רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 ביוני 2017

מרן הגאון ר' דב לנדו המנהיג האמיתי

מאת בן תורה

כעת נחשף מה עמד מאחורי המשלחת שניסתה להפיל בפח יוקשים את גדולי ישראל ובסייעתא דשמיא מזימתם לא צלחה. למשלחת הם צירפו את האדמו"ר מסטריקוב הרה"צ ר'  דוד ברנדר שליט"א במטרה לתקוע טריז ולשוות למשלחת אופי רציני. 
ביסוד העניין היה לשכנע את מרן הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקא שהוא בן דודו של האדמו"ר מסטריקוב. כידוע חמיו של הרב ברנדר האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל הוא בן דודו של ר' דב והיו בקשרי ידידות מופלאים. המחבלים עשו שיעורי בית, אבל לא הבינו שאת ר' דב קשה מאד לסובב. 
בפעם הראשונה הם למדו זאת על בשרם בשנת תשמ"ט במכתב שכתב לשכיסטים על הנזק שעשו, מכתב שנהפך למסמך היסטורי מרתק בעולם החרדי. מכתב שחשף את מערומי השכיסטים והמחבלים ואפילו הצליח להוציא את הרב שך עצמו משלוותו שהשתולל נגד ר' דב לנדו כמו חיה פצועה. רק אנשים נבערים מדעת שלא מכירים את העומק של ר' דב לנדו ואת כח מנהיגותו ומפרשים לא נכון את שתיקתו, חשבו שמשלחת בראשות האדמו"ר מסטריקוב תשפיע עליו. את התוצאות הם קבלו במכתבו הנוקב לר' לייביש. ושוב הוכח מה זה אצל ר' דב מילה בסלע שתיקי בתרי. 
בפעם השניה השכיסטים ממשיכי דרכו של הרב שך חוטפים מר' דב את מכת חייהם  ולימד אותם בפרק בהלכות בעלי מחלוקת שמשתמשים בנושאים הכי עדינים ומהותיים כדי להרוס את עולם התורה מבפנים. 
את מה שעשה להם הפעם ר' דב לנדו לאחר המכה שחטפו ממנו בתשמ"ט הם לא ישכחו לעולם. מתברר שיש מנהיג אמיתי לעולם התורה והיהדות החרדית בכללו. כל מי שעוקב אחר ההנהגה של ר' דב ואמרו לי זאת אנשים כבר לפני 45 שנה רואים אצלו בפנים ובהנהגה את החזון איש עם כל כבודו והדרו הנהגותיו ומידותיו. 
חבל שהדור לא זוכה לשמוע ממנו יותר אין ספק שהיינו ניראים אחרת ולא היינו סובלים מהכת המשחיתה שהקים הרב שך וגרורות המחבלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.