רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 6 באוגוסט 2017

מה קורה בכשרות הבשר בארץ - האם אתם יודעים מה אתם אוכלים ומאלו ידיים הם מגיעים?

לכבוד הרב שאולזון שליט"א

אחרי השלום הברכה וההודאה על פעילותך להסיר מכשול ולגלות את הצבועים העושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפנחס.
רוצה לעורר את עיניך במשהו מוזר שקורא כיום בקשר לבשר מהדרין של הרבנות הנקראת חלק חו"ל בית יוסף כדי שתברר ותוציא לאור את משפט הדבר הזה .

כידוע לכל מי שעוסק בתחום הכשרות, יש חלק ריאה שזה רק כשר, ויש גם חלק חו"ל בית יוסף שזו כשר מהדרין.

אסביר בקיצור את המשמעות. הרבה מסעדות ובתי מלון אשר מנוהלים על ידי אנשים טובים ויראי שמים העדיפו לקנות בשר מהדרין גם אם לא היו חייבים לפי התעודת הכשר שהם מחזיקים. כי הלא הם מחזיקים בתעודה של כשרות רגילה ולכן הם לא חייבים להביא מהדרין, אבל עקב ביקוש של הציבור וגם כדי להדר בכשרות, הם קנו עד היום בשר רבנות מהדרין ,ויש גם כמה מסעדות שהיה להם כשרות מהודרת, שזה משהו ממוצע בין כשרות רגילה למהדרין והיו חייבים לקנות רק חלק חו"ל בית יוסף.
כעת מכיון שלא ניתן להשיג יותר אז עברו לקנות בשר כשר ולא מהדרין.

כיום מבירור שערכתי בחו"ל אצל ראש הצוות של הרבנות, אחרי שסיפרתי לו על החוסר בבשר מהדרין בארץ, הוא לא ידע להסביר למה חסר כאן בשר מהדרין אחרי שהם ממשיכם לשחוט גם חלק ריאה וגם חלק מהדרין ,אבל למעשה זו עובדה, כאן בארץ ניתן להשיג רק חלק ריאה שזה רק כשר אבל חלק מהדרין אין להשיג.

מבירור אצל הספקים עולה תמונה מעניינת לפי דבריהם, הרבנות ממשיכה לשחוט בכשרות מהדרין אבל בד"צ כל שהוא קנה את היצור של הבשר מהדרין ומוכרים אותה לציבור בכשרות של אותו הבד"ץ...

על איזה כשרות של בד"ץ מתכוונים אני לא יודע כי כל ספק נתן שם אחר, אבל הצד השווה הוא, כי מוכרים לציבור בשר רבנות מהדרין בהכשר של איזה בד"צ ובמחיר כפול .

אין אני יכול להבטיח כי זה כל הסיפור, אבל שתי דברים אני כן יכול להבטיח , בשוק לא ניתן להשיג בשר רבנות מהדרין ובחו"ל ממשיכים לייצר, מה קורא לבשר הזה בדרך לארץ ...זה כבר אני יודע רק משמועות בלבד את מה שכתבתי לעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.