רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 ביולי 2017

לב טהור-המשך הדרך

מאת חוקר 'לב טהור'

אחת השאלות שמטרידות אותי בימים האחרונים היא למה הגיע הלברנץ למקסיקו. כזכור בשבוע שעבר כתבנו כאן שהלברנץ נשאר עם קבוצה מאנשיו בישוב "בבל" אותו הקימו באורטוריו שבדרום גואטמלה, ואילו קבוצה אחרת עם ילדים קטנים עברה לדרום מקסיקו כדי לשמור על הילדים מהשלטונות בגואטמלה. אם כן למה הגיע הלברנץ למקסיקו.
ועוד - לפי הדיווח שהקבוצה חזרה לגואטמלה - הרי שממה נפשך - אם הם נסעו לחופש למה הם הצהירו בכלי התקשורת במקסיקו שהם הולכים להשתקע שם, ואם הם ברחו מגואטמלה למה הם חוזרים.
למיטב הבנתי - עדיין מסקנתי הקודמת קיימת - הקבוצה שעברה למקסיקו על מנת להשתקע שם תמשיך בכך. יתכן שחלק מאנשיה חזרו לגואטמלה למסע הלוויה וכו' אבל הם יחזרו למקסיקו. הלברנץ עצמו כך מסתבר הגיע לקהילתו למקסיקו אך ורק לביקור לשבת ובדיוק אז הוא גם מצא את מותו הטראגי.
לא מן הנמנע שקהילת לב טהור תתפלג לשני חלקים. חלק אחד ימשיכו לבנות את הישוב באורטוריו שבגואטמלה בראשות ממשיכו של הלברנץ שם, והחלק השני ישתקעו במקסיקו עם הילדים הקטנים.
אוסיף רק עוד הערה - למי ששמח על מותו של הלברנץ ורואה בכך שהוא הגיע על עונשו. אני הייתי פחות מתלהב - אם הוא היה נתפס ומובא לדין נשפט ונענש זה היה משהו אחר. אמנם הוא מת בהגיע קיצו אך לתפיסתו הוא לא נתפס על ידי רודפיו והאידיאולגיה שלו אמורה להמשך כך שלא ממש ניצחו אותו. עד כמה הם יצליחו להמשיך בלעדיו?
ימים יגידו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.