רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 ביולי 2017

להציל פדופיל על חשבון דם של נאנס מי התיר - שאלה גלויה לראשי הישיבות והרבנים שהעידו למענו של הפדופיל

הנושא קשה, מפני שבכל מצב יהודי הוא יהודי וגם כשנפל צריך לעזור לו. נכון, אנו נלחמים בפדופילים ואין מנוס חייבים לעצור את הנגע הזה חייבים לעשות כמה שאפשר להפחיד את מי שעושים זאת שיפסיקו יבינו כי הם יישבו בבית הסוהר כל חייהם אם ימשיכו, אבל מן העבר האחר האם שייך כאן תשובה, קשה לקבוע, מפני שיש כאן בין אדם לחבירו ועד שירצה את חבירו, ומה שברור הנפגע שבור ורצוץ ולא שמענו שמחל לו, במצב הזה קשה למחול

אני מתייחס לנושא מפני שרואים זאת הרבה פעמים כשנשפטים פדופילים וסוטים חרדים, הם מביאים לבית המשפט להעיד עבורם 'עדות אופי' כמה טובים שהם, ואת מי הם מביאים? אנשים חשובים. קחו לדוגמא את הסוטה מלמד בחב"ד שנשפט השבוע לשבע שנות מאסר על מה שעשה בתלמידיו, התייצבו חשובי הרבנים ביניהם גם ראש ישיבת כפר חב"ד הרב גופין והעיד לטובתו של הסוטה כמה אדם טוב הוא בכל יתר התחומים. ויתכן שהכל אמת, אבל האם הוא לקח בחשבון כמה דם נשפך לאותו בחור רייניץ שנפגע ורואה כיצד רבנים בזה אחר זה באים להעיד לטובת זה שפגע בו? האם לקחו בחשבון את הדם שלו שנשפך כמים כשהוא שומע את עדותם בבית המשפט מנסים לעזור לו?

אני יודע כי מדובר כאן בשאלה הלכתית ממדרגה ראשונה, מפני שמצד אחד חייבים לעזור לכל יהודי בכל מצב, מאידך לשפוך דם של יהודי אחר, מתייצבים כאן בפני מצב שהוא מן הקשים, אני לא יודע איך יכולים אותם מי שהעידו להראות את פניהם בפני הבחורים והאברכים שנפגעו, האם דמם הפקר?

אני כותב שורות אלו בכאב, מפני שקשה לי להכריע מה נכון לעשות כאן, הייתי רוצה לשמוע את אותם מי שהעידו האם הם התייעצו עם רבנים ומי הם ועל סמך מה הם התירו לשפוך את דמם של הנפגעים שבכו בליבם כשראו כיצד יהודים כאלו מסייעים בידי רוצח שופך דם של צעירים אותם אנס בצורה מבחילה ומחרידה

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.