רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 ביוני 2017

דברי מחשבה ועמקות מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* שנכתבו בזמן המיצר מתוך הקונטרס העומד לצאת לאור *מחשבת הנפש (חלק טו)*

כאשר האדם מחפש את האושר בחייו, ידע האדם שלעולם לא ימצא את האושר.

יש דברים שהם ניתנים מהקב"ה בלי חיפוש, אין שום חיפוש שיכול להביא לאדם את הדברים המסויימים האלו. וכך אמרו רבותינו "חן וכבוד יתן ה" מציאת חן זה דבר חשוב מאוד, כל אדם ישמח ושמח מאוד להיות מבורך במציאת חן. אך חן אי אפשר להשיג על ידי שום מעשה, זה מתנה מה'. 

וכן כבוד, כמה שירדוף האדם אחרי הכבוד, לא ישיג את הכבוד, כי גם כבוד ניתן מה' לא על ידי שום דרך ומהלך אשר יעשה האדם.

וכך גם האושר, מי שמחפש ורודף אחרי האושר לא ימצא אושר לעולם, כמה שמחפש אותו כך האושר בורח ממנו. כאשר יניח האדם ויחיה את חייו בשלמות, ‏וכפי שהתורה ציותה אותנו, אז האושר יבוא אליו לבד, אושר זה דבר שבא לאדם לבד.

מסופר על זקן אשר היה גר בכפר, והגיע לגיל שמונים שנה. תמיד היה מר נפש, ממורמר, ומלא בטענות ומענות על העולם כולו, לא הייתה אפשרות לנהל איתו שיחה בלי לשמוע את כל הרע והמרמור של העולם.

אך הנה פלא, באחד הימים יצאה שמועה בכפר שאותו זקן וטרחן, נרגע ונהיה אדם רגיש, שליו ונוח וטוב לדבר איתו, כל מרמורו חמק עבר לו. כשפגשו אותו זקני וחכמי הכפר שאלו אותו מה קרה, איך חל בך השינוי הגדול הזה, מאדם מר נפש ממורמר לאדם שמח ומאושר? 

ענה ואמר להם, עשרות שנים חיפשתי את האושר ורדפתי אחריו, ומחיפוש אחרי האושר נהייתי מר נפש. אך בגיל שמונים החלטתי שלעולם לא אמצא את האושר, והפסקתי לחפש אחריו. אך פלא, מיום שהפסקתי לרדוף אחרי האושר ולחפשו, פתאום בא לי אושר וטוב לי, הכל נהיה רגוע ושליו. 

כך החיים של האדם, תניח את הרדיפה אחרי דברים ששום אדם לא השיגם ברדיפה, תרפה מהם ותמצא שהם מגיעים לבד לאדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.