רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 ביולי 2017

בסוד שיח - פנחס

מאת הרב שאול שיף

מפניני מרן הרב יוסף דוב הלוי סולוביצ'יק זצ"ל מבוסטון ולעיונו של שר החינוך,מר נפתלי בנט : מעשה באחד שעמד לחתן את בנו , ואחיו היה נשוי לנכרית, ולא רצה להזמינו לחתונה, כי ידע היטב שיבוא עם אשתו הנכריה, ואביו [כלומר הסבא של החתן] התחנן לפניו שיזמין את אותו האח, למען שלום הבית של המשפחה, שלא יגדל הקרע עוד יותר. החליטו בין שניהם שישאלו את פי הגרי"ד סולוביצ'יק , וכפי שייעץ כן יעשו.  וכשמוע הגרי"ד מהם את דבר מחלוקתם, פנה אל הסבא ואמר לו : תמה אני עליך מר פלוני, הלא כשמרשים להבן לבוא ולהשתתף יחד עם אשתו הנכריה, הרי זה כאילו אנחנו מאשרים את נישואיו, ומסכימים עמו על הניעוץ [של תורת ישראל] ודבר פשוט הוא שאין זה נכון‎.
הגרי"ד סולוביצ'יק הכריז בניו יורק לפני קהל אלפים, כי הלכה אין פירושה פסקי דין בלבד, אלא היא מהווה ביטוי להשקפת היהדות. בלי הלכה אין יהדות ולכן מגוחך הוא להפוך  את עניין גיור כהלכה לשאלה שנויה במחלוקת.... לדידי אין זה מחלוקת גם אני שונא מחלוקת, אבל שנאת מחלוקת אין פירושה  שצריך לוותר על עקרונות.
ובמכתב לדוד בן גוריון כתב הגרי"ד בעניין "מיהו יהודי" [שגיור חייב להיות על פי ההלכה] :"מאד אנו תמהים למה תבוא  ממשלת מדינת ישראל ותקצץ בנטיעות ותנסה לקעקע את בירת היהדות העתיקה שנתקדשה בדמיהם וביסוריהם  של דורות קדומים, אשר רק הודות להם נשמר יחודנו כעם קדוש המקושר בחבלי אהבה עזה וקדושה לארץ הקודש. האם מחורבנה של קדושת ישראל  תיבנה מדינת ישראל?"
והימים הללו יהפכו לשמחה וששון ומאבל ליום טוב . שבת שלום ומבורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.