רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 ביולי 2017

ה'אור החיים' הקדוש

היום יום ט"ו תמוז הוא יום פטירתו של אחד מגדולי חכמי ישראל בדורות האחרונים, רבי חיים בן עטר, המכונה בישראל 'אור החיים הקדוש' על שם ספרו ופירושו לחמישה חומשי תורה 'אור החיים'.

רבי חיים בן עטר נולד במרוקו בעיר סאלי ושם התגדל בתורה ובקדושה ונודע כצדיק ומקובל בעל מופתים, כל ימיו השתוקק לעלות לארץ ישראל, ולבסוף הגשים את חלומו והגיע תחילה לגליל לעכו ואחר כך לירושלים עיר הקודש שם ייסד ישיבה עם חבורה של בני עליה שמטרתו הייתה שיפעלו תיקונים כדי להחיש את גאולת ישראל.

כעבור פחות משנה משבתו בירושלים נתעלה לגנזי מרומים והוא בן 47 שנה בלבד, אור החיים נטמן בבית העלמין בהר הזיתים. אור החיים הוא אחד מארבעה גדולי ישראל שזכו לתואר 'קדוש' בפי העם, והוא משום עיסוקו הגדול בסגולת ישראל ובשאיפת גאולתן של ישראל. (כהשל"ה הקדוש, האלשייך הקדוש, ועוד).  

אור החיים כתב ספרים שונים בקבלה ובהלכה, מפורסם חיבורו 'אור החיים' על התורה שהתקבל בחיבה בתפוצות ישראל.

כשנפטר אור החיים הקדוש מספרים החסידים שרבי ישראל הבעל שם טוב מייסד החסידות, שהיה מקושר אליו בקשר של נשמות, הרגיש ואמר: כבה הנר המערבי'.

במקומות רבים רגילים ללמוד את פרשת השבוע עם פירוש אור החיים. וגם בקרב אדמו"רי החסידות ישנה הערצה רבה לדמותו של רבי חיים בן עטר זכותו תגן עלינו.

בבתי כנסת שונים יציינו היום את פטירתו של הצדיק,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.