רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 ביולי 2017

הקרב על ההנהגה ב'לב טהור' - פרטים מתוך חדר ההנהלה של 'לב טהור'

מאת איש 'לב טהור'

שלום רבי חיים...

כבר זמן של כמה חדשים, שיש לי גישה לאינטרנט בלי שאף אחד פה יודע מזה. במשך כל הזמן פחדתי שהרבי או שאר אנשים ידעו מזה, למעשה היה מה שהיה, ורבינו הגדול איננו. תורתו מגן לנו.

במשך כל הזמן קראתי בשקיקה בהבלוג שלך, לראות מה קורה בעולם הגדול, ונהנתי מאוד.

הנה אני רואה שמאורע כזה שמעניין כל העולם החרדי, אבל אף אחד לא יודע בדיוק מה קורה שם. זה סימן יפה לקהילתינו, איך שהם מנותקים מהעולם ואין אפילו תמונה אחד או סימן של מה שקורא במחנינו, רק השערות ודיבורים פה ושם. אשרי לנו ואשרי חלקנו.

אני לא יכול ליתן לך כל הפרטים של המאורעות פה. אפשר במשך הזמן. בליל א' - עת היתה מיטתו של רבינו תמ"ל על הדרך לגוטאמאלא, התקיימה אסיפה כללית אצלינו על המשך ההנהגה. האסיפה התחילה בשעה 1:00 בחצות, ונמשכה עד השעה 6:30 לפנות בוקר. הציבור היה מאוד מבולבל מהמצב, כל זה נחת עלינו בהפתאה ולא היינו מוכנים לכל זה. היה שם קולות וברקים עד לב השמים, כל אחד אמר דעה משלו. היו שצעקו שבלי הרבי אין כלום ואין ממשיך אחרי הרבי. אחרים שאגו שצריך להיות מנהיג אבל לא רבי. היה שם אחד שדפק בשלחן ושאג בקול רעש גדול "אז ס'וועט נישט זיין דא א רבי וועט דער שטן ווערן רבי" - אם לא יהיה פה רבי, יהיה השטן פה הרבי. היה שם קולות וברקים.

היו שדברו שר' מאיר יששכר ראזנער יהיה הרבי, יען והוא היה תלמידו המובהק של רבינו, ויצק מים על ידו ורבינו סמך עליו בב' ידים. אחרים רצו שר' נחמן שמעון אליהו יהיה הרבי, כי הוא בנו הגדול של רבינו, והכל עובר על ידו, וזכות אבות מסייעו. והיו אחרים שצדדו ליקח רבי לאו דווקא מהיושבים ראשונה, רק עובד השם באמת ובתמים, כמו ר' פנחס פעדער שהוא אינו מהראשים, אך הוא צדיק וירא שמים מרובים באמת ובמסירת נפש.

סוף דבר היה שם קולות, כולם בכו וכולם צדדו אחרת... לבסוף ראו שהמצב עדיין מבולבל, ואי אפשר לדון בדבר בשפיות, כי הדעת של הציבור אינו צלול ברגעים כאלו, בשעה שמטתו של רבינו עדיין מוטל לפנינו. על כן החליטו לדון בה אחרי השבעה בדעה צלולה, הגם שאמרו בפירוש שיכול להיות מחמת מצב הזמן והמקום, יהיה צורך לאסוף אסיפה באמצע השבעה ולהחליט על רבי או מנהיג.

בשעת הלווייה הלכו ר' נחמן ואחיו ר' יואל הצעיר בשלובי יד, ובכו שניהם במיוחד.

כמה סקופים מהלוויה:
כשהמיטה נכנס לבית המדרש, היו שם צעקות רמות וגבוהות, אשה ספרדיה שאג מהעזרת-נשים: "רבונו של עולם, יש לך כבר הרבה צדיקים למעלה, למה היית צריך לקחת מאיתנו את רבינו"?!
כשהמיטה נכנס, השליך הר"ר פנחס פעדער על המיטה - על רבינו ממש - וצעק קולות וברקים. כמה אברכים לקחו אותו משם בכח.
כשהתחילו ההספדים, נהייתה איזה מהומה בשעת שהאחים וויינגארטן התחילו לצעוק "ווער ביסטו צו מספיד זיין דעם רבי'ן, פארשטייסט דען צו זיין קדושה"? - מי אתה להספיד את הרבי, האם אתה מבין בקדושתו? - לדעתם אסור היה שיהיה הספדים אצל הלוויה, כי אף אחד לא גדול מספיק להבין בו. הרב מאיר יששכר ראזנער הלך והרגיע את הרוחות.
לפי מהלך הלווייה היה נראה שר' מאיר יששכר יהיה המנהיג, אמנם ראו בפירוש שר' נחמן רוצה להיות רבי.
אחרי הקבורה, הלכו כמה בחורים ללוות את ר' נחמן כרבי. אבל בפועל אי אפשר לידע בבירור מה יהיה שם.
כעת מדברים ברצינות שיהיה שני רבי'ס, אחד בגוטאמאלא ואחד במקסיקו.

שכחתי לציין עוד דבר:
באמצע ההספידים, שאג הר"ר פנחס פעדער (שהוא היה אויס מענטש מכל הנעשה... הוא גר במקסיקו אבל היה בארה"ב לצורך קיבוץ כסף ושמע מכל זה אחרי שבת והגיע על הלווייה). הוא התחיל לשאוג בקול, שאם רוצים - יכולים להחיות את רבינו בכח של אמונה פשיטה. כמו שהיה אצל הבעל-שם-טוב, שבעת פטירתו רצו התלמידים להחיות אותו. ואם כל אחד יאמין באמת ובלב שלם, יכולים להחיות את רבינו.
סוף דבר:
הציבור פה באמת מבולבל, ואינו יודע מה יהיה הסוף פה, ואיך ההנהגה ימשיך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.