רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 ביולי 2017

המשגיח בצפת ירון נאמן: מבחינתי הצבא הוא שלימות של ישיבות תומכי תמימים. כיצד חולשה הופכת לאידיאל. מאמר מעמיק על ההתדרדרות החדשה בצפת - הצבא הוא יסוד הישיבה!

לכל עשרות אלפי קוראי 'בעולמם של חרדים'.

יודעים אתם קוראים יקרים כי למעשה כיום אין לחברה החרדית בכלל כלי תקשורת. כלי תקשורת נועד מלבד להביא ידיעות הרי נועד להוות כלי הקורא לציבור ליישר את דרכו. המודיע/המבשר/מיום ליום/יתד כמובן שאינם באים לדווח אוביקטיבית ולהעיר או למחות. הם עיתונים שנועדו לסנגר ולדברר את המפלגה. ברור שהשבועונים בסופ"ש מקבלים כסף להאדיר את שמו של זה או חצר זו וישיבה זו ואין ביניהם כלל קשר עם יישור הציבור עם תקשורת מחנכת.

הכלי היחיד כיום שנותר הוא רק 'בעולמם של חרדים'. אנשים יודעים כי כשרוצים לקרוא משהו מהשטח באמת וביקורת ענינית על תופעות הרי כיום רק 'בעולמם של חרדים' הוא המקום. ולכן אנו מאד מתחשבים עם הידיעות וסינון החומר כי אנו יודעים עד כמה הציבור מבין את ייחודיותו של הכלי הזה. הוא לא בא רק להעביר מידע הוא בא להתריע לפקוח עין וליצור קרקע לשינויים חיוביים בתוך היהדות החרדית לאורם של המסורת של שתדלני ישראל לאורם של חכמי הדור שבכל דור.

איש מלחמות ה' ר' חיים שאולזון נחשב כיום בין העיתונאים הכי ותיקים שיש לציבור החרדי כאשר כבר מגיל 18 עסק בעיתונות לוחמת ומחנכת והוא ממשיך ללא לאות כאשר כיום תפקידו קשה שבעתיים מול כל אותם שינויים מרחקי לכת שהחברה החרדית השמרנית עוברת.

הנושא של גיוס חב"ד על ידי וילשאנסקי מצפת אמור להדליק שוב ושוב נורות אדומות אצל כל מי שדור העתיד יקר לו. נסכם מה שאנו כותבים כאן כבר כשנה וחצי ונמשיך להזהיר כי הצבא הבין כי דרך חבד אפשר להשחיל הכל לתוך החברה החרדית ובתוך חבד עצמה דווקא על ידי יוסף יצחק וילשאנסקי אדם שכיום הכי חלקלקל הכי ערמומי והכי נוכל מכל הרבנים והעסקנים. אדם שפיתח ישיבה ובית ספר למירמה ונוכלות איך לשקר איך להתייפיף בחלקלקות לשון ולהחלם ולהוציא מהמדינה תקציבי ענק לבניו ולבני בניו. האיש הזה בטעות עומד בראש פירמידה ונהנה מעידודו של משה הבלין שפשוט גזר כאן קופון [ראה פוסט נפרד עליו].

התופעה העכשווית בצפת היא לעבור מהצד של לית ברירה להפיכה לאידיאולוגיה.

ישיבת צפת בתקופה האחרונה משדרת כי הצבא אינו ברירת מחדל אינו בדיעבד אלא למעשה זה היסוד. הציטוט שהבאנו בכותרת הגיע אלינו במייל האדום לפי דברי המייל [שעומת עם עוד כמה מיילים] ירון נאמן הוא בעל תשובה קיבוצניק שהגיע לצפת וכיום תופס עמדה מאד בכירה. והוא קיבל הוראה מגבוה לא להפסיק לרגע אחד לקדם את ההליכה לצבא כטרנד. בגרויות זה פשוט מתנת שמים שהישיבה מעניקה וזה חלק בלתי נפרד מסדרי חסידות וגמרא!!!!

מקובל משמיה של המשגיח איש המחשבה ר' לייב חסמן מטלז ע"ה שהיה נוהג לדרוש על חטא עץ הדעת, חטא המרגלים, חטא העגל וחטא קורח כך:

רואים אנו שהיו כמה חטאים בהיסטוריה של עם ישראל שהקב"ה לא הסכים למחול עליהם ולאידך רואים אנו חטאים שהקב"ה כן סלח למרות שהיו חמורים ביותר וכמו מכירת יוסף וכ'. והתשובה היא כך:

חטאים הטבע של חוטא כי אחרי החטא במקום להתחרט ולהרכין ראשו ולומר חטאתי לה' כמו דוד המלך, הרי הטבע שהחטא גורם לאדם להיות יותר גס ומידות שלו נהיות יותר מושחתות וכך דווקא אחרי החטא האדם אומר שהחטא אצלו זה אידיאולוגיה. אדם הראשון אומר המדרש שאחרי החטא אמר 'אכלתי ואוכל עוד' והיה ר' לייב חסמן מסביר כי זה החטא שהאדם מחליט שהחטא הוא דרך חיים כך גם חטא העגל. יש לכם בעיה שמשה לא מגיע? אז תבכו בבית, מה אתם רוקדים ושמחים וממנים לכך מנהיג אחר? תבכו בבית. וכך גם המרגלים בהתחלה הם בסך הכל חששו אחרי שראו את הארץ היו אמורים להרגע, אבל זה היה החטא שאחרי שעושים אותו פעם אחד הופכים אותו לאידיאולוגיה.

זה בדיוק מה שוילשנסקי עושה. כל מנהל מוסדות מבין מאד את נסיון העוני ונסיון העושר את קושי גיוס הכספים מול קבלת תקציבי ענק מטורפים ועוד גזילה של אלפי שקלים מהורים מסכנים ומבתים עניים לגזול ולחמוס כספם של הורים חבדניקים גזל ושוד לעיני הציבור לקבל תקציבים ששום ישיבת הסדר לא מקבלת וביחד עם זה לגבות בסחטנות מהורים כסף על רישום.

אוקיי את זה אנו מבינים שיש נסיון של תקציבים.

תמיד ניסו מוסדות ללכת בין הטיפות כדי לקבל את התקציבים אך כאן מדובר במשהו אחר לגמרי.

כאן מדובר שוילשאנסקי מפעיל את הכת שלו כדי להסביר כי הצבא זה יסוד הישיבה בעצמה! שמי שלא הולך לצבא צריך לקלקל לו בשידוכים [כמו שהבאנו בפוסט המבחיל של שדכנית משיחיסטית] וילשאנסקי שולח את שכירי החרב להיות מפקדים בקעמפ שזה למעשה חינוך לצבא כבר מילדות! לא היה לצהל אדם שמכר נשמתו כמו וילשנסקי הכל אצלו זה צבא כבר לילדים מטפטפים צבא צבא צבא! ולא בהקשר צבאות השם אלא חיילים. ההוראה באורו של משיח להביא השנה דוגמא מחילי צהל [ראה פוסט נפרד].

החטא של וילשנסקי הוא מאותם סוגי חטאים שלא יסלחו. אתם הקוראים קחו פוסט זה עשו לו לינק ואתם תראו כי בשנה וחצי הקרובה האיש הזה יאבד כל נכסיו וישב בכלא הוא כבר איבד את הצפון.

אך עד אז הוא ישמיד חצי מהנוער ועליכם להתרחק ממנו וממוסדותיו שהם המוסדות היחידים שהצבא עובד איתם באורח מלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.