רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 ביולי 2017

"החברה החרדית מתפוררת" טוען יועץ ראש הממשלה

אורח לרגע רואה כל פגע, אימרה ידועה, אין ספק כי הוא העלה נקודות קשות ממה שקורה בחברה החרדית זו אינה מה שהיתה לפני שנים, זה נכון שמחליפים בגדים ורואים היום מה שלא ראו בעבר, אבל האם היא באמת מתפוררת, כאן אפשר להתווכח
יועז הנדל, פובליציסט והיסטוריון, מי שמכהן כיועץ לראש הממשלה יוצא למתקפה חסרת תקדים כנגד החרדים, במאמר שפרסם במוסף לשבת של 'ידיעות אחרונות' שם הוא טוען כי המהפכה בחברה החרדית "כבר מתרחשת". לדבריו: "ראשים עפים, זהויות מתחלפות, הבגדים משתנים. עידן הפוסט – חרדיות התחיל.
לטענת הנדל החברה החרדית "מתפוררת", יוצאת לעבוד, משילה את המלבושים האשכנזיים שאימצה מהגויים ועוברת לג'ינס, א"א שכולם ישבו וילמדו. אין דבר כזה בעם היהודי.
הנדל ממשיך ועוקץ את החרדים: "את הטור הזה יקראו הרבה חרדים למרות שבעיתון יש תמונות לא צנועות". הם מקשיבים לרדיו, הם מפצחים טלפונים כשרים כדי לגלוש באינטרנט, מחזיקים טלוויזיה בארון".
את המהפכה תולה הנדל "בעליית מחירי הדיור" שמחייבות מקור הכנסה נוסף, והאינטרנט שמנגיש את החברה החרדית לתכנים כפרניים הנמצאים ברשת".
לאחר מכן תוקף הנדל את הצייצנים החרדים, "הרפורמים לא הגיעו בהמוניהם, הכל סוכם ונחתם, ותשקוט הארץ ארבעה חודשים, עד שהגיעו הצייצנים החרדים..לכאורה החרדים לא גולשים באינטרנט, בפועל עולם חרדי שלם מתקיים ברשתות החברתיות, עולם שיוצר משברים  נוסח השבת ויהדות התפוצות. כך נוצר הלחץ על המפלגות החרדיות ומשם על נתניהו, לבטל את מתווה הכותל".
יהיו רבים שיסכימו עמו במיוחד בכמה מן הדברים שהעלה, אבל עד לקביעה כי זו מתפוררת הדרך רחוקה מפני שלא כולם החליפו לג'ינס ולא כולם שינו דרך וכיוון, מציאות היא שציבור גדול מאוד ממשיך לשמור על ה'חרדיות' משתדלים לא לחרוג יותר מדי, אם כי אין ספק שיש היום רבים ששינו כיוון
באשר לעולם האינטרנטי, זה נכון שהעולם החרדי חדר חזק לרשת זו מפתחת עם יותר ויותר אתרים חרדים מפני שיש בהם צורך ואלו היום גם מכתיבים את סדר היום, העיתונות החרדית איבדה הרבה מכוחה בשל אי היכולת להתמודד עם המהירות והחוזק של הרשתות והוואצאפ שרץ ומדווח בכל רגע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.