רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 ביולי 2017

להעמיד דברים על דיוקם

מאת א. בן מנחם

לפני מס' שבועות אחרי שהגה"ח הרב גדליה אקסלרוד הוציא מכתב להורים בחב"ד בו הוא קורא להם להוציא את ילדיהם מישיבת חב"ד בצפת, עקב כניסתם לרשימת הישיבות המעודדות גיוס, הגיעו כמה ר"מים מהישיבה בצפת, ושקרו עליו שכל הישיבות בחב"ד נחשבים מעודדי גיוס (חוץ משתי ישיבות), והם לא מבינים מה הוא רוצה מהם, ישבו ערב שלם ושקרו שקרים על שקרים לרב, דיין, מהקבוצה שלהם (כביכול), ואז בלחץ גדול שלהם הרב נתן להם מכתב שהמצב בעייתי בכל הישיבות ולא רק בצפת. והתקיף את בי"ד רבני חב"ד (ע"פ בקשתם). 

לאחר קבלתם את המכתב, פרסמו באתר שלהם - חבד-אנפו "מכה למתנגדי ההסכם-הרב אקסלרוד חוזר בו מהתנגדות להסכם חב"ד עם הצבא" לאחר שהרב ראה את הכתבה, וביחוד לאחר שהרב קיבל את רשימת הישיבות (במסמך רשמי של דובר משרד החינוך) הרשמות במשרד החינוך כמעודדות גיוס ובתוך כל הרשימה מחב"ד מופיעים רק שתי ישיבות, צפת ונצרת עילית. הבין הרב שאותם ר"מים שקרו עליו ואין להם דין ואין להם דיין (תרתי משמע).

לכן החליט הרב להוציא הבהרה לציבור בחב"ד, היות וביום שני הקרוב אותה קבוצה מושחתת מזמינה עוד הפעם את הבחורים ללשכת הגיוס בתל השומר להסיר 'מעמד בן ישיבה' תמורת אישור לשנה קבוצה, נגד דעתו המפורשת של הרבי.

הוציא הרב מכתב חריף, בו הוא כותב שאם אין ברירה צריך לוותר על נסיעה לקבוצה, והעיקר לא ללכת לצבא שהיום הוא גרוע יותר מתמיד, ובחורים ואברכים יורדים שם מתורה ומצוות, ודבר זה מפרק משפחות שלמות באנ"ש ואין פוצה פה.

במכתבו מתקיף הרב את אותם ראשי ישיבות (הידועים בחב"ד) ששולחים את תלמידיהם לצבא תמורת בצע כסף, ובעצם מי שחשב שהרב חזר בו מדבריו על הישיבה בצפת, מבין שלא רק שלא חזר בו אלא הגדיר אותם כ"מקבלי שוחד מהצבא".

אנו תקוה שכל אבא שחס על ילדיו יציל אותם ממסדות אלו כדי שישארו ילדים חסידים ותמימים הקשורים לרבי לתורה ולמצוות, ולא לצבא השמד.
למכתבו של הרב אקסלרוד באיכות מלאה כנסו כאן:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.