רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 4 ביולי 2017

השקר מתנפץ: תוכנית עוז לתמורה מיושמת למעשה בסמינרי "אהל רחל" של הפלג

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז החדשות

300 אלף ש"ח הועברו לסמינר הפלג ממשרד החינוך עבור יישום תוכנית עוז לתמורה - הצביעות בהשחרת מוסדות החינוך שע"י גדולי ישראל - הפלג פועלים להשתקת כל כלי התקשורת בנושא 

במקביל לפעילות הפלג להטיח בוץ במערכות החינוך המפוארות של הציבור החרדי המוכוונות ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, בתקופה האחרונה בפלג מנהלים מסע רישום לסמינר החדש של הפלג המוקם בירושלים, שנפתח כסניף לסמינר אהל רחל בבני ברק, שכזכור 'מרכז החדשות' חשף לפני מספר חודשים כי הוא נרשם לתוכנית עוז לתמורה של משרד החינוך שהוגדרה בעיתון הפלס כתוכנית שנועדה לחלן את הציבור החרדי. 

אמנם, תגובת הפלג בזמנו שפורסמה בעיתון הפלס תחת הכותרת "ייסכר פי דוברי שקר" הייתה שמדובר בטעות ברישום והתוכנית לא הוכנסה בסמינר, כראיה הוצגו דוחו''ת מית''ר (מידע על תשלומים לרשויות בעלויות ובתי ספר) של משרד החינוך, בהם הופיע כי סמינר הפלג אינו מקבל תשלום עבור התוכנית, אולם, בדיקה עדכנית בדוחו''ת אלו מגלה כי אכן רק עתה לאחר 5 חודשים הופקד לסמינר סכום של כ300 אלף ₪ רטרואקטיבית עבור מימוש התוכנית בחודשים האחרונים. (זה דבר שכיח שההפקדות והדוחו"ת מתעדכנים באיחור זמן, כדלהלן). 
במקביל, על רקע פרסומים שונים של כת הפלג על סמינרים בבני ברק שהתחברו לתוכנית עוז לתמורה על בסיס דוחו"ת אלו, בדיקה בדוחו"ת המעודכנים מגלה כי הכספים הוחזרו למדינה ולא נשארו אצל הסמינר. הדבר נעשה אוטומטית, מאחר והסמינרים ביקשו לצאת מהתוכנית (אליה מתחברים אוטומטית כל שנה מחדש, וצריך להגיש בקשה ליציאה), ע"פ הוראות מרנן גדולי ישראל שליט"א, בניגוד לסמינר הפלג.
מנהל סמינר מסביר ל"מרכז החדשות": דוחו''ת מית''ר מחושבים אוטומטית ומתעדכנים באיחור לעיתים של כמה חודשים, כמו במקרה זה. סמינר הפלג שהוא מוסד חדש תוקצב בחסר בעקבות כך שלא עודכן במערכת ורק כעת הושלם הכסף רטרואקטיבית, לעומת זאת הסמינרים הותיקים הוגדרו אוטומטית בטעות במערכת זו כמי שנכנסו לתוכנית עוז לתמורה, אולם כעת עודכן רטרואקטיבית.
יצויין עוד כי בדיקה עדכנית בנתוני סמינר הפלג במשרד החינוך מלמדת כי בימים אלו הסמינר עדיין מקיים את תוכנית עוז לתמורה במלואה, והדבר ניתן לבדיקה ע"י כל אחד בלחיצה כאן.
שוב ושוב אנו נחשפים לצביעותם של אנשי כת הפלג, כאשר אך בשבוע שעבר בעצרת העדה החרדית זעקו דוברים מטעמם על הרס מוסדות החינוך החרדים ועל התערבות הממשלה בסמינרים, כאשר סמינר הפלג הוא הוא פורץ הגדר האמיתי אשר אליו הם מעבירים את הבנות משאר הסמינרים, והם פועלים על מנת לפתוח לו סניפים בערים נוספות, (כזכור, כדי למנוע טענות על כך שהסמינרים הבאים יהיו אף הם בתוכנית עוז לתמורה, הם פותחים אותם מראש כסניף לסמינר בבני ברק וממילא התוכנית שם תהיה 'בלית ברירה'). 
יצויין כי מערכת מרכז החדשות פנתה למספר כלי תקשורת, כולל אלו בהם פורסמו בעבר השמצות על הסמינרים מטעם כת הפלג, על מנת לפרסם נתונים עדכניים אלו, אך מערכת ההשתקה של כת הפלג בשיתוף פעולה עם גורמים במחוז החרדי במשרד החינוך בנושא חסמה את הפירסום. כמו כן גליון "קול החינוך" של הכת, שמתיימר לעקוב אחר פרצות במוסדות החינוך, נמנע מלעסוק בנושא עוז לתמורה מאז פורסם דבר פריצת הגדר ועד היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.