רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 בדצמבר 2017

זוג חרדים התגרשו הבעל החרדי הפך לאשה ולא הסכים לגרש כגבר אלא רק כאשה - מחריד


יוחנן וחני התחתנו והביאו ילדה משותפת לעולם עד שהחליטו לאחר זמן מה להתגרש. זה יכול היה להישמע כמו סיפור שגרתי של כשליש מהזוגות בישראל, אך הסיפור הזה שונה, מפני שהסיבה לגירושים היא שיוחנן החליט להתחיל תהליך לשינוי מין: "הבת הרגישה שזה אבא שלה, חלק ממנה ולא רצתה לעזוב – סיימנו את זה ברוח טובה"

בשבוע שעבר הגיע זוג לבית הדין הרבני בירושלים בבקשה לפתוח תיק ולהתגרש. על פניו מדובר במקרה שכיח, אלא שהתיק הזה היה מיוחד במינו, והדיינים - שכנראה כבר ראו כמעט הכול - הופתעו לראות לנגד עיניהם זוג נשים, שהיה למעשה זוג הטרוסקסואלי עם ילד משותף, עד שהגבר החל בתהליך לשינוי מין.


ראש אבות בתי הדין בירושלים, הרב אליהו אברג'יל, הבין שיש סיטואציה יוצאת דופן לטפל בה והחליט ללא השתהות על הליך מזורז כדי להשלים את הגירושים. "גדלתי במשפחה חרדית, ומהילדות כבר הרגשתי אישה בגוף של גבר", סיפרה יונית שטיינר, אז יוחנן, שביצעה את הליך שינוי המין וסירבה תחילה להציג את עצמה בהליך כגבר


"ברגע שהגענו הם לא הבינו בהתחלה ממי היא רוצה להתגרש", המשיכה שטיינר. "למרות שלא הייתה לנו לא כתובה ולא תעודת נישואים או משהו, שבדרך כלל הם ממש מתעקשים על זה, פתאום הם הסכימו לוותר על זה כדי לגרש אותנו מהר. זה היה נראה שהם פחות יודעים איך לאכול את העוגייה הזאת".


לאחר מכן סירבה שטיינר להקריא את הנוסח המתחייב על פי ההלכה כמי שמגרש את אשתו: "לא רק שפנו אליי כאל גבר, שזה קשה, הייתי צריכה לדבר על עצמי כגבר - זה היה ממש מזעזע. אני לא בארון ואני אף פעם לא מדברת על עצמי כעל גבר".

"הוא לאט לאט התחיל לשים תכשיטים, להאריך את השיער", שחזרה חני שטיינר, בת זוגו של יוחנן שהפכה לימים ליונית. לדבריה, התהליך לא שינה דבר עבור בתם התינוקת ש"הרגישה שזה אבא שלה, חלק ממנה והיא לא רצתה לעזוב. סיימנו את זה ברוח טובה ודווקא מאוד אכפת לנו אחת מהשנייה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.