רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 באוגוסט 2017

הוגשה תלונה למשטרה נגד אמנון אברמוביץ'

מאת אביעד ויסולי

ביום ו' 11.8.17 הוגשה במשטרת חיפה תלונה כנגד אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות 2, בחשדות חמורים לנסיון למתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, עובד ציבור שיש לו זיקה פרטית ועוד. מדובר בעבירות של שחיתות ציבורית ברמה החמורה ביותר. התלונה הוגשה על ידי עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד.
התלונה מתייחסת לשלושה נושאים:
1.      ביום 10.8.17 פרסם מר יוסי וידר, חקיין מוכר, בעמוד הפייסבוק שלו הקלטה של שיחה שערך עם אמנון אברמוביץ', באותה שיחה חיקה וידר והציג את עצמו כאהוד ברק.  במסגרת השיחה אמר אברמוביץ' לוידר/ברק, בין השאר:
יוסי וידר [כאהוד ברק]: "אני שוקל לרוץ, אני ממש על הקשקש להודיע וכמובן אתה תקבל את זכות הראשונים. ...
אברמוביץ': אז קודם כל בוא, תביא לי, אני אנסח את הידיעה ואף אניח אותה במקום בולט, הבולט האפשרי בתקשורת הישראלית, אז בוא תבוא יום ראשון בוא נדבר. ...
וידר / ברק: דברנו כבר בעבר שחייבים לשים סוף לשלטון המוזר הזה של בנימין נתניהו למען מדינת ישראל חייבים להעיף אותו ואתה הסכמת אתי
אברמוביץ': על זה אין ויכוח, אני גם חושב שיש לך אשמה תורמת לקיומו של ביבי...
וידר / ברק: אתה תעזור לי?
אברמוביץ': בוא תבוא נדבר אני אראה מה אפשר לעשות עם קליינט קשה כמוך
וידר / ברק: אני, אני יש לי תחושה שאתה רוצה לעזור לי
אברמוביץ': אה.. נוני מוזס אמר לביבי כל מה שאברמוביץ' רוצה זה שברק יחזור
וידר / ברק: נכון נכון
אברמוביץ': אני יכול לשבור אבחנה שכזו?
וידר / ברק: בסופו של דבר הדבר הנכון שכולנו נתגייס ונעיף אותו כי זהו זה מספיק
אברמוביץ': כן"
בשיחה זו קורא אברמוביץ' לברק "קליינט", מציע לו שירותי יחסי ציבור תוך שימוש במשרתו בחברת החדשות של ערוץ 2 ("אני אנסח את הידיעה ואף אניח אותה במקום בולט, הבולט האפשרי בתקשורת הישראלית"). בהמשך, אברמוביץ' קושר קשר עם ברק, כביכול, ל"העיף" את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהחליפו בברק ומודה שהוא פועל לקדם מטרות אלה מזה תקופה ארוכה, במסגרת תפקידו הציבורי כפרשן בחברת החדשות של הערוץ השני.
יש בדברים של אברמוביץ' משום ניסיון למתן שוחד לברק, עבירת מרמה והפרת אמונים הפוגעת בציבור, עשיית שימוש במשאב ציבורי לקידום האינטרסים הפרטיים הפוליטיים של אברמוביץ' ("להעיף" את נתניהו ולהחליפו בברק) ועשיית שימוש לרעה בכוח המשרה כדי לקדם את האינטרסים הפרטיים של אברמוביץ' לסילוק נתניהו מראשות הממשלה.
2.      ביום 10.8.17, בשעה 18:17 לערך, במסגרת התכנית חדשות 6 בערב בערוץ השני עם המגישה סיון רהב מאיר ועמית סגל, אמר אברמוביץ' בין השאר כדלקמן:
אברמוביץ': "לא לא, תקשיב תקשיב, יוסי וידר הוא חקיין מאד חינני.  בזמנו הוא התקשר אלי כרב המזמין אותי בחוג סוכות לסוכתו וזה היה קטע באמת חביב והיה לנו ניסיון טוב.   במקרה הזה אמרתי מייד שזה הוא ושמדובר במתיחה.  לכן הקטע ששמענו הוא קטע לא אותנטי וערוך.  זאת אף זאת, אמרתי לו, יוסי אני מחבב אותך אני רוצה לעזור לך לפרנסתך בו נקליט את זה מחדש. לכן הקטע כפי שפורסם היום הוא קטע תפור"
...
עמית סגל: אפשר לעלות למטה כותרת: אברמוביץ': ידעתי שזה חיקוי?
אברמוביץ': כן, ודאי, איזו שאלה, הצעתי לו להקליט שוב מהתחלה. "
בדבריו אלה, שהיו כוזבים לחלוטין כפי שיתברר להלן, אברמוביץ' שיקר במצח נחושה בשידור כאשר טען שהקטע המוקלט אינו אותנטי, ובתוך כך הודה אברמוביץ' כי הוא הציע לוידר שוחד כדי שלא יפרסם את הדברים.  יש בדברים לכאורה משום מרמה והפרת אמונים והודאה בהצעת שוחד לוידר.
3.      ביום 10.8.17 כמה דקות לאחר השעה 23:00 התראיין יוסי וידר לתכנית החדשות של ערוץ 20 עם אמיר אבגי, ואמר את הדברים הבאים:
"אחרי השיחה התקשרתי לעשות גילוי נאות אז אמרתי לו אמנון זה אני יוסי וידר הייתי אהוד ברק.  אז הוא ניסה לשכנע אותי לרדת מזה ואמר תשמע "המתיחה הזו היה לי חשד זרמתי אתך אבל תשמע בוא נעשה דבר כזה תתקשר אלי כמו ביבי ואני אשתף אתך פעולה" אז אני אומר לו אמנון אתה שומע את עצמך שאני אביים מתיחה? אני יוסי וידר אביים מתיחה?  כל המתיחות שלי מושלמות בחיים אני לא מביים.  הוא אומר "למה, אני אזרום אתך, זה לא טוב, אני מביע שם דעות, לא דעות, הוא מביע ואז הוא מבין שהוא טעה שאמר שהוא מביע, הוא ניסה לדבר אלי כמו אל ילד מטומטם, סליחה על הביטוי,  ואתה יודע מה, השקר הזה, כנראה שאני צריך לחשוף אותו."
ואכן, ביום 11.8.17 פורסמה הקלטת במלואה והתברר כי וידר אמר אמת.
הדברים האמורים לעיל מצביעים על כך שאברמוביץ' שיקר בתכנית החדשות ביחס לאותנטיות של ההקלטה, וכן כי אברמוביץ' הציע שוחד ליוסי וידר כדי לא יפרסם את ההקלטה. 
יש במעשיו של אברמוביץ' בהקשר זה, מעבר לעבירות שפורטו לעיל, עבירות נוספות לכאורה של מרמה והפרת אמונים, ניסיון למתן שוחד ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.