רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 ביולי 2017

מהפך בהר הבית: אלפי יהודים עולים להתפלל בבין המצרים

ראשי ישיבות, רבנים ואלפי יהודים זורמים ועולים להר הבית בשבועות האבל על החורבן.

מספר העולים מתחילת השנה חצה את 17,000 יהודים. 

הופסקה רדיפת שכירי הוואקף את היהודים בהר הבית.

מהפך יהודי בהר הבית, כך מגדירים בקרב ארגוני המקדש את הנהירה היהודית המתעצמת למקום הקדוש, שתגיע מחר לשיא לרגל תשעה באב.

אלפי יהודים זורמים להר הבית מתחילת ימי בין המצרים שהחלו בשבעה-עשר-בתמוז. ההמונים שעולים בכדי לעמוד במקום הקדוש ולראות בחורבנו, מבקשים גם את גאולתו וייהודו בנוכחות יהודית.

התהפוכות שהתרחשו השנה בהר הבית נותנות את אותותיהן בחיבור היהודי שהולך ומתהדק במקום. התהפוכות הגיעו לשיא בהסתלקות המוסלמים מכל מתחם ההר למשך כמעט שבועיים, בעקבות מימוש הריבונות היהודית בפרשת הגלאים.

אתמול (א) עלו להר הבית 330 יהודים. שיא במספר יהודים ליום חול, והכפלה במספר העולים להר ביום הזה אשתקד.

אתמול גם חצה מספר העולים 17,000 יהודים שעלו להר הבית מתחילת השנה, כך מדווח ארגון "ייראה" העוקב אחר עליות היהודים להר הבית כהלכה. "ויש עוד חודשיים לפנינו" אומרים במטה ארגוני המקדש. שם נערכים לעלייה ההמונית להר הבית בתשעה באב.

"לאחר יובל שהיינו כחולמים, אנחנו צופים בזינוק כמותי שלא נראה בהר הבית מאז שחרורו". תיאר דובר המטה אסף פריד. התחלנו את השנה בנסיקות של 130 אחוזים וכיום אנחנו כבר חווים זינוקים דרמטיים של 200 אחוזים.

הרב שאול דוד בוצ'קו ראש ישיבת היכל אליהו בכוכב יעקב שעלה השבוע להר הבית לראשונה בחייו, התרגש במקום וקרא לכל יהודי לעלות להר. עוד עלה אתמול לראשונה הרב חייא בן חמו מרבני מודיעין שאמר כי נוכח המהפכה היהודית בהר הבית מתרחב החיוך של רבי עקיבא שעלה להר הבית בימי הגלות.

בין אלפי העולים השנה בבין המצרים נצפו גם הרב משה טנדלר חתנו של הרב משה פיינשטיין זצ"ל, הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב ראם הכהן ראש ישיבת עתניאל, הרב יצחק ברנד מרבני עמנואל, הרב יצחק לוי, הרב חיים עוזר חייט, הרב יאיר פרנק רבה של עמונה, הרב אלישע וולפסון ועוד. רבה של צפת הרב שמואל אליהו בירך את העולים להר מצפת וקרא להם לעלות למקום כבני מלכים.

העולים להר הבית אמש דיווחו כי המשטרה גדעה את רדיפות הוואקף אחר קבוצות היהודים. העולים מספרים כי "למרות שובם של המוסלמים להר הבית, שכירי הוואקף מנועים מלהיצמד אלינו. וזאת הקלה גדולה לאחר התחושות הקשות שנוצרו ממה שקרה כאן. זה גם מאפשר לנו להתמקד בשלנו ולהתייחד במקום ללא ההפרעות המציקות והמאיימות ששררו כאן, אומרים העולים".

במנהלת ההיגוי של עולי הר הבית מדווחים כי המשטרה קשובה לצורכיהם של עולי ההר. מפקדי המחוז והמרחב יורם הלוי ודורון תורג'מן יחד עם מפקדי השטח מסורים ועושים רבות לפתירת כל הבקשות והדרישות שמתרבות עם הגידול המבורך במספרם של פוקדי ההר בטהרה. למרות זאת, "נמשיך לצום בתשעה באב עד שהדרג המדיני יסיר את גזירותיו האוסרות כל פעולה יהודית גלויה בהר הבית", אומרים העולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.