רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 ביולי 2017

קנאות לכבוד האדמו"ר שליט"א

מאת במערכה

לולא התורה היינו למדים צניעות מן החתול. לולא התורה עלינו ללמוד קנאות מחסידי ויזניץ מרכז. רק פגעו באדמו"ר, והקנאות פרצה במלוא עוזה. אין לנו לדון אדם בשעת כעסו גם אם התיץ שבר והזיק וחילל את הקודש כפי שעשו אמש פלג חסידי ויזניץ מרכז בשל זלזול של כמה מחסידי באבוב לטענתם באדמו"ר שלהם, אבל ללמוד לקח ודאי יש. אם זה קנאות שפורצת על אמירה מזלזלת אחת של בחור אחר ברבה שלהם, כמה וכמה היה לכל יהודי להתפרץ ולנקא לכבוד אלוקיו.
כמדומה שתמונות כמו אלו שמגיעות מבני ברק, לא נראו הרבה זמן. פוגרום של ממש. התמונות מהמקום ממש מזעזעות. כל הספסלים בבית המדרש הפוכים. חדרים, בגדים, מתלים, פחים, הכל בכל מכל כל הפוך ומושלך.
ולמה?? לפי טענת כמה מחסידי פלג ויזניץ מרכז, קבוצת בחורים מישיבת באבוב הסמוכה ל'מרכז חסידי ויז'ניץ', צעקה לעבר האדמו"ר וחסידיו, עת יצאו לקידוש לבנה ברחובה של עיר, את שמו הפרטי של הרבי מויז'ניץ בכוונת זלזול. למרות שניסו להשתיקם הם המשיכו בשלהם, ובתגובה עלו עשרות אברכים ובחורים מחסידי ויז'ניץ לבנין הישיבה, הכו את הבחורים הללו על שפגעו בכבוד רבם ועוד בפניו, ושברו והפכו כל מה שרק יכלו.
בנוסף פי העדויות  גם המשגיח הוכה על כך שלא מיחה בהם ולא עצר אותם מלעשות כן. כמו כן הושחת שער הכניסה לבנין המכונה 'שער שארף' - המעוטר באותיות התורם ולעילוי נשמת קרוביו. כמו כן אחד הבחורים מישיבת באבוב נפצע ונזקק לטיפול רפואי.
עד ראייה, שמגולל את הסיפור מתחילתו ועד סופו מספר: "היה זה בעת קידוש לבנה של החסידים בראשות הרבי מויז'ניץ", סיפר, "בחור שלטענת הבחורים לא לומד בישיבה אלא התארח בשבת בישיבה צעק מהבניין המשקיף על פני מרכז חסידי ויז'ניץ שלוש פעמים את שמו הפרטי של הרבי. בפעם השלישית בה קרא את שמו, הרבי הרים את עיניו למעלה - מה שהספיק לחסידים לעשות את הצעד הבא.
"מיד לאחר שהסתיים קידוש לבנה הגיעו למעלה ממאתיים אנשים צעירים, מבוגרים וזקנים שפרצו את השער והורידו את האותיות עם הכיתובים שעל השער, לעילוי נשמת תורם הבניין"
"הם עלו לקומה הרביעית, שם פגשו בחור שניסה לעצור בעדם. הם העיפו אותו ונכנסו לחדרים של בחורים משיעור א' שישנו, הם הפכו אותם מהמיטות אמרו להם "יש פה שריפה תתפנו מהבניין"
אותו עד ראייה מוסיף: "הם הפכו את כל בית המדרש - ביצעו בו פוגרום, הפכו את כל הספסלים ורוקנו את כל ארון התפילין על הרצפה".
"הם לקחו את המטפים של הכיבוי והתיזו לכל עבר כל החליפות של הבחורים ובית המדרש, הכל התמלא באבקה לבנה".
"הם אף פתחו את ארון הקודש וצעקו: "אתם לא יהודים, אפשר לקרוע את ספר התורה שלכם". הם עקרו מזוזות, ורק כשהם שמעו שהמשטרה בדרך לשם החסידים ברחו".
גורם בחסידות ויז'ניץ מסר בתגובה: כי: "מדובר בקבוצת בחורים אמריקאים שכבר חודש עושים אצלנו בלאגן בטיש ובסעודה שלישית. אתמול זה התפוצץ כשהם צעקו את השם של הרבי כשהוא היה בקידוש לבנה".
וביום שישי גם יצאו חסידי ויזניץ מרכז למלחמה. לפנות בוקר של יום שישי הם הסתובבו ברחבי העיר אלעד ואספו מכל תיבת הדואר בעיר החרדית אלעד עיתון מקומי – והשליכו את כל הגיליונות אל פחי הזבל ושפכו עליהם מים.
עורך המקומון 'קוראים אלעד' עורר את זעם החסידים, לאחר שבדיווח על ביקורו של הרבי בעיר, צוין שמו המפורש: "הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר שליט"א". ולא כתב האדמו"ר מויזניץ.
בהודעה ב'וטאצאפ-פון' של הקהילה באלעד הוכרז בלילה כי "קרה דבר איום ונורא בעיר אלעד. שמו את השם של הרעבע הקדוש בעיתון 'קוראים אלעד', ו'צריך לעשות מה שצריך לעשות'. שכל האברכים יתאספו ב'נחלת יצחק' (שמו של מרכז מסחרי ידוע הנמצא במרכז העיר) ומשם נקבל הוראות מה עושים הלאה".
חלק מהחסידים הזועמים, שראו בהזכרת שמו המפורש של הרבי, שנועד להבהיר לקוראים באיזה אדמו"ר מויזניץ מדובר – עלבון, אף פתחו באיומים והטרדות של עורך המקומון.
טוב. עד כאן חלק קטן מהסיפורים. בעיקרון זה לא מעניינו. אבל זה כן אמור ללמד אותנו. בזמנים ובימים שהקנאים לדבר ד' אלו שיוצאים למחות על כבוד שמיים וקוראים להם מחללי שם שמיים, צריכים כולם לראות מה קורה לאנשים כשפוגעים ברבה שלהם שהם מאוד מאוד מעריכים. התפרצות ללא מעצורים. על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.