רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 ביולי 2017

מאיר יששכר ומלכי רוזנר

מאת חוקר 'לב טהור'

בימים האחרונים מתפרסמות ספקולציות לגבי מינויו של מאיר רוזנר כמנהיג לב טהור. אני לא הייתי מתייחס לזה. מדובר באברך עסקן שכל ימיו בלב טהור היה מנהל אדמניסטרטיבי של הקהילה ולא מנהיג רוחני.
לפני יותר מעשרים שנה היה מאיר רוזנר אחד הבחורים הכי מצויינים בישיבת קאשוי. קיצוני מאוד בדעותיו ולא פלא שהלך אחרי הלברנץ. הוא מגיע ממשפחה חשובה בקאשוי. אביו הוא גיסו של הרב אברהם שלמה בלום מח"ס ישא ברכה ובנו של הרב מקאשוי והוא נכד של הרב חיים יעקב רוזנר אבד"ק טערצאל בארה"ב ומרבני סאטמר. אשתו מלכי היא בתו של אחד מהקיצוניים יותר מרבני הקנאים בארה"ב - הרב יואל מורגנשטרן מנהיג בני יואל  וחתנו של הרב נפתלי הירצקא העניג אבד"ק שארמאש מברוקלין. שניהם קמו יום בהיר אחד ועברו מקאשוי ללב טהור וניתקו כל קשר עם משפחתם. דבר שהקים עליהם את קאשוי.
מאיר רוזנר מוגדר על ידי נפגעי לב טהור כממנוה על הרווחה - דהיינו הוצאת ילדים מבית הוריהם לחינוך מחדש במשפחות אחרות. בתקופת קנדה - אונטריו הוא הרבה להתראיין בתקשורת ולהסביר את עמדות לב טהור. הוא גם אמר שהוא מעוניין בשלטון החמאס במדינת ישראל. עם זאת בגואטמלה הוא לא התראיין בעיקר בגלל שהוא לא יודע ספרדית.
אם אני מקשר נכון הרי שבתו טאובי נשואה ליואל הענוך הלברנץ בנו הצעיר של הלברנץ שדווקא יודע ספרדית והופיע הרבה בתקשורת הגואטמלית.
הנישואין היו בגיל צעיר והסבא הרב משארמאש - בני יואל לא היה בחתונה. העסקן וואלדמאן אמר שהרב מבני יואל בוכה כל הלילה ולא יושן בגלל זה.
מלכי רוזנר היא המחנכת הראשית של בנות לב טהור. בעבר צוטט במשפחה שאחת מבנותיו של נתן הלברנץ שהיתה כבת במשפחת אומנה אצל משפחת מושקוביץ מחסידי בעלזא במונטריאול - סיפרה שמלכי רוזנר אמרה שרק הנשים של לב טהור יזכו להיגאל כשיבוא המשיח וכל הנשים בעולם יתחננו שהן יתנו להם גם לבוש כמו של לב טהור אבל לא ניתן להם כי לא מגיע להם שילכו לגהנום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.