רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 ביולי 2017

התמליל בשיחת יום טוב חשין עם הרב סירוטה


מאת ברסלבר

הרב יום טוב חשין:

אני לא יודע כמה הרב מעודכן [בפרשיית ברלנד]

הגאון הרב מאיר סירוטה:

אני לא מעודכן בכלום

הרב יום טוב חשין:

במה שקורה

הגאון הרב מאיר סירוטה:

עברית: כלום!

הרב יום טוב חשין:

ישנם כאלו שאינם מודעים בכלל למה שקורה

כל מה שידוע להם הוא, שעל האדם ששמו הוא כך וכך...

הגאון הרב מאיר סירוטה:

הוא מפוקפק גדול ומנוול גדול! זה שמעתי כבר.

הרב יום טוב חשין:

עכשיו, ידוע לנו מנסיון שכמה שאנשים מתארים לעצמם באופן עקרוני, שגם אם נגיד שהאדם הזה הוא המנוול הכי גדול ואיש העולם התחתון הכי גדול, אף-על-פי-כן יש סברות לכאן ולכאן, אולי צריך

הגאון הרב מאיר סירוטה:

לא. אין לי סברות, אני מתכוון... אני לא... זה לא נוגע אליי

הרב יום טוב חשין:

אומרים שהרב היה אצלו

הגאון הרב מאיר סירוטה:

הייתי אצלו

הרב יום טוב חשין:

מה פשר הדבר

הגאון הרב מאיר סירוטה:

אני יספר לך מה היה, הגיע אליי אברך שאף פעם לא היתה לי הכרות קרובה איתו, קוראים לו דוד מילר אני עוד מכיר אותו, את הבחור הזה, כבר שמעתי עליו שהוא משוגע, מאז שהוא נולד ועד היום שלאבא שלו יש ממנו "יגון ואנחה" הוא היה משוגע גדול, אני מכיר... [את המקרה הזה], משוגע גדול והוא אף פעם לא שאל אותי שאלה [הלכתית] ואף פעם לא היה לו שום קשר איתי, הוא "הלך מכות" עם אשתו, אשתו הזמינה לו משטרה, כדרכם של כל האנשים מהסוג הזה, אשתו קשורה לאליעזר ברלנד, היא מהקהילה שלו, אז הוא בא לבכות אצלי בדמעות שליש שה"שלום בית" אצלו מתפרק [והוא אומר לי:] יש רק אחד שיכול להציל את זה, אם אליעזר ברלנד ירים טלפון לאשתו, אפילו שהוא המנוול הכי גדול [אז בנסיון להתחמק מפגישה עם ברלנד] אמרתי לו אין לי כוח!, אין לי כוח! תעזוב אותי, תעזוב אותי, אז הוא ישב אצלי חצי שעה ובכה, [והוא אומר לי:] תרחם! תרחם על החיים שלי, תרחם על אבא שלי...! בוא, מצווה, אף אחד לא יכול ללכת לבקש מאליעזר ברלנד להרים טלפון לאשתי, רק אתה! לא מרשים לאף אחד להיכנס, אתה תבקש ממנו, אז הוא ירים טלפון

והעניינים אצלי יסתדרו, בכה, ממש כמו תינוק אמרתי לו: אבל עושים שם תמונות, ועושים שם... אני לא צריך את זה! אני לא רוצה את זה, אז הוא אומר לי, הוא "הרים" לי את כולם...איך קוראים לו... בזנסון ההוא, ועוד אחד, איך קוראים לו... אני מכיר את האנשים האלה, אני מתכוון האנשים האלה הם אמנם, מסכנים, תפוסים באמונתם בו, אבל הם... [אנשים שפויים יחסית], אני מכיר את האנשים האלה כבר שנים, הוא אומר לי: לא יהיה לך שום תמונה, לא יהיה לך שום דבר אתה נכנס, אתה מבקש שיעשה טלפון, זה יהיה הסוף.

בן אדם בוכה אצלי, הוא מתחנן אליי "שלום בית"! בוא תיכנס! אין לי בעיה, נכנסתי... נסעתי לשם, נכנסתי לשם הוא אמר לי את ה"תורות" שלו, קמתי ואמרתי לו: מה יהיה? [אז הוא אומר לי]: אני מרים כבר טלפון

ויצאתי ונסעתי, זה מה שהיה.

הרב יום טוב חשין:

הם [אנשי ברלנד] עושים מזה עסק שלם, זה לא כזה תמים,

הגאון הרב מאיר סירוטה:

זה שהם לא "תמימים", זה אני יודע,

הרב יום טוב חשין:

דוד מילר הוא לא כזה תמים גדול, דוד מילר הוא אחד מאנשי שובו בנים הגדולים ביותר שישנם היום

הגאון הרב מאיר סירוטה:

שמעתי עליו שהוא הלך להפגנה ההיא וההיא, בתור בחור צעיר, ועשה את הפעלול הזה והזה... שמעתי עליו [סיפורים] מאד לא טובים, אבל לראות אותו בעיניים ולדבר איתו לא יצא לי אף פעם, אף פעם לא דיברתי איתו

[מסביר למה הוא האמין לסיפורו של מילר] ושהוא יכול "ללכת מכות" עם אשתו - עד שאשתו תקרא משטרה זה תיארתי לעצמי שזה יכול בהחלט להיות לגמרי נכון!

הרב יום טוב חשין:

ובכן, מדובר בעוד תרגיל מוכר שלהם, לא חסרים אנשים שיכולים להיכנס לברלנד, הם [אנשי ברלנד] מסתובבים הלוך ושוב ועושים את כל המאמצים שבעולם כדי להכשיר את השרץ והם משתדלים להביא אליו כמה שיותר אנשים, ועכשיו הם הולכים לצאת עם זה... הם כן צילמו

הגאון הרב מאיר סירוטה:

אחר כך [אחרי שהבטיחו שלא יצלמו] הם אמרו לי שיש מצלמות [של שרות בתי הסוהר] מכל הכיוונים, לגבי הנקודה הזו הייתי תמים, לו הייתי נעצר שניה לחשוב על כך שהמקום מוסרט ומצולם, ייתכן שלא הייתי מגיע.

הרב יום טוב חשין:

זהו עוד אחד מהתכסיסים שלהם, [לייחס את התמונות שיתפרסמו לצילומי השב"ס...]

הגאון הרב מאיר סירוטה:

כן, מה אני יכול לעשות, אני מכיר את הנפשות, אני מכיר את הנפשות אני מרחם עליהם, מסכנים, תועים אחרי אדם מלוכלך, אבל אני לא יכול להיות אותו אחד, ש...

הרב יום טוב חשין:

זה שהרב רוצה להישאר לעמוד בצד - זה מאד חשוב אבל מה עושים עם העובדה,שהם כן הולכים לפרסם תמונות, הם אוספים בינתיים, הם עשו עם כל רב תרגיל אחר, והתכנית שלהם היא לצאת בסופו של דבר עם חוברת או עם סרט, שתיצור כביכול תמונה שכאילו גדולי ישראל אוחזים ממנו.

הגאון הרב מאיר סירוטה:

אם אכן תהיה כתובה שם מילה אחת בשמי, אז אני אפרסם הבהרה שבה אכתוב שאני הייתי שם כי התבקשתי לעזור ב"שלום בית" ,אני לא מתערב בפרשיות כאלה, ומי שכותב בשמי ומפרש את הגעתי אליו !בצורה כזו וכזו - זה שקר וכזב.

[לגבי הפרשייה באופן כללי]

אני לא ב"עולם העליון", אני לא ב... אני לא ב....אני מצוי [בעניינים] "בתוך עמי אנוכי יושבת" !אני מדבר עם כולם ואני שומע הכל, אם אני לא אומר תגובות אין פירוש הדבר שאני לא שומע, אני שומע ואני שומע ואני שומע ואני שמעתי, אני מתכוון...

הייתי אחד מהראשונים שנחמן שלום ביקר אצלם, מוצאי יום כיפור הוא היה איתי בשול [בית הכנסת ברסלב במאה שערים, והוא תיאר בפניי את כל הסיפור, את כל מהלך הדברים, שעה וחצי תמימות ישבתי איתו, במוצאי יום כיפור, אני לא זוכר איזו שנה, אני רק זוכר שזה היה במוצאי יום כיפור, הוא ישב איתי בשול

ותיאר בפניי את כל התהליך, את מה שהוא ראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה