רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 ביולי 2017

ווארטים


"יסוד האושר הוא: אהבת האמת בשכל, אהבת היושר בחיים, אהבת היופי ברגש, אהבת הטוב במעשה." 

"האומללים לומדים משגיאותיהם עצמם; ברי המזל לומדים משגיאות זולתם."

עכשיו נפל לי האסימון.. למה ישמעאל לא עלה עם אברהם לעקדת יצחק ? כי הוא לא רצה לעבור במגנומטר

זקן אחד שהיה הולך כל יום למקווה זופניק. הנכד שלו שכנע אותו ללכת יום אחד למקווה בעלזא שם זה נקי ומסודר... 
אחרי שהוא חזר שאלו אותו נוווווו????
אההה בלי טעם ובלי ריח....

רבי ברוך תאומים-פרנקל, בעל "עטרת-חכמים" ו"ברוך טעם", היא מקנאי המתנגדים, ורבי חיים האלברשטם, שנעשה לאחר-זמן מיסדה של השושלת הסאנדזית, היה תלמידו וגם נשא את בתו לאשה.
פעם אחת, כשהיה עדיין רבי חיים סמוך על שולחנו של רבי ברוך, אמר לו לרבי ברוך:
תמיהה גדולה אני תמה על מר, שאינו מאמין בכוחם של צדיקים.  הרי מופת מפורסם, שעשה צדיק פלוני, ורבים ראו את הדבר בעיניהם ממש.  אדם אחד שנשתטה הלך אליו לקבל מאתו ברכה, ויצא מעמו שפוי לגמרי.
החזיר לו רבי ברוך:
במופת זה גם אני מאמין.  הואיל ואותו אדם הלך לצדיק לקבל מאתו ברכה, שמע מינה שוטה היה באותה שעה, והואיל ופרש מן הצדיק ויצא מעמו, הרי זה סימן מובהק שנעשה שפוי לגמרי.
 
 רבי זלמן מפוזנה היה אומר:
תמה אני על החסידים, שהם שונאים אותי.  כשאני מספר עם חסיד מחסידי קוצק, הריהו מגנה בעיני את הצדיק מאיזביצה, וכשאני מספר עם חסיד מחסידי איזביצה, הריהו מגנה בעיני את הצדיק מקוצק.  זה הכלל: כל חסיד מגנה את צדיקו של חברו.  ומה פשעי ומה חטאתי, שכולם נאמנים עלי ואני מאמין בדברי כולם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.