רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 בנובמבר 2017

מבזקים

ח"כ ליצמן בראיון שיפורסם מחר לשלזינגר ב'ישראל היום' לא מכחיש את האפשרות שיחזור למשרד הבריאות - "כרגע אני בחוץ, אחרי שהחוקים של השבת יעברו יהיה אפשר לדבר".

 הרב משה חיים שיינפלד למימרן בקו"ח: לפני 30 שנה קיבלתי את ברכתו של אחד מגדו"י לפעול למנוע את משחקי הכדורגל בשבת. הדרך הייתה לא באמצעות חוקים ולא בכוח. צירפתי אליי כמה אנשי עסקים וקנינו שותפות בקבוצות ועצרנו להם את המשחקים. לאט לאט כולם התחילו לבקש להפסיק לשחק בשבת.

המשפטן פרופ' אביעד הכהן לרונן כץ ב'קול ברמה': ההיסטוריה מוכיחה כי בחלק מהמקרים שחוקקו חוקים דתיים, הנזק היה רב על התועלת. בברית מילה ויום כיפורים בלי חקיקה, השמירה עליהם היא מקיר לקיר. בחוק החמץ למשל, החוק כן עזר.
המשפטן פרופ' אביעד הכהן לרונן כץ ב'קול ברמה': החוק של גפני על  "מסורת ישראל" זה שינוי קוסמטי בלבד, יהיו כאלו שיגידו שללכת לים זו מסורת ישראל. גם בתי משפט זה לא יחזיק לצערי.

השר אורי אריאל למימרן בקו"ח: אם אקבל את הסמכויות למתן היתרים בשבת, אקים מועצת רבנים מכל החוגים שהם יכריעו לגבי כל עבודה והיתר. לא יתכן שהמשטרה או שר או פקיד יכריעו מהו פיקוח נפש.

'ישראל היום': ח"כ גפני הפתיע בדיון אתמול על חוק השבת, כשציטט מעל דוכן הכנסת משירי "המשוררים החילונים" חיים נחמן ביאליק ושאול טשרניחבסקי וכן את דוד בן גוריון בדברים שכתבו על חשיבות שמירת השבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.