רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 ביולי 2017

חשיפה: מתווה הכותל לא בוטל ולא הוקפא, נערכה 'השהייה' בלבד

עיון במסמך החלטת הממשלה הרשמי מגלה: מתווה הכותל כלל לא הוקפא ולא בוטל, מדובר בהשהיית המתווה בלבד | גם ה'חישוקים' כביכול כל שינוי יידרש בהחלטת ממשלה כלל לא מופיע בהחלטת הממשלה | המשמעות המשפטית


נושא מתווה הכותל עומד בראש סדר היום זה למעלה משבוע מאז פורסם על ביטול או הקפאת המתווה ביום ראשון בשבוע שעבר בהחלטת הממשלה.

אך החלטת הממשלה הרשמית שהתפרסמה באתר מזכירות הממשלה רק בימים האחרונים מגלים כי שמועות רבות שנפוצו אין להם כל בסיס.

לפי החלטת הממשלה הרשמית, מתווה הכותל לא בוטל ואף לא הוקפא כלל כפי שהתפרסם בהודעות שהתקבלו, אלא שמדובר ב'השהייה' זמנית.

את ההבדל בין הקפאה להשהיה מחדד אבי ממן ב'מרכז העניינים': "ההבדל בין הקפאה להשהיה הוא כהבדל שמים וארץ, השהיה היא בדיוק המצב כפי שהיה מיום קבלת ההחלטה ועד השבוע האחרון"

עוד כותב ממן: "הרבנים הראשיים, וכמה מחברי הכנסת התנגדו גם למונח 'הקפאה', ודרשו את ביטול המתווה לגמרי, אבל התרצו, בדיעבד, רק אחרי שמשפטנים אמרו להם כי החישוקים שהוסיפו ל'הקפאה' בצורת צורך לקבל החלטת ממשלה חדשה אם הבג"צ יכפה את המתווה. אלא שבמושג 'השהיה', החשש להתערבות הבג"צ וכפיית ביצוע של המתווה, הוא יותר ממוחשי. מה עוד שגם ה'חישוקים' עליהם דובר, כלל אינם מופיעים בנוסח ההחלטה"
מטעם מטה המאבק של הכותל המערבי התקבלה תגובתו של הרב מרדכי הלוי: "חלילה לנו לגלות כי הולכי את הציבור שולל, זה לא ייאמן, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל לא יינתן למרמס וטומאה, מקום משכנו של הקדוש ברוך הוא לא יועבר לזוהמא וטומאה, לא מתקבל על הדעת לטמא את מקדש ה' בשום מתכונת, כל זה בלא קשר לנושא ההכרה ברפורמים"

נכון לשעה זו טרם התקבלה תגובתם הרשמית של הנציגים החרדיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.