רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 באוגוסט 2017

המשפיע החסידי הרב אלישיב קפלון מצב הבחורים בקבוצה חמור ביותר הגיע העת לשנות!!! מאמר נוקב

אל ידידיי ה'תמימים' שי' מישיבות חב"ד באה"ק, הנוסעים ל'קבוצה' תשע"ח

על שלושה דברים העולם הרוחני שלנו.. מתערער

על המחלוקת, על כל הסתעפויותיה

על ההתנהגות המוזרה של רבים מאיתנו בבית הכנסת

על האינטרנט שאינו כשר, וגם על הכשר...

אני לא רוצה להיות הנודניק התורן, שלא נותן לאנשים מנוחה ומנוח. אבל אם אנחנו מדברים עם אנשים בוגרים – כדאי להקשיב לדברים עצמם, שמא יש בהם אמת.

אך תנאי אחד קדום למעשה: לוותר על הנסיון להשחיר את פניה של קבוצה אחרת ביהדות החרדית, מתוך כוונה להגיע לפורקן כלשהו מהמצפון המעיק כתוצאה מאחת הבעיות הנ"ל. מענה כזה של "אנחנו לא הכי גרועים" [גם אם יהיה נכון, וזה עצמו נושא השנוי במחלוקת..] אינו אחראי ובודאי לא ראוי שיישמע מפי אדם בוגר.

ובכן, כאמור, יש לנו עסק עם צעירים בוגרים של ישיבות חב"ד באה"ק הנוסעים ל"קבוצה" בישיבת תומכי תמימים ב'בית חיינו' 770, ועל מנת להיות בקרבת מקום לאוהל הק'. צעירים בוגרים אלה הם אתם! הבו והסכיתו לדברים עצמם, והתעלמו לצורך הענין משם המביא לבית הדפוס:

מוסד ה'קבוצה' יקר וקדוש לרבי, כידוע. עם זאת, בשל התנהגותם של חלק מהתלמידים בעת שהותם ב'קבוצה', התערערה קדושתו של מוסד ה'קבוצה'.

קל לבוא בטענות על ההעזה לפקפק בקדושת ה'קבוצה', אבל קשה יותר לתקן את הדברים שבשלם קרה מצב זה. אך אין מנוס ועלינו לתקן את הדברים, ובעיקר את הנושא השלישי שהוא השבר המרכזי של השנים האחרונות, בשונה מהשניים האחרים שהיו גם בעבר, ומצויים יותר אצל המבוגרים, הבעלי-בתים.

לפני פירוט הדברים – הקדמה אחת:

ישנם האומרים שתיאורטית, עדיף היה אילו לא היה אינטרנט בעולם, ואז מצבנו הרוחני היה טוב יותר. מאידך, ישנם הסבורים שהדבר דומה למכשיר הטלפון: לא שמענו מעולם שגדולי ישראל נמנעו מלהשתמש בכל טכנולוגיה שהופיעה במהלך ה-150 שנה האחרונות.

הדעה השניה מתקבלת מאד, ואנו בהחלט משתמשים ברכב או במטוס, למרות אחוז מסויים של אירועים שליליים שקרו עקב השימוש בטכנולוגיה זו.

מה אם-כן לא נכון בדעה הזאת? – השחור-לבן.

או שאני נגד השימוש בטכנולוגיה, ומנסה לחיות על גבי ענן צחור בשמי עמק יזרעאל, מבלי לחשוב על כך שבסופו של דבר (תוך מספר שנים מסויים) ניאלץ כולנו לנשום רק באמצעות המכשיר... [אגב, זה קורה כבר היום למכורים לכך, אך לעת-עתה רק במובן המטאפורי, ב"ה..].

או שאני בעד שימוש בטכנולוגיה, ואני מחפש כל צידוק צדקני כדי להכשיר את המכשיר שאליו אני כה נכסף.

 אמור להיות משהו באמצע כנראה. שימוש נכון במכשיר הנכון ולפי הצורך. לא בגלל כניעה לחברים בלתי אחראיים, ובודאי לא בגלל תירוץ מפולפל – שכאילו הדבר תואם את שיטתו של הרבי...

חזרה לאלה שבעד השימוש במכשיר המתקדם, מסיבות שונות, חיוביות בלבד:

נראה למישהו מכם שהשימוש במכשיר והצהלה הטפשית סביבו משרתים במשהו את המטרה שלשמה הגעתם ל'קבוצה'?!

נראה לכם שניתן להיות קשורים לרבי כאשר ביד אחת נוסעים באשמורת הבוקר לחלק "לקראת שבת", כדי להפיץ את המעיינות ולהביא ל"קאתי מר", וביד השניה מחברים את הנפש הזכה להבל-ההבלים הזה?!

והעיקר:

נראה למישהו שבגלל משובת הנעורים שלו מותר שייפגע שמו של מוסד מובהק של הרבי – ה'קבוצה'?!

אנא! לפני ההתלהמויות – חישבו על הדברים זמן קצר, וראו אם יש טעם להתנגד לדברים, או שמא יתברר שזהו רצונו האמיתי של כל אחד מכם ה'תמימים', ובמיוחד בהתקרב יובל ה-120 להתייסדות "תומכי תמימים".

כולכם מכירים את שיחת ש"פ תבוא תשמ"ו בנוגע ל'חאדאראם' שהרבי ציפה לו בהתחלת שנת התשעים לתומכי תמימים; ובכן, האמור לעיל – זהו ה'חאדאראם' האמיתי!

סעו לשלום!
אלישיב הכהן קפלון

י"א במנחם-אב תשע"ז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.