רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 באוגוסט 2017

הסערה בביתו של חכם שלום כהן נגד הפוליטיקאים הספרדים

מאת במערכה

דרמה של ממש ורעידת אדמה בעולם התורה ובפרט בעולם התורה הספרדי. ראשי ישיבות ורבנים התאספו בביתו של חכם שלום כהן, וישיבה סוערת שהגיעו לטונים גבוהים ביותר הטיחו בפני חברי הכנסת של ש"ס ועסקניה את חורבן עולם התורה שהם מפילים על עולם התורה הספרדי בעיקר, זאת בעקבות אישור התקנות החדשות. בנוסף יוצאים הרבנים במכתב חריף נגד התקנות החדשות.
האסיפה וחלקים ממנה פורסמה לראשונה הערב בחדשות 2, והדבר גורם לסערה גדולה ביותר בעולם התורה בכלל ובעולם התורה הספרדי בפרט.
ראשי ישיבות זעקו: "אתם רוצים שהספרדים ימלאו את היעדים. לאף אחד לא אכפת מילדי ישראל.
דרמה. בכירי ראשי הישיבות הספרדיים תוקפים באופן גלוי את 'תקנות הגיוס' שהעבירו ראשי המפלגות החרדיות בוועדת חוץ וביטחון, במכתב חדש שנחשף היום.
בראש החותמים על המכתב נמצאים ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן וראש ישיבת 'עטרת יצחק' הגאון רבי יצחק ברכה. עוד בחותמים: ראש ישיבת באר יהודה הגאון רבי אליהו טופיק והגאון רבי דוד בצרי ראש ישיבת המקובלים 'השלום', ועוד
במכתב תוקפים הרבנים את 'תקנות הגיוס' וכותבים: "עתה באנו כשמוע אוזננו אשר הגדילו עשות ברשעותם לתקן תקנות חדשות אשר מתחילתם ועד סופם נועדו בגלוי ובמוצהר למנוע מהמוני תלמידי ישיבות ואברכי כוללים לקבל את הדיחוי המגיע להם כפי שהיה נהוג עד עתה, ובכך יוכלו מעתה להעמידם בפני סכנת מאסר או גיוס לצבא".
הרבנים מוסיפים כי התקנות: "כל תכליתם וכוונתם בזה לבטל ולהשבית קול יעקב המצפצף בבתי כנסיות ובתי מדרשות ולהדק טבעת החנק סביב לומדי התורה כאשר פריחת עולם התורה בשנים האחרונות הינה לצנינים וכמדקרות חרב בעיניהם, ורוח הקודש אומרת כן ירבה וכן יפרוץ".
בנוסף בחדשות 2 נחשף ופורסמו הערב תמלילים מדברי הביקורת של ראשי הישיבות הספרדים במהלך הפגישה עם חכם כהן שהייתה סוערת וזועמת במיוחד, בה עלו טענות קשות על התקנות המחפירות
הנה התמליל החלקי:
הרב שלום כהן: "אז מה אתה רוצה... שמה יעשו?"
הרב יהודה כהן: "שיגידו למלאך המשחית הרף! מספיק! הם שרפו את עולם התורה..."
הרב שלום כהן: "במי אתה תולה את זה..."
אריאל אטיאס : "מחילה כבוד הרב, הנתונים שאתם אומרים הם לא נכונים".
הרב שלום כהן: "יש ילד משוגע (שמתפתה והולך לצבא)".
הרב יהודה כהן: "סליחה... אין כאן ילד משוגע..."
הרב שלום כהן: "הוא משוגע... ואבא שלו משוגע".
הרב יצחק ברכה: "מחילה, אני אשאל את כבודו שאלה: אני 20 שנה נמצא בישיבה, לא היה לי שום בעיה. השנה, שש בעיות עם בחורים. לא היה לי עשרים שנה לא היה לי שש בעיות עם בחורים".
הרב שלום כהן: "למה אצלינו בישיבה אין בעיה אפילו עם אחד?"
הרב יצחק ברכה: "הם מפחדים מכבודו"
הרב שלום כהן: "מי, מי פוחד? הבחורים פוחדים?"
הרב שלום כהן: "אז למה לא מפחדים ממכם?"
אטיאס: "מחילה הרב... אני רוצה להבין. אז על מי הטענה? על הצבא? על החוק? על המגייסים? על מי הטענה?"
הרב יהודה כהן: "סליחה... זה שאלות פילוסופיות... זה שאלות כפרניות.. אני קורע את הבגדים... זה כפיה... עשרת אלפים בחורי ישיבות מגויסים... אתה שואל אותי על מי הטענה...??? הקב"ה ישאל אותך מה תגיד לי... על מי הטענה... ריבונו של עולם, למה מסרת אותנו ביד הרשעים האלה... למה השארת אותם עלינו... אין טענה על אף אחד... אתה מקבל עליך אחריות..."
"אני עכשיו קורע את הבגדים יוצא בחוץ והולך... מה זאת אומרת על מי הטענה... עלינו הטענה. אנחנו יודעים את הדברים וכולם שותקים וממלאים פיהם מים... אף אחד לא איכפת לו מילדי ישראל... עשרת אלפים בחורי ישיבות תוך ארבע שנים גוייסו... שומו שמים.... מי נתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים... באים לוקחים את מיטב הילדים שלנו.... תגיד לי, אם זה היה הילד שלך גם היית שואל את השאלה הזאת??? אני את הבן שלי הייתי שואל את השאלה הזאת??? אני אומר לכם, יהיו ספרדים מסכנים תמימים, אנחנו מסרנו את הנשמה עד שהוצאנו אותם לישיבות...".
הרב יהודה כהן: "אתם עוד תשלמו על הבנים והנכדים שלכם על זה..."
הרב אברהם כהן: "אתם רוצים שהספרדים ימלאו את היעדים... זה לא סוד... מאיר פרוש אמר בפירוש ככה וישראל אייכלר אמר את זה ברבים והרב יגאל רוזן אמר שהספרדים והחלשים ימלאו את היעדים - יש לנו הקלטה ממנו... זה בדיוק התשובה למה הספרדים מסובכים..."
אטיאס: "אני מסכים... יש בעיה שהצבא מפעיל אנשים כדי לעודד את הגיוס..."
הרב אברהם כהן: "אז איך יש עשרת אלפים מגויסים ומתוכם שמונת אלפים ספרדים???"
אטיאס: "אני לא יודע לענות לכם על הספרדים... הדבר המעשי שאתם מציגים הוא כואב מאוד... אני יודע שהצבא מפעיל יכולת שכנוע או כספית..."
עד כאן תמלול חלקי בלבד. מה שידענו. הנציגות החרדית מכרה ומחסלת את עולם התורה, אחרי שהיא עשתה כך לשבת ולכותל המערבי. העיקר שתצביעו להם בבחירות הבאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.