רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 ביולי 2017

פירוט מסכת הנדודים של קהילת לב טהור

מאת חוקר לב טהור

1 הקהילה מתחילה להתגבש בצפת באמצע שנות ה80 על ידי הרב ארז שלמה אלברנס גבאי מהרא"ש שיק ומחותנו(חמיו של נחמן) שמעון הלל מלכא.
2 כשדרכם נפרדת מהמהרא"ש הם עוברים לירושלים לשכונת בית ישראל בערך בשנת תשמ"ז(היתה תכנית להתיישב בשכונת גילה אך זה לא יצא לפועל).בשנים אלו אלברנס נוסע לארה"ב לתקופה ומתקרב להרב יחזקאל ראטה מקארלסבורג וכן בלונדון אל הרב אליקים שלזינגר.
3 בחודש טבת תשנ"א הם עוברים לארה"ב ונמצאים תקופה קצרה בבורו פארק.
4 תקופה קצרה אחר כך הם עוברים למונסי ברחוב בוטרמן 18 שם אלברנס הופך להלברנץ ונהיה אדמו"ר.עם מעצרו של הלברנץ בשנת תשנ"ה-תשנ"ו הקהילה עוברת זעזוע אך עדיין היא ממשיכה להתקיים במונסי עד שחרורו של הלברנץ .כשהוא משתחרר מן הכלא הוא ממשיך במונסי ובשנת תשנ"ח הוא במחלוקת קשה עם קאשוי עקב מעבר האחים רוזנר ללב טהור.
5 בסוף שנת תש"ס מגורש הלברנץ לישראל ובתקופה זו הוא נמצא בבית הוריו בקרית יובל בירושלים כשחסידיו בארה"ב מתארגנים למעבר לקנדה.
6 בשנת תשס"א הוא נוסע לקנדה במעמד פליט והם נמצאים תקופה קצרה במונטריאול.
7 לאחר מכן הוא מקים את קרית רימנוב בסנט אגט צפונית למונטריאול בפרובינציית קוויבק.
8 בחודש שבט תשע"ד הקהילה נודדת בפתאומיות ובחיפזון לעיר צ'טהאם-קאנט שבפרובינציית אונטריו לא רחוק מטורונטו עדיין בקנדה.בתחילה הם משתכנים שם במלון "וינדזור" ולאחר מכן הם שוכרים רחוב לעצמם בעיר.
9 בסוף סיון תשע"ד נודדת הקהילה לגואטמלה ומשתכנת בבקתות בעיירה סאן חואן דה לגונה במחוז סולולה על אגם אטיטלן.
10 בתחילת חודש אלול תשע"ד הם נודדים לעיר הבירה גואטמלה סיטי לרובע זונא 9  ומשתכנים שם בשני בניני משרדים ברחוב קאלא 4.
11 בסוף אלול תשע"ו לאחר פשיטה של כוחות של ה"מינסטריון פובליקו"-משרד התובעת הכללית של גואטמלה-הם עוברים למחוז סנטה רוזה בדרום גואטמלה על יד העיירה אורטוריו ומקימים שם מחנה אוהלים ומכולות בשם "בבל".
12 בסוף חודש אייר תשע"ז הקהילה נודדת לעיירה נידחת בשם יוניון חוארז במדינת ציאפאס במקסיקו ומשתכנת שם במלון "קולוניאל".
13 בי"ג תמוז תשע"ז טבע הלברנץ בנהר בשם ריו שוג'ובאל וימים ספורים לאחר מכן חזרה הקהילה בשש אוטובוסים למחנה "בבל" בגואטמלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.