רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 בנובמבר 2017

מסיבת הבר מצוה של נכד מר גפני

מאת במערכה

תגובות ההלם לאירוע הבר מצוה לנכדו של מר גפני, נמשכות. קו במערכה מציג: רשימת כל חברי המועצת והכנסת שכובדו במזרח האולם בבר מצוה לנכד מר גפני, וכן סיפורים מצמררים נוספים.
כבר נודע בכל העולם, על דבר הטומאה הנוראה וההתפרקות המחרידה, כאשר משנה לשנה ומשמחה לשמחה, ניכרת ההתפרקות החרדית להחריד. אם חשבנו שהבר מצוה לפני שנה שם כובדו חברי כנסת ואישי ציבור חילוניים ופורקי עול לשבת במזרח לצד רבנים וראשי ישיבות, כאשר אחד מהם אף מתכבד לשאת דברים לכבוד חתן הבר מצוה, היה זה השיא, מתברר שהם רק הולכים ומדרדרים מדחי לדחי, כאשר בבר מצוה לבן בנו שנערך שלשום באולמי באר מרים הוסרו עוד המחיצות, וההתפרקות הגיעה לשיא חדש. הפעם היה זה כאשר מר גפני נעמד להצטלם עם חברות כנסת, ואך הלא יאומן אירע כאשר נכדו הינוקא הצטלם עם שני חבורת כנסת פרוצות, ולאחר מכן התרגשו כל יושבי האולם, גברים ונשים, בהגעת הגב' נתניהו לאולם, מה שהביא את מר גפני ונכדו להיכנס לאלתר לתוככי עזרת הנשים לשוחח עם הגב' נתניהו, כאשר כל עזרת הגברים מסתופפת ברווח שבין המחיצות כדי לחזות במעמד הנורא הוד.
אלא שמתמונות וכן מעדויות שמגיעות לידינו, מתברר כי החרפה והטומאה לא החלו והסתיימו רק בתוככי האולם באר מרים, מקום הבר מצוה לנכדו של מר גפני. מתברר כי מחוץ לאולם השוכן במקום מרכזי בבני ברק, ברחוב הרב רוזובסקי, התגודדו מאות בחורי ישיבות קטנות מבני ברק, וחיכו בכיליון עיניים לכל חבר או חברת כנסת שיגיעו. כל הגעת חבר כנסת לוותה בהתרגשות גדולה, כאשר עשרות בחורים נצמדים לחבר כנסת להיכנס לתמונה עמו, ולהתקדש בעוד קצת קדושה מאותו כופר חילוני. השיא גם שם היה בהגעת הגב' נתניהו, אז בכלל השמה בקרב מאות הבחורים שהמתינו בחוץ גאתה לשחקים, והם ניסו להידחק פנימה לחזות לראות בזיו פניה של אותה פרוצה מבית ראש הממשלה.
ולפניכם הרשימה המלאה שלך חברי המועצת והכנסת הרבנים ואישי ציבור החילוניים, אשר כובדו לשבת יחדיו בשולחן המזרח של הבר המצוה זה לצד זה, זאת כפי שנראה בתמונות שהגיעו לידינו.
הגאונים הרבנים וחברי הכנסת והשרים הנכבדים: ר' בערל פוברסקי, יו"ר האופוזיציה בוזי הרצוג, ר' דוד כהן, שר התחבורה ישראל כץ, מאיר צבי ברגמן, אבי גבאי, ר' משה הלל הירש, גלעד ארדן, ר' יצחק זילברשטיין, יובל שטייניץ, ר' נתן זוכבסקי, יו"ר הקאולציה דוד ביטן, ר' ברוך סאלוויציק, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ר' בונים  זילברברג, בצלאל סמוטריץ, ר' ברוך ויסבקר, שר החינוך נפתלי בנט, הרב סטפנסקי מתפארתה,  איוב קרא, ר' יהודה אריה דינר, מיקי רוזנטל, ר' יוסף אפרתי, מוסי רז, הרב מונטג מנתיבות, מיכאל מלכיאלי מש"ס, זאב וולף מהסמינר, מאיר פרוש, לייזר מוזס, יעקב ליצמן, משה אבוטבול, יעקב גוטרמן, יעקב מרגי ועוד
נשאו דברים בשולחן המזרח: ראש ישיבת חברון ר' דוד כהן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ראש ישיבת סלבודקא ר' משה הלל הירש, והרבנים ר' נתן זוכבסקי ר' יוסף אפרתי.
בעזרת הנשים השתתפו: השרה מירי רגב, חה"כ שלי יחימוביץ', חברת הכנסת סתיו שפיר, ועל כולם הגב' נתניהו שהתקבלה כאמור בהתרגשות גדולה.
ולפניכם שני סיפורים אשר הבאנו כאן לאחר הזעזוע מהבר מצוה של מר גפני הקודמת, אז ההתפרקות הסתפקה בהושבת אישים חילוניים וכפרניים במזרח.
סיפר עד ראיה ושמיעה לבמערכה מקרה שאירע בבר מצוה לבנו של הגאון ראש ישיבת תפרח ר' אביעזר פילץ שליט"א. וכך היה המעשה. בבר מצווה לבנו של הגאון ר' אביעזר, הבן איסרק'ה, שהתברמץ בחודש סיון תשמ"ט, בר מצווה שהתקיימה במושב תפרח, הגיע השכן מאופקים מר משה גפני. כשהגיע מר משה גפני לומר מזל טוב לר' אביעזר,  אמר לו ר' אביעזר כך: ר' משה, היה מן הראוי שנושיב אותך במזרח, הלא ראש כולל אתה כאן בעיר אופקים, אבל מה לעשות, שאתה נהיית גם חבר כנסת, ואם כן, סיים ר' אביעזר, חבר כנסת לא יכול לשבת במזרח.
וזה היה מדובר, בשנת תשמ"ט, שגפני היה משה גפני של הרב שך, משה גפני עם הזקן הארוך וראש הכולל באופקים, עם החליפה הארוכה והמראה החרדי לכל דבר, ואעפ"כ לא שמו אותו במזרח. והיום?? שלושים שנה אחרי??? תראו להיכן הגענו!!!!
סיפור נוסף שסופר למערכה מפי בעל המעשה:  
לפני כ-12 שנים, ליוויתי את הגאון רבי משה חדש שליט"א ראש ישיבת "אור אלחנן" כשהלך להשתתף בשמחת הבר מצווה לבנו של הרב אורי לופוליאנסקי שכיהן אז כראש עיריית ירושלים, בשולחן ה"מזרח" ישבו ראשי ישיבות ומרביצי תורה רבים. אך לפתע עבר רחש בקהל, נודע כי ראש הממשלה דהיום, בנימין נתניהו, אמור להיכנס לאולם בעוד שניות אחדות. בין רגע התרוקן שולחן ה"מזרח" מכל ראשי ישיבות שישבו שם, כי כולם הבינו שאין זה מקומם, לשבת עם אותו רשע מר נתניהו.
הרב לופוליאנסקי, שחש חוסר נעימות מכך שראשי הישיבות נאלצים לברוח, התחנן בפני הגאון רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, שיישאר ליד שולחן ה"מזרח" ואף תפס אותו בידו. רבי דוד חס על כבודו של ר' אורי ונשאר מעט, אלא שאף הוא, המתין לשעת הכושר, וכעבור שניות אחדות כשהסיח הרב לופוליאנסקי את דעתו לרגע, קם אף הוא וברח מהאולם…
אז והיום. זה מה שהיה אז, כך התייחסו ראשי הישיבות אז לאנשי השלטון הבאים לקחת חלק בשמחות שונות.
והיום תראו איך התפרקנו!!!! איזה בושה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.