רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 ביולי 2017

יו"ר ועדת הפנים, דודי אמסלם: איך שקבר הרשב"י נראה היום לא מכבד את עם ישראל - המקום נופל בין הכסאות

מיליון ו700,000מבקרים מגיעים בכל שנה לקבר הרשב"י במירון, מתוכם כ-400,000 במהלך 24 שעות בל"ג בעומר. זהו האתר השני בארץ מבחינת מספר המבקרים, אחרי הכותל המערבי. בנוסף לל"ג בעומר, שעל פי נתוני משרד התחבורה מהווה את האירוע התחבורתי הגדול ביותר בארץ, יש עוד 165 ימים, כגון ערבי ראש חודש, חול המועד, מוצאי שבתות, בהם מספר המבקרים באתר גדול, ומונה אלפים רבים. היה ניתן לצפות שדרכי הגישה והחניונים באתר כזה יהיו ערוכים לקבל את מספר המבקרים הגדול, אך בפועל מוביל אל האתר כביש צר, שכל עצירת אוטובוס בשוליו כדי להוריד נוסע מעכבת את כל הנוסעים אחריו, ומגרשי חניה קטנים ולא מסודרים, כשבתוכם נטועים עצים, ופערי גבהים מסכנים את כל העושה בהם שימוש בשעות החשיכה.
ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם סיירה במקום כדי לוודא שלקראת הילולת השנה הבאה בל"ג בעובר תהיה הערכות ראויה, וכן כדי לבדוק מה נעשה באתר כדי לקבל מבקרים באופן שוטף, בין הילולא להילולא.
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם: "איך שקבר הרשב"י נראה היום לא מכבד את עם ישראל. המקום נופל בין הכסאות. אומרים לי שמנכ"ל משרד הדתות מוביל כביש. משרד הדתות אמור לעסוק בדתות, לא בכבישים. אני רואה את הטריבונות וחרד לרמת הבטיחות. עם מעט גשם ושמש זה מתבלה. לא שומרים כך על ציוד. הייתי בחניון המכונה 'מעגל התנועה'. חייבים להרחיב אותו ויש שם שטחים נרחבים לכיוון השמורה. ככה לא מסדירים חניונים".
מרדכי הלפרין, מזכיר מועצת מירון: "אין ספק שיש באזור מספיק מקום בלי לפגוע בענפים חקלאיים שעובדים עליהם עשרות שנים, ובפרט בכרמים שלנו שנודעו באיכותם בכל העולם. זוהי רק פונקציה של השקעה תקציבית. גם הרכבת תהיה פתרון. אושר כבר שהיא תגיע עד צומת חנניה, ומשם אפשר להפעיל שאטלים. זה פתרון טוב לטווח הארוך שיענה על כל הצרכים בלי השקעה בחניונים יקרים".
ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "לפני 3 שנים הייתי הנציג החרדי שאמר שהקץ למכוניות פרטיות, בגלל שהן סתמו את כל הדרכים עוד לפני צומת גולני. מאז רק תחבוה ציבורית נכנסת בל"ג בעומר. היו הפגנות נגדי. אבל גם אם יביאו כמה רכבות, מה זה יעזור אם במקומות ההדלקה הצפיפות מסכנת חיים? רק רבי שמעון בר יוחאי עושה נס שלא קורה שום דבר. מכביש של 4 נתיבים בסוף הכל מתנקז בכפר שמאי בנתיב אחד".
עמית סופר, ראש מועצת מרום הגליל: "מספר המבקרים גדל משנה לשנה. זה אומר שחייבים להסדיר תשתיות ביוב, פחי אשפה וחשמל. המועצה מסובסדת על ידי משרד הפנים בסכום סמלי. יש גם את בעיית הרוכלים והחניונים. מנכ"ל משרד הדתות נותן דחיפה ומגייס משאבים, שהמקום יוכל לתפקד כיאה למקום קדוש שקולט כל כך הרבה מבקרים. התוכנית הסטטוטורית עולה ויורדת כבר 8 שנים, וקורב לוודאי שיהיו לה התנגדויות רבות".
יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם סיכם את הסיור: "עם תחילת מושב החורף נקיים בוועדה שני דיונים. בראשון אבקש להציג בפנינו את התוכנית הסטטוטורית שהוגשה ובשני אבקש להציג את הפתרונות לטווח הקצר, והערכות לל"ג בעומר הקרוב".
לפרטים –
רבקה קנריק
דוברת ועדת הפנים והגנת הסביבה
והוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.