רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 ביולי 2017

הורים לילד מבני ברק טוענים כי בבית החולים מעייני הישועה לא איבחנו שמשקל התינוק 5 ק"ג, והוא יצא משותק ביד ימין

מאת בני ברקי

הרופאים לא איבחנו שמשקלו של העובר כ-5 ק"ג, הלידה הסתבכה והתינוק נולד נכה – זו טענתם המרכזית של הורים מבני ברק בכתב תביעה שהגישו לבית המשפט נגד בית החולים מעייני הישועה. 
התביעה, בגובה מעל ל-2.5 מיליון שקלים, הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה באמצעות עו"ד ישראל ויינברג. הורי הילד, כיום בן חמש וחצי, טוענים בכתב התביעה כי אם הרופאים היו מבצעים בדיקות מקיפות לאם, הם היו מבחינים בממדיו הגדולים של התינוק, מגדירים אותו כעובר מאקרוזומי (שמשקלו גבוה מהממוצע), וממליצים ליולדת לבצע ניתוח קיסרי, או לידה בטכניקה המשלבת שלושה אנשי צוות.
  
בפועל, נכתב בתביעה, שהתה רק מיילדת אחת לצד האם ובמהלך הלידה התברר שהתינוק לא מצליח לצאת לאוויר העולם: ראשו הגיח החוצה, אך יתר גופו נותר בתוך הרחם. כאשר המיילדת לא הצליחה לחלץ את כתפיו, היא קראה לעזרה, אך התובעים סבורים כי זה היה מאוחר מדי. 
מיד עם לידתו הסתבר כי התינוק סובל משיתוק ביד ימין. בכתב התביעה מצוין כי השיתוק נגרם קרוב לוודאי כתוצאה מניסיון החילוץ שביצעה המיילדת, ומעיד על כך שראשו של התינוק נמשך חזק מדי. 
בעקבות הפגיעה עבר הילד שני ניתוחים מסובכים בחו"ל, במהלכם הושתלו בגופו גידים ועצבים כדי לשפר את מצבו. כיום הוא עובר טיפולים פיזיותרפיים על בסיס קבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.