רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 13 ביולי 2017

אז מי זה נחמן הלברנץ?

מאת חוקר 'לב טהור'

ממשיכו של הרב שלמה הלברנץ באדמורו"ת קהילת לב טהור. כילד למד בת"ת ברסלב בצפת ואח"כ בירושלים. במונסי לא למד בשום מסגרת נורמלית חוץ מאשר בישיבת לב טהור שלא היתה ישיבה סטנדרטית אלא בית מדרש שהכיל יושבים מכל הגילאים שלמדו בעיקר ספרי חסידות. גמרא והלכה בצורה רצינית לא לומדים שם.
נשא את שרה בתו של הלל שמעון מלכא מרוקאי מתחזק שהצטרף לקהילת לב טהור. מחבר שו"ת אמרי צדיקים שהוא ספר שמבאר למה כל הרבנים וכל החרדים בדורינו הם כופרים.
בתור הסכמה כמובן שאין לו הסכמה משום רב אז הוא כותב הסכמה מקודשא בריך הוא...
יצויין כי נחמן שמעון אליהו עזר בעריכה של ספרי אביו "דרך הצלה" ו"אור הויה". הוא עלה לתודעה הציבורית כאשר הוא נפגש בתחקיר פנים אמיתיות במפגש חזיתי עם אריה לאווער - ספינר יוצא לב טהור שחזר בשאלה ובא לבקר את אמו בקרית רימנוב שבסנט אגט בקנדה. נחמן מזהיר אותו שהוא מסבך את אמו ומתלונן על זה שהוא משמיץ את לב טהור בתקשורת.
בהמשך הוא מתראיין בכלי התקשורת בקנדה ומסביר את עמדות לב טהור. בגואטמלה הוא פוגש את אבי עמיר שבא לפגוש את אחיו שאול בויער ושואל אותו אם הוא רוצה לעזור ללב טהור.... יצויין שנחמן בניגוד לאביו לא מוכר כבעל אינטלקט גדול. אברך פשוט ביותר מבחינה תורנית. כבר כמה שנים הוא מתכנן את האדמורות שלו והולך עם ראז'וואלקא כבדה ממשי ועם שקית טלית "אירענע" מעור של פרה כמנהג האדמורים וכן ילדיו בניגוד לכל ילדי לב טהור הולכים באמצע השבוע עם חלאטלך ממשי .
מתנגדי לב טהור טוענים שהוא הטוקבקיסט של לב טהור באינטרנט אבל אין לזה כל וידוא. ביוטיוב מוקלטת שיחה עם העסקן וואלמן מבני יואל שם מתבטא נחמן שכל הדיינים בדורינו הם "פאלשע דינים" ואי אפשר לסמוך עליהם. הוא גם מוקלט מאיים על אחיו נתן שפרש מלב טהור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.