רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

דברי ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו, הערב באירוע הרמת כוסית של הליכוד לכבוד ראש השנה:

״תודה רבה לכם, השרים, סגני השרים, חברות וחברי הכנסת. ראשי הערים, ראשי המועצות, חברות וחברי הליכוד. יש פה כאלפיים איש בתוך האולם, קצת יותר, ויש עוד כאלפיים איש בחוץ. אני מתנצל בפניהם, כללי הבטיחות אינם מאפשרים לנו להכניס את כולם לאולם. תודה שבאתם מכל חלקי הארץ. תודה לכם, אנחנו אוהבים אתכם!

חברות וחברים, אנחנו מתכנסים כאן לקראת סיומה של שנה ולקראת תחילת של שנה חדשה, שתבוא עלינו לטובה. בשמי ובשם רעייתי שרה, אני מבקש לאחל לכולכם שנה טובה ומתוקה. אנחנו לא רק אוהבים אתכם, אנחנו מעריכים מאוד את התמיכה שלכם.

שנה טובה ומתוקה לאזרחי ישראל - כל אזרחי ישראל!

שאני אומר כולם אני מתכוון לכולם. דתיים וחילונים, עולים חדשים וותיקים, יהודים ולא יהודים, משמאל לימין. שנה טובה לכל אחד ואחד מכם.

אני רוצה שתזכרו דבר אחד: אתם תמיד עומדים בראש מעייני. אני מקדיש חלק גדול מאוד מזמני כדי לשמור על הביטחון של המדינה שלנו, על הביטחון של כל אחד ואחת מכם.

אני רוצה להגיד לכם, איזו מדינה נפלאה יש לנו. מאפר השואה אנחנו הקמנו את אחת המדינות המתקדמות והחזקות ביותר בעולם. לפעמים, בלהט הויכוח, יש בתוכנו כאלה ששוכחים זאת. אני לעולם לא שוכח זאת - אתם לעולם לא שוכחים זאת.

ועכשיו תראו, בדמוקרטיה יש מחלוקות. יש ניגודים. יש הבדלי השקפות, אבל אני רוצה להגיד לכם - יש גם נקודות הסכמה. בשבוע שעבר, כשיצאתי לפגישה עם נשיא רוסיה בעניין ביטחוני שחשוב לכולנו, קיבלתי את תמיכתכם של כמה מראשי האופוזיציה בישראל. אני בהחלט מעריך זאת.

אני מעריך גם את הכנות של ראשי הערים והיישובים לרוחב הקשת הפוליטית, שמביעים הערכה לפועלנו. אני פוגש אותם לעיתים קרובות, אני פוגש גם אתכם שם. כשאנחנו חותמים יחד על הסכמי גג, חונכים כבישים, בונים גשרים, מפתחים את מדינת ישראל.

אני מבקש להודות הערב לכל מי שמסתכל על המציאות הישראלית שלנו ביושר ומוכן לומר את האמת:

הנה האמת.

שהמדיניות הביטחונית התקיפה שלנו הביאה לאזרחי ישראל את השנים השקטות ביותר בעשרות השנים האחרונות.

שהמדיניות הכלכלית העקבית שלנו הצמיחה את המשק והורידה את האבטלה לרמה הנמוכה ביותר מזה כארבעים שנה.

שגדרות הביטחון שבנינו בגבול סיני ומול הגולן בלמו כליל את שיטפון המסתננים הבלתי חוקיים ואת הטרור של דאעש.

השרים, סגני השרים, חברי הכנסת, החבורה הזו שיושבת כאן וגם יו״ר הכנסת - פועלים מסביב לשעון למען המדינה. אנחנו מביאים מספר שיא של תיירים לישראל, מביאים תרבות לפריפריה, מביאים צדק לילדי תימן. באינספור דרכים, רבות ומגוונות, אנו שומרים על מדינת ישראל ואנחנו מיטיבים עמכם, אזרחי ישראל.

זהו צוות מנצח, אין טוב ממנו!

עכשיו, ידידיי, אתם וודאי שואלים - למה הקדמנו השנה את הרמת הכוסית לראש השנה. מסיבה פשוטה. בימים הקרובים אצא לביקור היסטורי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה.

אני לא יודע אם אתם יודעים את זה. במשך שבעים שנה אף ראש ממשלה ישראלי ביקר במדינה כלשהיא מדרום לארה״ב. אז אנחנו משנים גם את זה. כמו באסיה, באפריקה, באוסטרליה - אנחנו פורצים למרחב המדיני והכלכלי בכל היבשות.

מאמריקה הלטינית אני אמשיך לאו״ם ובמהלך כל הביקור הזה אני אפגש עם ראשי מדינות רבים. היחסים האישיים שפיתחתי עם נשיא ארה״ב, נשיא רוסיה, ראש ממשלת הודו, מנהיגי מעצמות ומדינות אחרים - מחזקים את מעמדה של ישראל בעולם והופכים אותה לגורם משמעותי ומשפיע בזירה הבינלאומית.

אני רוצה שתדעו דבר שלא תמיד מספרים לכם. אני אספר לכם. ישראל היא כוח עולמי עולה בזכות העוצמה הכלכלית, העוצמה הצבאית והעוצמה המדינית שאנחנו מטפחים כל הזמן.

וגם השנה, כשאני אעמוד על במת האו״ם ואני מבטיח לכם גם השנה אני אנפץ את השקרים שמוטחים נגדנו, אני אעשה זאת בראש מורם ובגו זקוף! אני אעשה זאת בזכותכם ובשמכם, כי אתם בחרתם בי להנהיג את המדינה ולייצג אותה בעולם.

רובם המכריע של אזרחי ישראל מעריכים את ההישגים שלנו, למרות שרובה המכריע של התקשורת, אומר זאת כך, לא תמיד ששה לסקר את מלא תרומתנו. למען האמת, היא כמעט שאינה מסקרת דבר ממה שאנחנו, אני והשרים והח״כים עושים.

למה? כי הם מעדיפים להציג את ישראל כמדינה מבודדת. זוכרים את הצונאמי המדיני? כמדינה מבודדת, כמדינה נכשלת, הם פשוט לא רוצים שאזרחי ישראל יראו את ההצלחה. זה לא מתאים לקו שלהם. אבל מה לעשות, כולם רואים את ההצלחה.

כפי שכולם רואים את האמת על התקשורת המגוייסת. את חוסר ההגינות של תעשיית הדכדוך, את הפייק ניוז.

אני רוצה לתת לכם דוגמה מהיום. זה ממש חם מהתנור. דוגמה של פייק ניוז מ-24 השעות האחרונות. אתמול פורסם בעמוד הראשון של ״ידיעות אחרונות״, קצת כבוד מדובר בפרשן בכיר, שהפגישה שלי עם פוטין נכשלה. עכשיו, יש רק בעיה אחת עם זה. דובר הקרמלין פרסם הערב הכחשה על הסיפור השקרי. אני מציע לכם, אל תרוצו לקנות את העיתון של מחר בתקווה שיהיה שם תיקון. אני מעריך שלא יהיה ואם יהיה אז בגודל של בול בעמוד 23 למטה. כי תעשיית הפייק ניוז נמצאת בשיאה.

ראו למשל איך הם מסקרים בהתלהבות אין קץ מדי שבוע את הפגנות השמאל, אותן הפגנות שבהן נאמרו דברים מזעזעים כלפי אדם חרדי, רק לפני מספר ימים. מזעזע.

אותן הפגנות שמטרתן להפעיל לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק כדי שיגישו כתב אישום נגדי בכל מחיר. איך הם כתבו: ״נתניהו אשם עד שתוכח חפותו״.

אז זה צד אחד. לעומת זאת, תסתכלו על הצד השני. ראו כיצד הם מסקרים את המפגשים שלנו. אני ראיתי כתבה בטלוויזיה, כתבה שסיקרה את המפגש האחרון שלנו בגני התערוכה. באיזה לעג, באיזה התנשאות הם ניסו להציג אותנו. הם לא רק בזים לנו, הם בזים למשהו יותר עמוק. הם בעצם בזים לבחירת העם, הם בזים לדמוקרטיה שבשמה הם מדברים. הם עושים הכל כדי לפגוע בי, ברעייתי, כי הם חושבים שאם הם יפילו אותי ואותה, הם יפילו אותנו. את הליכוד. את המחנה הלאומי כולו שהליכוד מוביל אותו.

ולצורך זה כל האמצעים כשרים. במפגש הקודם שאלתי אתכם, איך יכול להיות שהתקשורת לא שואלת מדוע לא חוקרים את חמשת חברי הכנסת שהגישו את החוק נגד ״ישראל היום״ ולא את 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד החוק הזה נגד ״ישראל היום״, ושרבים מהם קיבלו בתמורה סיקור חיובי מלטף. מלטף זה לא מילה. התקשורת לא שואלת את זה.

אחרי שאמרתי את זה כמה מכם ניגשתם אליי ואמרתם: היית צריך לשאול למה התקשורת לא שואלת איך ייתכן שחוקרים רה״מ מימין על כך שקיבל סיגרים מחבר קרוב ולא חקרו רה״מ מהשמאל על כך שקיבל עטים יקרים בשווי שהמדינה קבעה שהוא למעלה ממיליון שקלים. לא מחברים קרובים, אלא מקבלנים ואנשי עסקים!

האמת, אותי זה לא מפתיע. כי זוהי אותה תקשרת שאינה חוקרת למשל מי מממן ומי מארגן את הפגנות השמאל בפתח תקווה. שאלה טובה. להיפך, לא רק שלא שאלו את זה. הם הופכים את מובילי ההפגנות האלה ל״אבירי שלטון החוק״. איזה אבירים? איזה חוק?

אחד מהם שהוא חבר מפלגת העבודה ודייר קבוע באולפנים, אמר בראיון: ״הדברים שעשיתי הרסניים ונוראיים... יש לי חלק לא קטן בהשחתה של הפוליטיקה הישראלית״. נו, זהו אביר אחד של שלטון החוק.

ומה עם האביר השני? הוא הודה במשטרה שהוא ביצע מעשים בלתי כשרים וביקש וקיבל חסינות מפני הפללה עצמית.

איזה אבירים? איזה שלטון חוק? איזו מלחמה בשחיתות? איזו בדיחה!

אבל התקשורת המגוייסת כמובן מפנקת אותם באינסוף ראיונות מלטפים. לא רק שאף אחד לא שואל אותם על עברם, תקשיבו טוב. אחד העיתונאים אפילו התעלה על עצמו וסיפר, כולו אחוז התרגשות, שאחד מהם הקים לאחרונה עמותה למלחמה בשחיתות. לא פחות!

הוא לא שאל אותו האם סולק מעבודתו הקודמת כי היכה חבר לעבודה. הוא גם חלילה לא שאל אותו על אותה אישה שהתלוננה שהטריד אותה מינית. הוא גם לא שאל אותו, רחמנא לצלן, על תביעה שהגיש נגד משרד הביטחון בטענה שהוא לא מסוגל לעבוד וכמה שבועות לאחר מכן טען שהוא עבד 400 שעות בחודש. זה ממש נס רפואי.

אין ספק, עיתונות חוקרת במיטבה. אין ספק שזה האיש המתאים ביותר לעמוד בראש העמותה שתלחם בשחיתות.

והנה עוד שאלה שלא שאלו אותו. עוד שאלה. איך באורח פלא, כשהוא נכנס לתפקידו כאב הבית במעון רה״מ, הוצאות האוכל זינקו וכמעט הכפילו את עצמן. וכשהוא עזב את התפקיד, ההוצאות הללו צנחו. וכמובן שהתקשורת לא שאלה אותו, איך גם ההוצאות על חומרי הניקיון במעון זינקו בתקופת עבודתו ואיך גם הן צנחו לרמתן המקורית ברגע שעזב.

אז אני רוצה לשאול אתכם - מי אכל את הכמויות העצומות של האוכל הזה? הוא בעצמו סיפר ששרה התלוננה בפניו, אמרה לו: למה אתה מזמין כל כך הרבה אוכל אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה.

אבל אם זה לא אנחנו, אני הולך לעשות לכם ספויילר. זה גם לא קאיה! יש לה אמנם תיאבון בריא אבל קודם כל היא מעדיפה לאכול מלפפונים, ושנית - היא לא הייתה אז כי לא אימצנו אותה באותה שנה.

ומה עם חומרי הניקוי? איך ההוצאות עליהם התנפחו? מה, אכלנו את הסבונים? נו באמת.

יש דברים שהתקשורת מעדיפה להסתיר. כמו למשל שיש מי שהתלונן במשטרה שהוא ראה את היו״ר העתידי של העמותה למלחמה בשחיתות פורק מרכבו מדי שבוע 5-7 ארגזים של מצרכי מזון וחומרי ניקוי ומביא אותם לגיסו. או את העובדה שגם עובדי המעון העידו שהוא הזמין את כמויות האוכל הגדולות לעצמו ולעובדים שהוא חפץ ביקרם.

זה על קצה המזלג כל מה שאני אומר לכם, כדי להמחיש דבר אחד. שמעתם שאלה אחת על כך בתקשורת? קראתם על זה בעיתון, צפיתם באיזה תחקיר בטלוויזיה? ראיתם איזה חשיפה? כלום, נאדה, גורנישט.

עכשיו אגלה לכם עוד סוד. כל העיתונאים יודעים את זה. אבל הם לא רוצים שאתם תדעו את זה. כי הם רוצים להשתמש באותם טיפוסים ססגוניים כדי להפיל אותנו, את כולנו. אבל, איך אמרתם, זה לא יעזור להם.

לא יעזור לתקשורת, לקרן החדשה, למפגינים מטעם, למושחתים שמתחזים ללוחמים בשחיתות. לא יעזור לכל אלה שרוצים להחליף אותנו את הליכוד בלי בחירות.

הם יודעים דבר אחד - שכל עוד אנחנו מנהיגים את המדינה, הם ימשיכו להפסיד בקלפי. כי התמיכה בנו רק הולכת וגוברת. אנחנו רואים את זה, אנחנו מרגישים את זה. ואיך נאמר? כאשר יענו אותנו, כן נרבה וכן נפרוץ!

כי העם מאס בתקשורת המגוייסת, והעם יודע את האמת. והנה האמת.

השבוע היה לי מפגש מטלטל, מרגש עד דמעות. נפגשתי עם חברת הכנסת שולי מועלם. ביקשה לראות אותי בענייני עבודתה. ובסוף הפגישה היא סיפרה לי משהו.

לפני 20 שנה, באסון המסוקים, שולי מועלם שכלה את בעלה משה מועלם ז״ל, שהיה מג״ד הבופור. היא נותרה אלמנה צעירה, עם שתי ילדות קטנות. והשבוע בפגישה, היא ביקשה ממני: ״ראש הממשלה, תמסור דרישת שלום לרעייתך היקרה שרה, אתה יודע, שכשבאתם לנחם אותי בשבעה על מות בעלי, שרה נקשרה אליי ואל הילדות בקשר נפשי אמיתי. ובמשך שנה שלמה היא הייתה מתקשרת אליי כמעט מדי שבוע, שואלת לשלומנו. מעודדת, מחזקת. אותי ואת הילדות היתומות״.

את כל זה כמובן לא תשמעו בתקשורת. אבל זוהי האמת! שרה, אני גאה בך. שרה רעייתי, אני אוהב אותך.

חברות וחברים, אני גאה בכם. אני אוהב אתכם.

תודה רבה לכם על התמיכה שלכם.

אנחנו נמשיך יחד להוביל את המדינה עוד שנים רבות. תודה רבה לכם ולעם ישראל כולו״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.