמחה , והפלא בזה חזק יותר
בהתחשב בכך שהיה בעל יסורים גשמיים לא עלינו , עד כדי כך שהפריעו גם על עניניו
הרוחניים [ כדלקמן ] , ומזה מובן עוד יותר , איך האתפריעו כל נהורין אצל בעל
ההילולא [ ובפרט ביום ההילולא ] , כולל בהנהגתו מתוך שמחה , נמשך לכל אחד ואחד
מבני ישראל ולכל בני ישראל בדורנו , שכנשמות בגופים יוכלו לקבל את האורות הגדולים
,
סימן י"ד ,
ומזה מובן הלימוד עתה מבא אל
פרעה , דובר כמה פעמים , שכבר כלו כל הקיצין וכבר סיימו הכל , והגאולה היתה צריכה לבוא
כבר מזמן , ומפני טעמים שאינם מובנים כלל וכלל עדיין לא באה , מזה מובן שעל כל
פנים כעת , צריכה הגאולה לבוא תיכף ומיד ממש , ובלשון העולם , זהו הזמן הכי נעלה [
העכסטע צייט ] לגאולה האמיתית והשלימה ! ולהעיר , שבלשון הזמן הכי נעלה [ העכסטע
צייט ] מרומז תוכן הגאולה – שזמן , הקשור עם מדידה והגבלה [ עבר הוה ועתיד ] ,
נעשה
[ הזמן ] הכי נעלה , באופן
שאין למעלה הימנו , זאת אומרת שהגבול [ זמן ] עצמו נעשה בלי גבול [ הכי נעלה ] ,
עד שמתאחדים ממש , על דרך המדובר לעיל בענין אתפריעו כל נהורין , ואדרבה , עיקר
ההדגשה בזה היא על הגבול של זמן גשמי [ זמן ] – כי ברוחניות [ עד לדרגות הכי נעלות
] יש כבר שלימות הענינים עד לשלימות דגאולה [ רוחנית ] , העיניים הרוחניות של
יהודי רואים כבר את הגאולה , כעת צריך רק לפתוח את העיניים הגשמיות , שגם הם יראו
את הגאולה כפי שהיא בגלוי לעיני בשר בזמן הזה , וכמובן גם בפשטות , עיקר הבקשה
והגעגועים לגאולה הם לא כל כך מצד הרוחניות והנשמה , כי מצד רוחניות הענינים הנשמה
היא בשלימות וכל הענינים בשלימות [ והגם שיהודי נמצא נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי ,
הרי מצד הנשמה והרוחניות לא מורגש חושך העולם ] , מה שאין כן מצד גשמיות הענינים
של הגוף , שם בעיקר נרגש ההעלם והסתר , ובמילא – הרי זה מעורר את הגעגועים לגאולה
באופן חזק עוד יותר , והחידוש בגאולה הוא בכך , שהגילוי דאתפריעו כל נהורין יהיה
גם בגשמיות העולם הנראה לעיני בשר , במקום וזמן גשמי , שייעשה דירה לו יתברך בתחתונים
, ואדרבה , בזה מתבטאת השלימות גם ברוחניות [ שלכן לעתיד לבוא הנשמה ניזונית מן
הגוף ] , משום כך הגאולה בגשמיות תביא גאולה בכל העולמות והדרגות למעלה ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.