רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 ביולי 2017

מענדלי הקוה"ט לא נתברך בחכמה יתירה

מאת ויזניצער

אקדים ואומר שגם אם מישהו חושב שהרבי של השני הוא רמאי ואידיוט זה לא מתיר לו לבזות אותו בפני חסידיו. משה רבינו אמר לפרעה הן נזבח את תועבת מצרים לעיניהם ולא יסקלונו?. אך לגופו של ענין התגובה לא היתה פרופורציונאלית והיא נגזרת של אותו עיוות מחשבתי בכת של מענדעלע הגורס כי הוא קדוש וטהור יותר מכולם. דבר שכמובן אין לו שחר מדובר באדם עם מידות נמוכות שחי חיי נהנתנות כל ימיו. שטיפת המוח בכת זו הינה כה גדולה עד שכמעט אין מי שמשתחרר מזה.
במקרה שהיה עם באבוב מענדלי עשה טעות כי הוא פתח חזית עם גבירים וגם בבאבוב יש אלימים ומוסרים לא קטנים שינקמו בו עד שהוא יבקש למות. איפה היתה גבורתו במאבק עם ויזניץ? שם הם לא העיזו להגיב באלימות. עם באבוב הוא חשב שזה אחרת והוא כבר ילמד על בשרו את זה.
עוד ממאפייני הכת הוא הפיכת החסידים לעבדי שנור. כאשר מענדלי משתמש באמצעים לא ישרים. הוא שולח אברכים לערים חילוניות והם דופקים בדלת ומבטיחים לחילוני הממוצע שאם הוא ישלם למענדלי הוא פטור מכל העוונות וזוכה לחיי העולם הבא. עיסקה טובה. מעבר לשקר וכזב שיש בזה יש עוד נקודה. אלו אנשים שלא קירבו מעולם ליהדות. בכל הכת אין בעל תשובה אחד. יש ערים שיש אנשים שגרים שם ועובדים שם ופעילים בעניני יהדות כמו חבד ועוד. ויש אנשים תמימים שנחשפים לפעילות זו ולא מבחינים בדיוק בין חרדי לחרדי וכשמגיע הרגע שהוא יכול לתמוך כלכלית אז מגיעים אותם שודדי הכת ומנגבים אותו מכספו בהבטחות שווא ושקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.