מאת באבאווער
האדמו"ר
רבי שלמה מבאבוב הניח אחריו דברי תורה. לאחר פטירתו עוד בשנות אדמו"רותו של
בנו האדמו"ר רבי נפתלי צבי יצא לאור ספר הנקרא ליקוטי כרם שלמה שעל הקדמתו
היה חתום האדמו"ר מהרנ"צ ואחיו רבי בן ציון אריה ליבוש.
אבל
לאחר פטירת מהרנ"צ והפילוג בבאבוב החליטו באבוב 48 להוציא לאור ספר הנקרא
דברי שלמה. הקורא התמים חושב שזהו ספר חדש אבל מי שמסתכל בתוך הספר רואה שכל
הספר ליקוטי כרם שלמה הוכנס בפנים מילה במילה וזאת ללא הזכרה מילה וחצי
מילה בנושא בהקדמתו של האדמו"ר רב"צ לספר זה. מי שקורא את ההקדמה שלו לספר
משוכנע שכל הספר הזה הם דברי תורה שהוא שמע מאביו ולא כן הוא. כאמור רוב
רובו של הספר הינו העתקה של הליקוטי כרם שלמה ספר שכנראה יש רצון למחקו
בבאבוב 48 עקב הופעת מהרנ"צ בהקדמתו.
אבל גם לגופם של דברים זה אינו מן היושר
להציג מצג שווא כאילו כל הספר דברי שלמה הינו מדברים ששמע מרב"צ
מאביו. ההיפך הוא הנכון. אגב בדין התורה שהיה בבאבוב נפסק שרק באבוב 48
יכולים להוציא ספר של רבי שלמה. כי כנראה רק רב"צ היה בנו. אבל הפיסקה הכי
מצחיקה שם שזה שרק לבאבוב 45 יש זכות להוציא ספר של מהרנ"צ. זה ממש מכה
לרב"צ.... שממש לא מעונין להוציא שום ספר של מהרנ"צ. כן ככה זה עלמא דשיקרא
והמקום היחיד שאפשר לבנות על זה שהדברים יתפרסמו זה באתר זה..
חיים שאולזון מוסיף:
האדמו"ר ר' שלמה מבאבוב היה אדם יקר מידותיו ומעלותיו גדולות ומיוחדות אבל באשר למושג של 'תלמיד חכם' קשה היה להכניסו לקטגוריה זו. בנו ר' נפתלי צבי הוא זה שסייע לו בתחום הזה והוא זה שכתב את הספר, ולמען השלום הכניס את שמו של אחיו
נכון שזה לא רק בבאבוב, גם בחסידויות אחרות נמצא ספרים בשמם של אדמורי"ם שהיו עמי ארצות ולא יכלו לכתוב דברים כאלו. בכמה חסידויות עד היום הזה ישנם מי שכותבים את דברי התורה לאדמורי"ם, ככה בבעלזא סקווירא וויזניץ ועוד מקומות שתלמידי חכמים עובדים על החומר שנושא אחר כך את שם האדמו"ר. בבאבוב לזכותו של ר' שלמה ייאמר שעשה זאת בנו כגופו ר' נפתלי צבי כך שמבחינה זו היה קרוב יותר לדברים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.