רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 ביולי 2017

כמעט ממלכתית: עליית אזכרה להלל יפה אריאל הי"ד בהר הבית


מאת מקדשער

תקדימים ומספר שיא נרשמו בעליית אזכרה מיוחדת להר הבית, שהתקיימה בהשתתפות ממלכתית ודרגים בכירים במשטרה, במלאת שנה לרציחתה של הלל אריאל הי"ד.

למעלה מ- 150 יהודים הגיעו אתמול להר הבית הגיעו לעליית האזכרה במעמד השר אורי אריאל, חבר הכנסת יהודה גליק ומפקדי המחוז והמרחב במשטרה. העולים הרבים נענו להזמנת הוריה של הלל לעלות עמם לזכרה ביום השנה הראשון לרציחתה בביתה ובמיטתה בקרית ארבע.

חברי הכנסת עדיין מסורבים עליה להר הבית. והם נשאו דברים בפתח ההר. השר אורי אריאל הכהן אף בירך את העולים בברכת כהנים, שיבח את מפקדי המשטרה על מסירותם ליהודים בהר הבית, והביע תקווה כי בקרוב גם הוא יוכל לשוב ולעלות אל ההר.

בעלייה המיוחדת נרשמו מספר תקדימים יהודיים בהר הבית.

המשטרה אישרה ל-65 יהודים לעלות יחדיו להר הבית בקבוצה  שעלתה עם רינה ועמיחי אריאל. מספר שיא לקבוצת יהודים בהר הבית בשנים האחרונות.

העולים ציינו כי המשטרה איפשרה להם להתפלל חרישית, לברך ואף לשאת במקום דברים במיקרופון ורמקול לזכר הלל הי"ד.

המוסלמים דיווחו כי המשטרה מנעה כניסת מוסלמים בשערי הר הבית במשך כל שעת שהותה של משפחת אריאל במקום, ככל הנראה מחשש להתפרעויות מוסלמים נגד העולים .

הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש הדריך את העולים בדברי תורה ונשא דברים בחשיבות העליה להר ובתרומתה לעילוי נשמתה של הלל הי"ד. בשערי ההר נשא הרב תפילה יחד עם הציבור לרפואתה של יפה בת לאה, אשתו של חה"כ יהודה גליק המאושפזת במצב קשה וזקוקה לרחמי שמים מרובים.

הוריה של הלל, עמיחי ורינה קראו לראות את הברכה שניתכת עלינו ממרומים כבר חמישים שנה, וביקשו לחזק את העליות להר הבית לגאולת המקום ולנחמתם בתוך שאר אבילי ציון. לאחר מכן בירכו את המשתתפים על הגעתם. "אנחנו שותפים כולנו למסע אדיר של גאולה", אמרו ההורים למשתתפים והביעו תודה מיוחדת למשטרה, למפקד המחוז יורם הלוי ולמפקד המרחב דורון תורג'מן. המפקדים הבכירים הגיעו לעליית האזכרה, נילוו אל ההורים, ואף ניאותו לבקשות להיכנס לצילום הקבוצתי עמם ועם שאר העולים.

צוות מדוברות המשטרה עם דוברת המחוז ליוו את העליה מתחילתה ועד סופה, ואף תיעדו אותה לשביעות רצונם של פעילי המקדש שראו זאת כהישג ממלכתי לתנועת העליה להר הבית.

שתיה וכיבוד הוגשו לממתינים בשער ההר במשך שעות העליה באדיבות ישיבת הר הבית.

במטה ארגוני המקדש בירכו על נוכחות הדרגים הבכירים בעליית האזכרה, וציינו את התייחסותם החיובית לאירגון העלייה ולצרכי המשפחה והמשתתפים. "השתתפות נציגי הממשלה והכנסת בעליה, ותחושות הסיפוק שהביעו המפקדים נוכח מספר היהודים ההולכת וגדלה בהר הבית, השרו אווירה כמעט ממלכתית לעליית האזכרה", אומרים במטה ארגוני המקדש.

דובר המטה אסף פריד ציין בתום העלייה כי "הממ"ז והממ"ר מובילים ביחד, באומץ ובנחישות מול לא מעט מתנגדים, תהליך "נורמליזציה" של הר הבית". "את פירות המעשים שלהם רואה כל יהודי העולה להר הבית", כתב פריד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.