רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 באוגוסט 2017

המייל האדום חושף: כל מה שבאמת היה בוועידת המחנכים של חב"ד - למה מקימים את המתיבתות ואיך מחנכי חב"ד מזועזעים מצורת הפעולה של צפת כדי לגנוב את הילדים ולהכניסם למוסדות כדי לקבל תקציבים

ר' חיים.

המייל האדום הוא ממוגרף שמדגים לנו את מצב חב"ד ומצב חב"ד היום שונה מאד ממצב חב"ד לפני שנה, באם לפני שנה צפת יכלה לעשות הכל בחדרי חדרים ואף אחד לא ידע. צפת נמצאת בקצה העולם והיא רחוקה מהלב ומהעין שום הורה לא יודע באמת מה קורה שם בקייטנת התקציבים הזו. אך אחרי שנה של חשיפות בכלי התקשורת היחיד 'בעולמם של חרדים', הרי הוכח כי הציבור מגיב נכון].

כך כותב לנו מחנך במייל האדום:

"היומיים שהייתי בועידת המחנכים גילתה לי כי המון המון מחנכים כואבים בדיוק בדיוק את מה שאתם כותבים ב'בעולמם של חרדים' כולם דיברו באותו סגנון. אנשים מתוסכלים כיצד לוקחים את ילדי חב"ד ועל ידי סוכריות והבטחות חברתיות של נישוקים וחיבוקים בקעמפים וכל מיני התארגנויות לוקחים את הילדים והופכים אותם לקבוצה סגרוה בתוך חב"ד ומכניסים אותה למוסדות שלא מתאימים להם רק כי הדבר מתאים לאותה קבוצה שאתם יודעים למי הכוונה. המשיכו בכתיבה כי אנ"ש מחכים לזה".

הקדמה: כל שנה מתקיימת בקייץ ועידת מחנכי חב"ד. זה ימי דיונים אינטסנטיביים בהנהלת צעירי חב"ד. השנה נפל דבר בועידה. במשך יומיים רצופים אחד הנושאים הבוערים היה הרס חב"ד על ידי אותם שמקבלים תקציבים של חנוך לנער. בזה אחר זה עלו מחנכים שונים ואמרו: בצפת מקימים פרוייקט של ישיבות תיכוניות ישיבות קטנות בצפת חנוך לנער, באופקים ומתכננים על ירושלים. בצפת טוענים שהם מצילים את ילדי חב"ד בכך שעושים להם מוסדות עם לימודי חול ושהולכים לצבא ובעיקר בלי כמעט לימודי גמרא.

ישבו המחנכים ואמרו: מה פירוש שצפת סבורה שחמישים אחוז מילדי חב"ד לא מתאימים לישיבות. זה בעצם אומר שהחינוך בתלמודי תורה כשל. בזה אחר זה התחילו לדון בזה מדוע באמת החינוך של ילדי חב"ד בתלמודי תורה כשל ואז לפתע אט אט התמונה המלאה התבהרה:

יש נתק מלא ומוחלט בין התלמודי תורה לישיבות הקטנות.

קבוצת נערים משתלטת על הילדים ומכריחה אותם לאיפה ללכת. אין באמת לילד בחב"ד בחירה אמיתית לאיזה ישיבה קטנה לעלות. הוא לא באמת מותאם לישיבה קטנה אמיתית שתתאים לרמתו וכך נושרים המון ילדים בדרך.

הרעיון הגאוני היה הקמת מתיבתות שזה אומר שכל תלמוד תורה בכיתות ז'-ח'-ט' יקים מתיבטא שזה מעין ישיבה ושם יפקחו על הילד בהתקדמות בלימוד גמרא ולאיזה ישיבה מישיבות חב"ד הוא מתאים וצוות המתיבתא יהיה זה שימליץ להורים לאיזה ישיבה בחב"ד הבן מתאים.

הדבר הזה יעקוף את קבוצת הפוליטיקאים שענינם רק דבר אחד: איך עושים כסף ומוציאים תקציבי ענק מהמדינה על גם של ילדים. השיטה של צפת עובדת פשוט: משכנעים הורים כי הבן שלהם לא מתאים בכלל לישיבה רגילה ומבטיחים להורה הרים וגבוהות שלא קורה כלום בישיבה קטנה ואז מעבירים את הבן שלו לישיבה שהם מקבלים עליה תקציבי ענק כמו חנוך לנער וכדומה.

המתיבתות היה הרעיון של צוות אסטרטגי.  

בימים אלו נוסעים מנהלי התלמודי תורה לקזסחסטאן כדי לשבת ולדון במהפכה החינוכית שיביאו המתיבתות לחב"ד כיצד המתיבתות יתקנו את העוול הבלתי נסבל שצפת עושה לילדי חב"ד במטרה שילמדו רק במוסדותיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.