רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 ביוני 2017

התעצמות בעליה להר הבית בימי חג השבועות ותשלומיו





מאת מקדשער

מספר העולים להר הבית בימי חג השבועות ותשלומיו הכפיל את עצמו השנה לעומת שנים קודמות, כך חושפים היום דוחות ארגוני המקדש.

ההתקדמות שאנו חווים בהר הבית מעוררת השתאות, אומרים במטה ארגוני המקדש. גם בזינוק המספרי של העולים כהלכה, גם בביטחון בהר ובפתיחתו ליהודים, וגם באדיבות המשטרה שכמעט הכפילה את זמן השהיה במקום לקבוצות.

בקרב ארגוני המקדש מדווחים על נסיקה של 70% במספר העולים להר הבית בחג השבועות השנה, לעומת אשתקד.

לפי דו"ח ארגון "ייראה", אחוז עלייה דומה נרשם גם בסיכום עלייתם של מאות יהודים להר הבית בכל ימי השבועות, וזינוק של יותר מהכפלה, בספירה שכוללת גם את ערב החג. 

הסיכום הכולל רק את החג וששת ימי התשלומין שהסתיימו אתמול, מעלה כי 600 יהודים עלו להר כהלכה בימים הללו. למרות שעות הפתיחה המאוד מצומצמות השנה, עקב חודש הרמאדאן, וסגירת ההר בפני יהודים בימי שישי ושבת.

במטה ארגוני המקדש מסבירים את הזינוק במספר עולי הרגל בשינויים לטובה שנעשים בהר הבית. 

בעוד שבעבר גררה פעילות המוראביטון במקום לסגירתו הבלתי צפויה של הר הבית לכניסת יהודים, סילוק התנועה האיסלמית ומניעת כניסתם של מתפרעים מוסלמים להר, נסכה את הביטחון הנדרש לפתיחתו הוודאית, בקרב העולים לרגל בחג שבאים רגלית מרחבי ירושלים.

המשטרה הגדילה בימי החג את מספר היהודים בקבוצות העליה. מסתבר שבקבוצות שאין בהם "חשודים לתפילה" המשטרה מאפשרת את כניסתם במספרים מוגדלים. במקרים מסויימיים המשטרה אף האריכה את משך זמן השהיה בהר שהיא מגבילה בדרך כלל את היהודים. 

יחסית לשנים קודמות המשטרה קיצרה את משך זמן ההמתנה בכניסה, וההמתנה הועברה למקום מוצל. שם אף הוגש לעולים קידוש וכיבוד קל על ידי כולל הר הבית הפעיל במקום בחודשים האחרונים. 

אחת העליות המרתקות ביותר בימי החג היתה עם הרב יצחק לוי מרבני ישיבת הר עציון. הרב לוי הבקיא בענייני ההר, הלכותיו וגבולותיו, עלה להר ביום הרביעי לתשלומין, וריתק את העולים בהר במשך כמעט שעה וחצי.

בין העולים לרגל נצפו חתנים וכלות ביום חופתן שהגיעו להתברך בבכת החתנים המיוחדת למקום. ישיבות ורבנים. ביניהם הרב ישראל אריאל, הרב יצחק ברנד, הרב יצחק לוי, הרב שמואל מורנו, הרב יצחק יעבץ, הרב אליהו וובר ועוד.

במטה ארגוני המקדש מצפים כי בחודשיים הקרובים תלך מגמת העליה להר הבית ותתעצם בעקבות ימין בין המצרים והאבל על חורבן בין המקדש. עוד לפני כן, יקיימו ארגוני המקדש עליית זיכרון ביום השנה לרציחתה של הלל יפה אריאל על מיטתה בקרית ארבע, בראשות המשפחה רבנים וקהל המונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.