רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

חתונה היסטורית ביום הגדול ט"ו באב בעיר צ'רנוביץ שבאוקראינה בהשתתפות חסידי ברסלב מאומאן




מאת  ברסלבר

חתונה היסטורית נערכה היום בעיר צ'רנוביץ שבמערב אוקראינה בהשתתפות חסידי ברסלב מאומאן.

החתן ר' דוד פראסטיוועץ בן העיר צ'רנוביץ, והכלה למשפחת פנקסוביץ מהעיירה ראחוב שבהרי הקרפטים, דוברת אידיש עסיסית - יהודים כשרים ושלמים הן מצד האב הן מצד האם, שגם שבעים שנות קומוניזם לא הצליחו להשתיק את רצונם וחשקם להקים את ביתם בכשרות ובקדושה, כדת משה וישראל.

אולם ענק במרכז העיר הושכר לכבוד האירוע, כאשר המטבח והכלים שבו הוכשרו כדת וכדין על ידי המשגיח הנמרץ הרב יעקב זעמל מתושבי אומאן.

הרב מנחם גליצנשטיין שליט"א רב העיר צ'רנוביץ ערך את החופה לפני שקיעת החמה, זאת בכוונה תחילה על מנת שהחופה תהיה ביום המסוגל חמשה עשר באב, כאשר מיד לאחר החופה התיישבו הנוכחים לסעודת המצוה ושמחת חתן וכלה שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

לחתן קשר טוב עם חסידי ברסלב, הוא גם פקד את ציון רבינו הקדוש לפני חתונתו, עד כדי שכמה מאנ"ש דאומאן נסעו במיוחד את ה10 שעות שבין אומאן לצ'רנוביץ כדי להשתתף ולשמח את החתן והכלה ביומם הגדול - ביניהם הרב ישראל אלחדד גבאי ציון רבינו הקדוש, ר' שניאור זלמן חצקלוביץ (שאביו נולד בעיר צ'רנוביץ), ועוד.

החתן הביע את רצונו העז לבוא יחד עם זוגתו לציון רבינו הקדוש, וכדבריו: "הכלה הטריה שלי עוד לא היתה באומאן, הלואי שנזכה לבוא לשם עוד בעצם ימי השבע ברכות.."

הזוג הצעיר יגור בעיר צ'רנוביץ ויהווה חלק מהקהילה היהודית היפהפיה המתפתחת מחדש בעיר.

ובזאת נברכם: יתן ה' ויזכו לבנות בית נאמן בישראל, דורות ישרים מבורכים בבנין עדי עד מתוך בריאות שמחה ונחת, אמן ואמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.